تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر : 17460

نشست ستاد پیشگیری و مقابل با بیماری کرونا در شهرستان با حضور فرماندار اصفهان برگزار شد

نشست ستاد پیشگیری و مقابل با بیماری کرونا در شهرستان با حضور فرماندار اصفهان برگزار شد

فرماندار اصفهان بر ضرورت انجام اقدامات لازم جهت قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا بین گروه های پرخطر جامعه، تأکید کرد. به گزارش  دنیای اسرار، حسین سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در شهرستان، اقدامات انجام شده پیرامون پیشگیری و مقابله با این بیماری را مثبت ارزیابی

Print Friendly, PDF & Email
فرماندار اصفهان بر ضرورت انجام اقدامات لازم جهت قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا بین گروه های پرخطر جامعه، تأکید کرد.
به گزارش  دنیای اسرار، حسین سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در شهرستان، اقدامات انجام شده پیرامون پیشگیری و مقابله با این بیماری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: براساس گزارشات واصله از دستگاه های اجرایی شهرستان، تاکنون اقدامات و پیگیری های خوبی پیرامون پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا در شهرستان انجام شده که این روند باید با جدیت و حساسیت بیشتری ادامه یابد.
فرماندار اصفهان افزود: صدا و سیما تاکنون گام های مؤثری جهت اطلاع رسانی در خصوص فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برداشته که شایسته تقدیر است و این روند همواره باید ادامه یابد.
سیستانی با اشاره به فعالیت کسب و کارهای کم خطر در شهرستان ها، اظهار داشت: باتوجه به اجازه فعالیت و بازگشایی مشاغل کم خطر در شهرستان ها، تدوین پروتکل های بهداشتی صنوف و بازرسی های لازم در این راستا، امری الزامی است که دستگاه های اجرایی ذی مدخل باید با همکاری مراکز بهداشت و درمان نسبت به این مهم، توجه و نظارت ویژه ای داشته باشند و نارسایی ها و راهکارهای لازم ارائه گردد.
وی با تأکید بر ضرورت فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در بین گروه های پرخطر، عنوان کرد: دستگاه های ذی مدخل نسبت به نظارت و تدوین پروتکل های بهداشتی برای گروه های پرخطر همچون معتادان متجاهر، کارتن خواب ها، متکدیان و کودکان کار با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در جامعه، اقدام و شناسایی، جمع آوری، هدایت و حمایت از این گروه ها با اجرای گشت نظارت انجام گردد.
فرماندار اصفهان افزود: تدابیر لازم برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا با توجه به اقتضای شرایط بومی شهرستان اندیشیده شود. سیستانی تأکید کرد: دستگاه های ذی مدخل باید تدابیر و اقدامات حمایتی لازم را از بنگاه های اقتصادی و صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا، اتخاذ نمایند.
وی تشکیل کمیته مدیریت کرونا در بخش ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تشکیل کمیته مدیریت کرونا در بخش ها، بازگشایی صنوف کم خطر در بخش های ششگانه شهرستان باید با نظارت دستگاه های ذی مدخل صورت پذیرد.
فرماندار اصفهان تصریح کرد: بسیج، اصناف، ادارات و سازمان های مختلف در پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا باید فعالتر عمل کرده و همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.
Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.