تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر : 17832

رونمایی از تابلوی آبرنگ “ایثار پرستاران” در روزهای کرونایی

رونمایی از تابلوی آبرنگ “ایثار پرستاران” در روزهای کرونایی

به گزارش دنیای اسرار:تابلوی آبرنگ یادمان ادای احترام شهرداری اصفهان به جامعه پرستاران و پزشکان برای مقابله با کرونا ویروس اثر استاد احمد مطیع  با حضور شهردار اصفهان، رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و اعضای شورای اسلامی این شهر به مناسبت روز جهانی پرستار رونمایی شد. محمد عیدی در این مراسم روز جهانی پرستار

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:تابلوی آبرنگ یادمان ادای احترام شهرداری اصفهان به جامعه پرستاران و پزشکان برای مقابله با کرونا ویروس اثر استاد احمد مطیع  با حضور شهردار اصفهان، رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و اعضای شورای اسلامی این شهر به مناسبت روز جهانی پرستار رونمایی شد. محمد عیدی در این مراسم روز جهانی پرستار را به همه مجاهدانی که در روزهای شدت کرونا، ایثار و فداکاری بسیار زیبایی انجام دادند را تبریک گفت.

رییس سازمانفرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: یکی از وظایف حوزه معاونت فرهنگی براساسابلاغ انجام شده، تبدیل مناسبت ها به گفتمان های هنری پر روایت و پرخاطره است که خاطراتآنها به الگوهای ارزشی اجتماع تبدیل شود.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته که با شیوع کرونا مواجه بودیم همه دست اندرکاران و مجاهدان در حوزه های مختلف شهرداری، خدمات شهری و معاونت فرهنگی فعالیت های بی شائبه ای را انجام دادند که در کنار همه اقشار، کادر پزشکی و به خصوص پرستاران نیز شبانه روز با این معضل دست به گریبان بودند.

وی تصریح کرد: شهردار اصفهان در همین راستا در اسفندماه گذشته، در جلسه ای به خدمات شبانه روزیپرستاران اشاره کرد و لذا قرار شد نمادی از کادر پزشکی در شهر نصب و روز پرستار به نیکی برگزار شود.

عیدی اظهار داشت: در همین راستا در روزهای کرونایی با استاد احمد مطیع یکی از مکتب داران مکتب نگارگری اصفهان مذاکره ای انجام شد و در نهایت اثری بسیار زیبا با تکنیک آبرنگ در وصف ایثار پرستاران با عنوان یادمان ادای احترام شهرداری اصفهان به جامعه پرستاران و پزشکان برای مقابله با کرونا ویروس خلق شد.

رییس سازمان فرهنگی تفریحی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: دومین اقدام در این زمینه تولید ماسک با بهره گیری از صنایع دستی اصفهان بود که در آن نماد این شهر به چشم می خورد. وی افزود: جهت تهیه این ماسک ها از پارچه های قلمکار شهر اصفهان استفاده شده که نشان می دهد صنایع دستی اصفهان قابلیت کاربردی شدن دارند.

وی با بیان اینکه این اقدام، کاری موثر برای رونق اقتصاد فرهنگی است، گفت: این ماسک ها پاسخی هنری و لطیف به یک نیاز فرهنگی امروز است. عیدی خاطرنشان کرد: همگام با این اتفاق، ماسک هایی که حاصل صنایع دستی اصفهان است، در بیمارستان های شهر اصفهان توزیع و اثر هنری استاد مطیع به دفتر شهردار منتقل و در زمانی مقتضی تقدیم وزیر خواهد شد.

گفتنی است؛ در این مراسم با اهدای لوح به استاد مطیع مکتب دارِ مکتب نگارگری اصفهان برای خلق پوستر پرستار تقدیر شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.