تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر : 18017

خرید وفروش طرح اقدام ملی مسکن ممنوع است

خرید وفروش طرح اقدام ملی مسکن  ممنوع است

معاون مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهر سازی استان اصفهان گفت: نقل  و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد. به گزارش دنیای اسرار: ایمان طاهر در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: در هر شهر یک محدوده قانونی شهری  وجود داردکه

Print Friendly, PDF & Email

معاون مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهر سازی استان اصفهان گفت: نقل  و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد.

به گزارش دنیای اسرار: ایمان طاهر در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: در هر شهر یک محدوده قانونی شهری  وجود داردکه شهرداری مجاز کاربری برایش تعریف می‌کند ،دلیل این که زمین کم داریم این است که وزارت راه و شهرسازی نمی‌تواند زمین الحاق کندبه محدوده شهرها ، الحاق زمین به شهرها موجب  بزرگ شدن شهرها، کوچ روستایی‌ها به شهرها ،بی رویه وبدون خدمات  می‌شود.

طاهر افزود: از طرفی زمین دولتی در بسیاری از  شهرها وجود ندارد و ما مجبور به تهیه زمین می‌شویم و مجبوریم خیلی راحت الحاق نکنیم.

معاون مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهر سازی استان اصفهان تصریح کرد:  یک مورد دیگر، بحث مصالح است، در دهه جدید سعی کردیم صددرصد مصالح مصرفی خود را در داخل  کشور خودمان تولید کنیم و در تهیه مصالح به خودکفایی رسیدیم و حتی آن را صادر هم می کنیم
طاهر افزود:

طاهر عنوان کرد: بحث دیگر هزینه دستمزد است  که ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌های تمام شده مسکن  دستمزد نیروی کار میباشد که در قیمت مسکن تاثیرگذار است؛ دولت باید طرحی را ارائه می‌کرد که هزینه تمام شده این مسکن‌ها را کاهش می‌دادوتنها ابزار برای این طرح کاهش قیمت تمام شده زمین است که این اتفاق سال ۸۶با ورود مسکن ۹۹ساله اتفاق افتاد

طاهر در ادامه بیان داشت:  ۱۶۰هزارواحد مسکن مهر را که از سال ۸۸ آغاز کرده بودیم تکمیل کردیم وتحویل متقاضیان دادیم به غیر از موارد معدودی  که تا یکماه آینده تکمیل میشود.

معاون مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهر سازی استان اصفهان  بیان داشت: ثبت‌نام مرحله اول طرح اقدام ملی سال گذشته  از آذر تا بهمن آغاز شد وکه دراستان اصفهان  ۲۴هزار و ۷۹۲واحد ثبت‌نام داشتیم که ۷هزار نفر در بهارستان، ۹هزار و ۵۰۰نفر در فولاد شهر، هزار و ۵۰نفر در شهر جدید مجلسی و در سایر شهرهای استان نزدیک به ۷هزار نفر ثبت‌نام داشتند.

طاهر ادامه داد: درپالایش‌ها انجام شده ۱۳هزار و ۲۷۴نفر واجد شرایط شناخته شدند، درقانون اساسی داریم که دولت باید  یک بار شرایط خانه‌دار شدن مردم را مهیا کند .

طاهر عنوان کرد : برای این ۱۳هزار نفر آغاز تحویل مدارک شروع شده و سابقه سکونت هر فردی که برایش پیامک ارسال شود، بازرسی می‌شود؛ و بعد از تحویل مدارک، به بانک معرفی و ۳۰تا ۴۰میلیون تومان را در ابتدا واریز کرده تا بعد از شروع اجرا، متناسب با روند ساخت و ساز مابقی هزینه را دریافت کنیم

معاون مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهر سازی استان اصفهان گفت: نقل  و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد.و افراد نمی‌توانند به هیچ وجه واحد خود را تا قبل از تکمیل وتحویل سند بفروشند.

طاهر بیان داشت: برای رفاه حال مردم در هر شهری دفتر پیشخوان دولت مشخص کردیم، متقاضیان که پیامک برایشان آمده، در محل مشخص شده با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی خود و افراد تحت تکفل و مدارک احراز سکونت مراجعه کنند.

وی  اظهار کرد:  در نایین تجربه آپارتمان سازی داشتیم که موفق نبود، بنابراین طرح اقدام ملی مسکن را در این‌گونه شهرها به‌صورت ویلایی می‌سازیم.


خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.