تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر : 18044

فرآیند غیرحضوری صدور پروانه اشتغال بکار، گامی موثر در ارائه خدمات دولت الکترونیک

فرآیند غیرحضوری صدور پروانه اشتغال بکار، گامی موثر در ارائه خدمات دولت الکترونیک

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد: صدور پروانه اشتغال بکار مهندسی در این اداره کل بصورت غیرحضوری انجام می شود. به گزارش دنیای اسرار:، سیدعبدالرضا لقمانی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان، با بیان

Print Friendly, PDF & Email


رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد: صدور پروانه اشتغال بکار مهندسی در این اداره کل بصورت غیرحضوری انجام می شود.

به گزارش دنیای اسرار:، سیدعبدالرضا لقمانی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان، با بیان اینکه ارائه خدمات در بستر فن آوری های جدید از جمله سامانه های الکترونیکی، همواره از اهداف اداره نظام مهندسی و مقررات ملی بوده است، گفت: به لطف خدا توانستیم در این برهه زمانی حساس با تعامل و پشتیبانی سازنده حوزه اداره آمار، فن آوری اطلاعات وارتباطات این اداره کل و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به این مهم دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر تعداد درخواستهای صدور، تمدید و ارتقا پروانه اشتغال بکار مهندسی با توجه به افزایش اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان روند صعودی داشته است، اذعان داشت: در حال حاضر تعداد اعضای پروانه دار سازمان نظام مهندسی قریب به ۱۷هزار نفر است و با توجه به آزمونهای مقررات ملی ساختمان و فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی، تعداد حرفه‌مندان استان در سالهای پیش رو از این میزان نیز افزایش می‌یابد. او در ادامه افزود: جامعه مهندسی استان اصفهان بالغ بر ۳۲ هزار عضو دارد و روش های سنتی و قدیمی برای پاسخ‌دهی به درخواست‌های آنان کافی نیست.  

رئیس اداره‌نظام‌مهندسی‌و‌مقررات‌ملی و کنترل ساختمان این اداره‌کل عنوان کرد: مکانیزه شدن فرآیند صدور پروانه اشتغال بکار مهندسی از سالهای پیش آغاز شده و دستیابی به راهکار تمام الکترونیکی کردن آن و بهره‌مندی از سامانه‌های غیرحضوری از اهداف متعالی اداره کل راه‌و‌شهرسازی استان اصفهان بوده است. 

وی در خصوص سامانه غیر حضوری و دستورالعمل‌های مربوط به آن تشریح کرد: در حال حاضر متقاضیان صدور و ارتقا پروانه اشتغال بکار مهندسی می‌توانند مدارک اسکن شده خود را در سامانه تیکتینگ بارگذاری کنند و پس از تائید اولیه توسط کارشناسان مربوطه، آن مدارک را از طریق پست به اداره کل راه‌و‌شهرسازی استان ارسال نمایند. در این فرآیند متقاضی از طریق پیامک‌های ارسالی از مراحل مختلف صدور پروانه اشتغال بکار ازجمله وصول مدارک در اداره کل راه‌و‌شهرسازی، نواقص احتمالی و آماده شدن پروانه اشتغال بکار آگاه شده و پس از انجام بررسی‌های لازم، پروانه اشتغال بکار صادره به آدرس پستی متقاضیان ارسال می‌شود.  

لقمانی با بیان اینکه بخش صدور پروانه اشتغال بکار با تمام تلاش در حال ارائه خدمات به متقاضیان صدور و ارتقا پروانه اشتغال بکار است گفت: پوشش شرکت های حقوقی و آزمایشگاهی و همچنین دفاتر طراحی ساختمان نیز از اهداف بعدی سامانه غیر حضوری این اداره‌کل است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: پس از کسب بازخوردها و آسیب شناسی مشکلات سامانه، پیش بینی استفاده از خدمات دفاتر پیشخوان دولت جهت تسهیل در این امور و تنظیم مدارک و مستندات مربوطه در دستور کار قرار گرفته است، بطوریکه درآینده نزدیک دفاتر پیشخوان دولت در نقاط جغرافیایی مختلف شهر آماده ارائه خدمات به مهندسان خواهند بود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.