تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر : 18340

افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب در پیک تابستان

افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب در پیک تابستان

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب اصفهان پیش بینی کرد؛ افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب در پیک تابستان به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایسنا:اصفهان معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب اصفهان با تاکید بر اینکه با افزایش دمای هوا به طور قطع با افت شدیدفشار آب مواجه خواهیم شد، گفت: از ۲۵ خرداد

Print Friendly, PDF & Email

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب اصفهان پیش بینی کرد؛

افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب در پیک تابستان

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایسنا:اصفهان معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب اصفهان با تاکید بر اینکه با افزایش دمای هوا به طور قطع با افت شدیدفشار آب مواجه خواهیم شد، گفت: از ۲۵ خرداد ماه به بعد حدود ۳۵ تا۴۰ درصد مصرف آب استان اصفهان نسبت به فروردین ماه افزایش می یابد.

ناصر اکبری با اشاره به افزایش دمای هوا و میزان مصرف آب در استان، اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته در ساعت ۱۴ بعدازظهر دمای اصفهان به حدود ۳۵ تا ۳۶ درجه رسیده است که در این شرایط مصرف آب استان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۶ تا ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: افزایش مصرف آب در استان ناشی از شیوع ویروس کرونا و رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم، افزایش دما هوا و استفاده از کولر است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه مطابق پیش بینی هواشناسی دمای هوای اصفهان از فردا حدود چند درجه خنک تر می شود، افزود: البته از ۲۵ خرداد ماه دمای هوای استان دوباره حدود ۳ درجه نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به بسته شدن رودخانه زاینده رود، گفت: با توجه به اینکه حدود ۳ تا ۵ درصد از نیاز آبی اصفهان از چاه های فلمن تامین می شود، با بسته شدن رودخانه و خشکی این چاه ها میزان آبدهی آنها به صفر می رسد، همچنین با پیش بینی افزایش دو درجه ای دمای هوا در ماه های گرم سال (تیر و مرداد) نسبت به سال قبل به طور قطع حدود ۶ درصد علاوه بر ۱۷ درصد وضعیت موجود و در مجموع حدود ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف آب استان بالاتر خواهد رفت.

اکبری با بیان اینکه با افزایش هر درجه دمای هوا حدود ۲ تا ۳ درصد مصرف آب در استان افزایش می یابد، پیش بینی کرد: از ۲۵ خرداد ماه به بعد حدود ۳۵ تا۴۰ درصد مصرف آب استان اصفهان نسبت به فروردین ماه افزایش می یابد که این به دلیل افزایش مصرف کولر، استحمام و کرونا است.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف آب از سوی مردم و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب، تصریح کرد: در صورت صرفه جویی ۲۰ درصدی مردم در مصرف آب می توان از پیک مصرف تابستان امسال عبور کنیم که این کمک بزرگی به مردم و مدیریت توزیع شرکت آبفا است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه به صورت نرمال ۹۰ درصد آب مورد نیاز استان از تصفیه خانه باباشیخ علی تامین می شود و ۱۰ درصد دیگر از منابع محلی است، گفت: در مجموع در سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ حدود ۱.۵ مترمکعب بر ثانیه آب از منابع محلی تامین می شود که به دلیل برداشت در تابستان و افزایش دمای هوا میزان آبدهی چاه ها به دلیل کاهش آب های زیرزمینی افت پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با شرایط موجود به طور قطع با افت فشار آب مواجه خواهیم شد، گفت: تلاش شرکت آبفا توزیع عادلانه آب برای تمام مردم در نقاط شهری و روستایی است و در صورتی که صرفه جویی نکنند شاهد افت شدید فشار آب خواهیم بود، بنابراین با توجه به اینکه اصفهان منابع آبی دیگری ندارد همواره مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند.

اکبری درباره استفاده مردم از پمپ آب نیز، توضیح داد: شرکت آبفا نمی گوید که مردم از پمپ استفاده نکنند، بلکه استفاده از آن باید مطابق با استانداردها باشد و مردم نباید به طور مستقیم بر روی شبکه پمپ آب نصب کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که افراد پمپ رو به طور مستقیم بر روی شبکه نصب کنند اخطارهای لازم را صادر می کنیم.

انتهای پیام

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.