تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 18362

لزوم کاهش ۱۰ درصدی آب شرب و بهداشت در اصفهان

لزوم کاهش ۱۰ درصدی آب شرب و بهداشت در اصفهان

با هدف مدیریتمصرف آب در فصل تابستان: لزوم کاهش ۱۰ درصدی آب شرب و بهداشت در اصفهان به گزارش دنیای اسرار:فشار یا قطعی آب نیازمند این است که مشترکان دست‌کم ۱۰ لیتر از مصرف سرانه آب در شبانه‌روز را کم کنند. ناصر اکبری افزود: آبفا استان  اصفهان یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک دارد که حدود

Print Friendly, PDF & Email

با هدف مدیریتمصرف آب در فصل تابستان:

لزوم کاهش ۱۰ درصدی آب شرب و بهداشت در اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:فشار یا قطعی آب نیازمند این است که مشترکان دست‌کم ۱۰ لیتر از مصرف سرانه آب در شبانه‌روز را کم کنند.

ناصر اکبری افزود: آبفا استان  اصفهان یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک دارد که حدود ۸۰۰ هزار  از آن، مشترکان خانگی هستند و در صورتی که روزانه هر کدام ۱۰ لیتر از مصرف خود بکاهند روزانه هشت میلیون لیتر صرفه جویی می شود،  که رقم چشمگیری است.

وی اضافه کرد: مصرف آب از آغاز سال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل بطور متوسط ۱۸ درصد بیشتر شده و دلیل این امر شیوع ویروس کرونا و تاکید مسئولان بهداشت و درمان بر شستشوی مکرر دست‌ها و رعایت بیشتر مسائل بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری است.

اکبری افزود: سرانه مصرف خانگی آب در استان اصفهان در سال ۱۳۹۷،  ۱۴۹ لیتر در شبانه روز بود که با افزایش مصرف در اواخر سال ۱۳۹۸ این میزان نیز افزایش یافت و کاهش دست کم ۱۰ لیتر در شبانه روز از این رقم، برای سال جاری ضروری و لازم است.

معاون بهره برداری و توسعه آب  شرکت آبفا اصفهان ادامه داد: این میزان افزایش در حالی ثبت شده که روزهای گرم هنوز آغاز نشده که بطور قطع در روزهای آینده درجه حرارت بیشتر و استفاده از آب به ویژه در مصرف کولرهای آبی تاثیر قابل توجهی بر روند مصرف آب خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با پیش‌بینی هواشناسی و حتی با تجربه‌ای که از سال‌های گذشته داریم، سال‌هایی که بهاری خنک دارد، تابستانی گرمتر خواهد داشت و با توجه به اینکه بیماری کووید-۱۹ همچنان وجود دارد افزایش قابل ملاحظه مصرف آب در ماه‌های پیش رو پیش بینی میگردد.

اکبری تصریح کرد: بستن شیر آب در زمان شستشوی دست‌ها  و ظروف، وضو گرفتن، استحمام، مسواک زدن کار سخت و پیچیده ای نیست و هر شخصی می‌تواند آن را انجام دهد اما با این حال بسیاری آن را رعایت نمی‌کنند و همین امر سبب هدر رفت حجم قابل توجهی آب در طول روز می‌شود.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا اصفهان، نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب در منازل را راهکاری دیگر برای مصرف بهینه مایه حیات برشمرد و گفت: انواع سردوش‌ها، شیرآلات اهرمی و یا با چشم الکترونیکی و لوازم دیگر ۳۰ تا ۶۰ درصد صرفه جویی را به همراه دارد و از مشترکان می‌خواهیم از این وسایل هم استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از آب خاکستری در مصارف روزانه تاکید کرد: آب حاصل از شستشوی سبزیجات و حبوبات به شرط عدم استفاده از مواد شوینده براحتی برای آبیاری گلدان و باغچه مناسب است و در نگاه اول در یک خانه حجم زیادی نیست اما وقتی یک شهر یا یک استان همین موضوع ساده و به ظاهر کم اهمیت را رعایت کنند کمک بزرگی به حفظ منابع آبی خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.