تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 18397

بازگشایی دریچه‌های سد رودشتین به سمت گاوخونی از نیمه خردادماه

بازگشایی دریچه‌های سد رودشتین به سمت گاوخونی از نیمه خردادماه

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با پایان توزیع آب کشاورزی، از نیمه خردادماه آب جاری موجود در سد رودشتین به سمت تالاب گاوخونی روانه می‌شود. به گزارش دنیای اسراربه نقل از مهر:حسن ساسانی با اشاره به اتمام توزیع آب کشاورزی در شبکه‌های آبشار و رودشتین برای کشت پاییزه اظهار

Print Friendly, PDF & Email

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با پایان توزیع آب کشاورزی، از نیمه خردادماه آب جاری موجود در سد رودشتین به سمت تالاب گاوخونی روانه می‌شود.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از مهر:حسن ساسانی با اشاره به اتمام توزیع آب کشاورزی در شبکه‌های آبشار و رودشتین برای کشت پاییزه اظهار داشت: با پایان تعهد تأمین آب کشت پاییزه کشاورزان استان اصفهان و کاهش خروجی از سد، دریچه‌های سد رودشتین به طرف تالاب گاوخونی بازگشایی می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال آبی جاری در ایستگاه شاخص چلگرد یک هزار و ۱۷۰ میلیمتر بارش ثبت شده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۱۲۴ میلیمتر بوده است و نسبت به سال گذشته با ۴۵ درصد کاهش و در مقایسه با متوسط بلندمدت با ۱۳ درصد کاهش بارندگی مواجه بودیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه بر اساس برنامه منابع و مصارف، حقابه زیست محیطی رودخانه و تالاب گاوخونی از ۱۵ خردادماه تأمین می‌شود، تصریح کرد: تأمین حقابه زیست محیطی تالاب گاوخونی از دغدغه‌های شرکت آب منطقه‌ای است و هنوز تصمیمی برای ادامه بازگشایی زاینده رود در آینده اتخاذ نشده است.

وی بیان داشت: امروز ذخیره سد زاینده رود ۶۱۵ میلیون متر مکعب، ورودی به سد ۹۱ مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۸۹ مترمکعب بر ثانیه است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.