تاریخ انتشار : شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
کد خبر : 18814

همزمان با برگزاری هشتادویکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان، اولین جلسه ستاد بازآفرینی استان نیز تشکیل شد.

همزمان با برگزاری هشتادویکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان، اولین جلسه ستاد بازآفرینی استان نیز تشکیل شد.

نحوه‌ی واگذاری زمین در طرح اقدام ملی، عملکرد بنیادمسکن انقلاب اسلامی و شرکت های عمران شهرهای جدید و جداول تخصیصی مربوط به بودجه طرحبازآفرینی شهری در جلسات شورای مسکن و ستاد بازآفرینی استان مطرح و مورد بررسی قرارگرفت. به گزارش دنیای اسرار:اصفهان، هشتادویکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست عباس رضایی استاندار اصفهان، با

Print Friendly, PDF & Email


نحوه‌ی واگذاری زمین در طرح اقدام ملی، عملکرد بنیادمسکن انقلاب اسلامی و شرکت های عمران شهرهای جدید و جداول تخصیصی مربوط به بودجه طرحبازآفرینی شهری در جلسات شورای مسکن و ستاد بازآفرینی استان مطرح و مورد بررسی قرارگرفت.

به گزارش دنیای اسرار:اصفهان، هشتادویکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست عباس رضایی استاندار اصفهان، با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه وشهرسازی استان و دیگر مدیران و اعضای شورای مسکن در محل استانداری اصفهان برگزار شد.

در این جلسه ضمن پیگیری مصوبات گذشته، نحوه ی واگذاری زمین در طرح اقدام ملی و عملکرد بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی و شرکت‌های عمران شهرهای جدید مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار اصفهان با توجه به مشکلات پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن استان، ضمن رسیدگی به موضوعات مطرح شده عنوان کرد: تمام دستگاه‌ها باید مکمل کار یکدیگر باشند تا پروژه اقدام ملی مسکن با سرعت و در موعد مقرر به سرانجام برسد و این امر نیازمند عزم جزم دستگاه‌های مربوطه است.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان باتوضیح روند اجرایی مصوبات گذشته اذعان داشت: در استان اصفهان حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که از این میزان حدود ۷۰ هزار واحد آن در دولت نهم و دهم و حدود ۹۰ هزار واحد در دولت یازدهم  و دوازدهم تکمیل شده است. همچنین آخرین پخش های مسکن مهر در شهرستان شهرضا در حال تکمیل است و تنها حدود ۵۰۰ واحد در فولاد شهر باقی مانده است که تا اول مهر ماه سال جاری تکمیل می‌شود.

وی در خصوص طرح اقدام ملی تولید مسکن اظهار کرد: در این طرح براساس ابلاغی که از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت، هفت سرفصل برای استان‌ها تعیین شد که در استان اصفهان تا کنون اراضی مورد نیاز جهت احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب این سرفصل ها تامین شده و آماده صدور پروانه ساختمانی است. و این مرحله همکاری شهرداری‌های شهرهای استان را می‌طلبد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در طرح اقدام ملی مسکن رویکرد دولت به صورتی است که کمترین مداخله را در بحث مسکن داشته باشد از این جهت فرایند طرح اقدام‌ملی به شیوه‌ای برنامه‌ریزی شده که دولت امکانات خودش شامل زمین و وام را در اختیار متقاضی قراردهد  و مابقی کار در اختیار متقاضی و سازنده باشد که بر همین مبنا نیز ثبت‌نام‌های طرح اقدام ملی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع نزدیک به ۶۵ هزار نفر در استان اصفهان جهت طرح اقدام‌ملی مسکن ثبت‌نام نمودند گفت: عملیات نزدیک به ۲۲ هزار واحد در شهرستان‌ها و شهرهای جدید استان را شروع شده می دانیم چرا که اراضی آن مشخص و تفاهم‌نامه در اینخصوص نیز منعقد شده است.

گفتنی است همزمان با برگزاری هشتادو یکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان، اولین جلسه ستاد بازآفرینی استان نیز تشکیل شد، که ضمن بررسی جداول تخصیصی مربوط به بودجه طرح بازآفرینی شهری، وظایف دستگاه‌ها در خصوص جذب اعتبارات عمرانی تعیین شد و روند پرداخت تخفیفات عوارض نوسازی در بافت‌های فرسوده مورد بررسی قرار گرفت

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.