تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر : 19186

آغاز همکاری ۲۰ سمن زیست محیطی استان با آبفا اصفهان

آغاز همکاری ۲۰  سمن زیست محیطی  استان با آبفا اصفهان

در راستای  نهادینه کردن مدیریت مصرف بهینه آب در جامعه  صورت گرفت: آغاز همکاری ۲۰  سمن زیست محیطی  استان با آبفا اصفهان به گزارش دنیای اسرار:مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر همکاری با  تشکل های زیست محیطی استان گفت: سمن‌ها نقش مهمی در فرهنگ سازی پیرامون موضوعات مختلف 

Print Friendly, PDF & Email

در راستای  نهادینه کردن مدیریت مصرف بهینه آب در جامعه  صورت گرفت:

آغاز همکاری ۲۰  سمن زیست محیطی  استان با آبفا اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر همکاری با  تشکل های زیست محیطی استان گفت: سمن‌ها نقش مهمی در فرهنگ سازی پیرامون موضوعات مختلف  در بطن  جامعه دارند به طوریکه می توان گفت سازمان‌های مردم نهاد به عنوان چشم بیدار جامعه می توانند به حل معضلات فرهنگی کمک شایانی کنند و در این راستا شرکت آبفا استان اصفهان با هدف ترویج مصرف بهینه آب در جامعه همکاری  با ۲۰ تشکل مردم نهاد محیط زیستی در استان را آغاز نمود.

سید اکبر بنی طباء با قدردانی از تلاش سازمان‌های مردم نهاد درزمینه زیست محیطی در استان  تصریح کرد:خوشبختانه سازمان های مردم نهاد روز به روز گسترش یافته و تاثیر گذاری آنها درجامعه بیشتر می شود. براین اساس در نظر گرفته شده  با کمک و همکاری این نهاد های مردمی بتوانیم فرهنگ درست مصرف کردن آب را به قشرهای مختلف آموزش داده و نهادینه کنیم.

وی افزود: شرکت آبفا استان اصفهان در نظر دارد با  مشارکت تشکل‌های مردم‌ نهاد برای فرهنگ سازی بیشتر در امر مصرف بهینه آب برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی در دستور کار قرار دهد.

در ادامه برخی از اعضای تشکل های زیست محیطی استان به برنامه و راهکارهایی که  در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب موثر است اشاره کردند که در این میان پریسا حسینی سمنانی از انجمن زیست بان پایدار گفت:در چند سال اخیر شرکت آبفا برنامه های آموزشی متنوعی برای مقاطع مختلف  تحصیلی برگزار نموده و در صورتی که از روش های خلاقانه در مفاهیم آموزشی استفاده شود، قطعا  میزان اثر گذاری این آموزش ها  به مراتب افزایش می یابد و به معنی واقعی دانش آموزان می توانند سفیران آب در جامعه باشند.

مرتضی چه گونی ار انجمن صلح با طبیعت با بیان اینکه باید نگرش زیست محیطی در بین شهروندان ایجاد نمود تا در نهایت مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند اظهار داشت: باید برنامه هایی تدوین نمود که مردم اطلاعات درستی از میزان آب مجازی که درتهیه  کالاها و محصولات به مصرف می رسد داشته باشند چرا که اگر مردم بدرستی بداند چه میزان آب برای تولید اجناس و محصولات استفاده می شود قطعا نگرش درستی در رابطه با مصرف آب و دیگر کالاها از خود نشان می دهند.

وی استفاده از آب خاکستری را هم حائز اهمیت دانست و گفت: باید با تعامل با دستگاه ها و شرکتهای مختلف به ویژه شهرداری ها استفاده از آب خاکستری در صنایع غیر غذایی و آبیاری فضای سبز مد نظر قرار گیرد.

سیف اله عظیمانی از انجمن  دوستداران  طبیعت شهرستان فریدونشهر گفت: به لحاظ اقلیم آب وهوایی شهرستان فریدونشهر منابع آبی دراین شهرستان فراهم است اما این درحالیست که همه مردم در این شهرستان تحت پوشش شبکه فاضلاب نیستند درحالیکه اگر تاسیسات فاضلاب در شهرستان بطور کامل اجراء شود از سلامت منابع آبی در این منطقه حفاظت می شود همچنین  اجرای برنامه های فرهنگی به منظور ترویج مصرف بهینه آب در این شهرستان لازم به نظر می رسد.

طاهره دادخواه از جمعیت امید دوستداران زاینده رود گفت: بررسی های صورت گرفته بیانگر این است که هرگاه فضای ناامیدی در جامعه افزایش یابد مردم بیشتر به مصرف آب روی می آورند بر این اساس به نظر می رسد باید با ایجاد فضای امیدواری و شادی از طریق شبکه های اجتماعی  مردم را از طریق برنامه های شاد به مصرف بهینه آب رهنمود کرد.

ابراهیم آذری از انجمن حفاظت از میراث فرهنگی طبیعی و آثار تاریخی ایران با تاکید بر استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب  گفت: باید زمینه های استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب در بین تمام اقشار جامعه فراهم شود زیرا بهره مندی از این نوع تجهیزات مصرف آب را تا ۵۰ درصد کاهش  می دهد .

بهجت قریشی نژاد مدیرعامل جمعیت دوستداران محیط زیست طبیعت یاران در این جلسه گفت: دراین چند سال اخیر به لحاظ  وقوع خشکسالی های مستمر  مدام از آموزش کودکان زیر ۱۰ سال سخن به میان می آید در حالیکه به نظر می رسد باید به آموزش بزرگسالان نیز پرداخت زیرا رفتار کودکان برمبنای الگو های رفتاری است که از بزرگسالان برداشت می کنند .

سمیه بهرامیان از انجمن پیام آوران سبز پارسی سمیرم گفت: مردم هنوز با تبعات بحران کم آبی به خوبی واقف نیستند در حالیکه اگر آموزش هایی همراه با ترس در دستور کار قرار گیرد شاید مردم بهتر مصرف بهینه آب را مد نظر قرار دهند که پیشنهاد می شود در شبکه های اجتماعی برنامه چالش مصرف آب ایجاد کرد.

محبوبه قاسمی از جمعیت یاران خمینی شهر گفت: افرادی که به فرهنگسراها مراجعه می کنند دارای ظرفیت بسیار خوبی در تهیه محتوای های آموزشی در راستای مصرف بهینه آب هستند که اگر از این ظرفیت ها استفاده شود می توان  فرهنگ مصرف بهینه آب را در جامعه به خوبی نهادینه کرد.

و در پایان حشمت اله انتخابی دبیر شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان گفت: از فعالان زیست محیطی استان درخواست می شود راهکارهای جدید و خلاقانه ای در رابطه با مصرف بهینه آب ارائه دهند تا  در جلسات آتی با رسیدن به جمع بندی همکاری ها به طور جدی گسترش یابد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.