تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۴۰
کد خبر : 19277

سفر مهندس طاهرخانی به استان اصفهان و بازدید از پروژه های اولویت دار شهرجدیدبهارستان/خبر خوش معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به شهروندان اصفهانی

سفر مهندس طاهرخانی به استان اصفهان و بازدید از پروژه های اولویت دار شهرجدیدبهارستان/خبر خوش معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به شهروندان اصفهانی

.به گزارش دنیای اسرار:سفر یکروزه مهندس طاهرخانی به استان اصفهان در حالی پایان یافت که وی ضمن بازدید از روند اجرای پروژه های اولویت دار شهرجدید بهارستان، بهره برداری از طرح اقدام ملی و مترو بهارستان-اصفهان تا پایان دولت دوازدهم را به شهروندان اصفهانی نوید داد.  حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و

Print Friendly, PDF & Email

.به گزارش دنیای اسرار:سفر یکروزه مهندس طاهرخانی به استان اصفهان در حالی پایان یافت که وی ضمن بازدید از روند اجرای پروژه های اولویت دار شهرجدید بهارستان، بهره برداری از طرح اقدام ملی و مترو بهارستان-اصفهان تا پایان دولت دوازدهم را به شهروندان اصفهانی نوید داد.

 حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید طی سفر به استان اصفهان ظهر امروز از پروژه های اولویت دار شهرهای جدید بازدید کرد و پس از آن طی نشستی با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، مدیران عامل شهرهای جدید اصفهان و اعضاء هیئت مدیره، مشکلا ت پروژه های در دست اقدام شهرهای جدید استان را مورد بررسی قراردادند.  
در این جلسه علیرضا قاری قرآن ضمن تشریح پروژه های اولویت دار استان، به پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی طرح های مختلف حوزه راهسازی اشاره کرد و گفت: آزاد راه کنارگذر شرق بزرگترین پروژه آزادراهی کشور طی سالیان گذشته است که از دلایل اهمیت آن کوتاه شدن مسیر به میزان  ۱۳۰ کیلومتر و صرفه جویی در سوخت به میزان  ۱۳۶ میلیون لیتر در سال است. و با اقداماتی که انجام شده  امیدواریم ۲ قطعه از آن را به افتتاح برسانیم.  
وی افزود  به جز مبحث آزادراه ها در بخش های دیگر حدود ۴۲۰ کیلومتر راه در دست احداث است که در صورت تامین اعتبار تا خرداد ماه ۱۴۰۰ می توان مورد بهره برداری قرار داد.  
مدیرکل راه و شارسازی استان در خصوص پروژه حوزه مسکن و ساختمان نیزاذعان داشت: یکی از مهمترین اقدامات در حوزه مسکن و ساختمان طرح اقدام ملی مسکن است که برای این استان بیش از ۷۰ هزار سهم پیش بینی شده است و از این میزان بیشترین تعداد مربوط به شهرهای جدید”بهارستان، فولادشهر و مجلسی” می باشد لذا با توجه به اهمیت این طرح اقدامات مرتبط با آن با سرعت بالا در حال انجام است.   
وی با اشاره به پروژه مترو بهارستان به عنوان یکی از پروژه های شاخص استان اظهار کرد: تسهیل دسترسی و ایجاد حمل‌ونقل مناسب از نکات ضروری در تحقق اهداف شهرهای جدید این استان است. که یکی از بهترین روشها در گسترش سیستم حمل ونقل عمومی بین کلانشهر و محیط پیرامونی توسعه شبکه ریلی در حومه و شهرهای اقماری و جدید می باشد.   
قاری قرآن با بیان اینکه این استان ۳ خط مترو مصوب دارد، تشریح کرد: خط مترو بهارستان ادامه خط یک مترو اصفهان است که بدین ترتیب ۱۵ کیلومتر در قالب سه ایستگاه  به خط یک اضافه می شود. و هم اکنون این پروژه با توجه به قرار گرفتن در پروژه های جهش تولید در عملیات اجرایی آن سرعت بخشیده شده است.  
وی همچنین به راه اندازی و استفاده از سامانه داشبورد مدیریتی این اداره کل اشاره کرد و گفت: با بهره گیری از این سامانه که مبتنی بر علم داده، پایه ریزی شده است با مصورسازی کلیه آمار و اطلاعات سازمانی در کلیه سطوح، وضعیت موجود اداره کل مورد شناسایی، تحلیل و بصورت گرافیکی با نمودار های مختلف داینامیک نشان داده می شود.  
حبیب اله طاهرخانی در حاشیه این نشست با توجه به بازدید بعمل آمده از شهر جدید بهارستان، به بررسی پیشبرد دو طرح مهم در این شهر اشاره کرد و اذعان داشت:  طرح اقدام ملی از اولویت های دولت و وزارت خانه راه و شهرسازی است که در این اقدام شهرهای جدید بخصوص در کلانشهرها نقش محوری در تامین مسکن مناطق کلانشهر را ایفا می کنند.  
وی افزود: برای سه شهر جدید استان اصفهان ۴۵ هزار واحد طرح اقدام ملی برنامه ریزی شده است که بخشی از اقدامات مربوط به ثبت نام متقاضیان و انتخاب پیمانکاران انجام شده و بخشی دیگر در حال انجام می باشد. خوشبختانه در استان اصفهان فرآیندهای طرح اقدام ملی به نحو مناسبی در حال پیشرفت است.  
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به دیگر پروژه اولویت دار این استان اظهار کرد: اجرای پروژه مترو بهارستان _ اصفهان می تواند تضمینی باشد برای توفیق برنامه های گسترده ای که برای احداث مسکن در بهارستان از گذشته تا کنون داشتیم.  
وی با بیان اینکه بهره برداری از این پروژه جذابیت سکونت در این شهر جدید را افزایش می دهد گفت: پروژه مترو بهارستان، هم در سطح ملی و هم در سطح استان بسیار مورد توجه واقع شده است. که مباحث مرتبط با تامین اعتبار این پروژه نیز بخشی از محل اعتبارات عمومی دولتی تامین می شود و مابقی آن توسط مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید با کمک اداره کل راه و شهرسازی و مجموعه استان تامین می گردد.  
طاهرخانی، افتتاح هر دو پروژه اولویت دار (طرح اقدام ملی مسکن و مترو بهارستان) را تا پایان دولت دوازدهم به شهروندان اصفهانی نوید داد و ابراز امیدواری کرد با این اقدامات علاوه بر توسعه شهری، مشکلات مسکن شهروندان و مردم کم درآمد رفع شود.  
وی در پایان ضمن تقدیر از مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مجموعه راه و شهرسازی استان اصفهان از لحاظ حدود وظایف، عملکرد ها و حوزه جغرافیایی تحت پوشش بسیار گسترده است و از مجموعه شهری طراز اول کشور محسوب می شود که مدیریت این مجموعه منطبق بر طرح های توسعه شهری، ضوابط و مقررات شهرسازی است و بسیار امر خطیری می باشد. که مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با مدیریت بسیار عالی نقش مهمی در هماهنگی مجموعه دستگاه های وزارت راه و شهرسازی در سطح استان را داشتند و بخشی از شرایط مطلوب پروژه ها را مرهون زحمات و پیگیری های این اداره کل و مدیریت آن هستیم قسمت پیوست‌ها

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.