تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر : 19614

قطع برق مشترکان پرمصرف

قطع برق مشترکان پرمصرف

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان عنوان کرد؛ قطع برق مشترکان پرمصرف به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایسنا:اصفهان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: از سوی وزارت نیرو در هفته جاری برای استان اصفهان پیک مصرف ۱۹۰۶ مگاوات تعریف شد که با افزایش دمای هوا پیک مصرفی استان حتی از ۱۹۷۰ مگاوات عبور کرد، البته

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان عنوان کرد؛

قطع برق مشترکان پرمصرف

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایسنا:اصفهان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: از سوی وزارت نیرو در هفته جاری برای استان اصفهان پیک مصرف ۱۹۰۶ مگاوات تعریف شد که با افزایش دمای هوا پیک مصرفی استان حتی از ۱۹۷۰ مگاوات عبور کرد، البته با همکاری بخش های مختلف از ساعت ۱۲ تا ۱۶ توانستیم بار اصفهان را تا زیر سقف مجاز هدایت و کنترل کنیم.

حمید علاقمندان در خصوص رکوردزنی اصفهان طی هفته جاری در مصرف برق، اظهار کرد: با افزایش دمای هوا دو شرکت توزیع برق شهرستان و استان اصفهان شرایط مشابهی در مصرف برق داشتند.

وی افزود: به واسطه گرمای دو درجه ای هوا طی هفته جاری نسبت به دو هفته گذشته، متاسفانه بار شبکه توزیع استان برق بین ۶ تا ۷ درصد رشد داشت، البته این رشد به میزان یکسانی در بین شهرستان ها تقسیم نشده بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان توضیح داد: به عنوان مثال در شهرستان های شمالی استان همچون کاشان، آران و بیدگل شاهد رشد بالاتر مصرف برق بودیم، اما در شهرستان های غربی استان همچون فریدون شهر، فریدن، چادگان و خوانسار رشد مصرف برق کمتر بود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از شنبه تا روز گذشته (سه شنبه) تا قبل از ساعت ۱۲ ظهر از سقف پیک تعیین شده فراتر رفت، اظهار کرد: از سوی وزارت نیرو در هفته جاری برای استان اصفهان پیک مصرف ۱۹۰۶ مگاوات تعریف شد که با افزایش دمای هوا پیک مصرفی استان حتی از ۱۹۷۰ مگاوات عبور کرد، البته با همکاری صنایع، چاه های کشاورزی و به خصوص تعدادی از مشرکین خانگی از ساعت ۱۲ تا ۱۶ توانستیم بار اصفهان را تا زیر سقف مجاز هدایت و کنترل کنیم.

علاقمندان افزود: دو شرکت توزیع برق استان و شهرستان اصفهان برای این چهار ساعت که در کل کشور بیشترین مشکل افزایش مصرف را دارند، توانستند با مدیریت بار در منطقه سبز قرار گیرند اما از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ ظهر میزان مصرف برق به نحوی بود که استان در منطقه قرمز قرار گرفت.

وی با پیش بینی اینکه تا دوشنبه هفته آینده با شرایط بحرانی افزایش مصرف برق مواجه هستیم و برای مدیریت بار، نیازمند همکاری مشترکان به خصوص در حوزه صنعت، کشاورزی و مصرف کنندگان خانگی هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه با وجود افزایش پیک مصرف، هیچ گونه خاموشی از قبل برنامه ریزی شده نداشتیم، تصریح کرد: به واسطه گرمای بالای هوا تعدادی از مشترکین پرمصرف و حتی تعدادی صنایع که از دیماند خود تجاوز کرده بودند، با توجه به اخطار قبلی، برق آنها را قطع کردیم که عمده این قطعی ها مربوط به شهرستان های نجف آباد، خمینی شهر و کاشان بود.

وی با اشاره به اینکه شبکه برق کشور سراسری است و تولید برق نیز به تمام نقاط کشور هدایت می شود و شرایط کنونی ارتباطی به تولید ندارد، اظهار کرد: با توجه به گرمای سراسری هوا، مصرف برق کشور به بالاتر از ۵۸ هزار مگاوات رسیده است و به واسطه کمبود تولید تمام شرکت های توزیع اکنون دچار مشکل شده اند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.