تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
کد خبر : 19823

آمار جدید ترابردپذیری میان مشترکان شبکه تلفن همراه اعلام شد

آمار جدید ترابردپذیری میان مشترکان شبکه تلفن همراه اعلام شد

به گزارش دنیای اسرار:طبق آخرین آمار اعلامی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در تیرماه سال ۹۹ اپراتورها پذیرای ۱۰ هزار و ۱۳۳ ترابرد بودند.  اجرای طرح ملی ترابردپذیری شماره تلفن همراه یا به عبارتی انتقال شماره تلفن به یک اپراتور دیگر، قابلیتی است که از سال ۱۳۹۵ بعد از ۱۰ سال، در

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:طبق آخرین آمار اعلامی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در تیرماه سال ۹۹ اپراتورها پذیرای ۱۰ هزار و ۱۳۳ ترابرد بودند.

 اجرای طرح ملی ترابردپذیری شماره تلفن همراه یا به عبارتی انتقال شماره تلفن به یک اپراتور دیگر، قابلیتی است که از سال ۱۳۹۵ بعد از ۱۰ سال، در کشور ما به مرحله اجرا درآمد. با کمک این قابلیت، هر مشترکی می‌تواند با حفظ شماره تلفن سابق خود، اپراتور دیگری را برای ارائه خدمات‌رسانی انتخاب کند.

برای اجرای طرح ترابردپذیری، مشترکان موردنظر در ابتدا به سایت یا دفتر اپراتور مقصد مراجعه و با تکمیل فرم درخواست ترابردپذیری، برای اجرای این طرح ثبت‌نام می‌کنند. معاون وزیر ارتباطات هم پیش از این در مورد ترابردپذیری اعلام کرده بود که با اپراتورهایی که از خروج مشترک ممانعت کنند، برخورد صورت می‌گیرد و جریمه‌های سنگینی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.


بااین‌حال، ممکن است طرح ترابردپذیری در مرحله اجرا با محدودیت‌هایی مواجه شود و با درخواست همه مشترکان برای تغییر اپراتور، موافقت صورت نگیرد.

 از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– عدم احراز هویت یا به‌عبارتی عدم تطابق مشخصات اعلام شده با مشخصات صاحب شماره
– عدم رعایت ترابرد نظیربه‌نظیر مانند درخواست انتقال سیم‌کارت دائمی به اعتباری و برعکس
– فعال نبودن سیم‌کارت یا سابقه کمتر از سه ماه فعالیت برای سیم‌کارت
– پرداخت نکردن به‌موقع صورت‌حساب برای سیم‌کارت‌های دائمی



مزیت‌های ترابردپذیری

اما از جمله مزیت‌های ترابردپذیری هم می‌توان به افزایش فضای رقابتی و تلاش برای خدمات‌رسانی بهتر در میان اپراتورهای تلفن همراه اشاره کرد؛ زیرا هر اپراتوری که از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، توجه مردم را برای انتخاب به‌عنوان اپراتور مقصد، بیشتر جلب می‌کند. 

بنابراین اپراتورها برای پیشی‌گرفتن از هم در مسیر این رقابت، از کیفیت بالاتری بهره‌مند خواهند شد. توجه داشته باشید که باید قبل از انجام فرایند ترابردپذیری، هدف و دلایل خود را مشخص کنید. برای مثال تعرفه‌ها، آنتن‌دهی، سرعت اینترنت و کیفیت خدمات، چهار دلیل عمده برای ترابردکردن شماره‌ی موبایل میان اپراتورها است.

 هر مخاطب با تعیین اهداف موردنظر خودش می‌تواند بعد از انجام ترابرد به اپراتور دیگر، از رضایت‌مندی بالاتری برخوردار شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.