تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
کد خبر : 19920

هیئات مذهبی باید مدافع حریم انقلاب بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری باشند

هیئات مذهبی باید مدافع حریم انقلاب بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری باشند

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه اگر در ازدحام جمعیت کسی به کرونا مبتلا شود حق‌الناس به وجود می‌آید، گفت: هیئات مذهبی باید مدافع حریم انقلاب بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری باشند. به گزارش دنیای اسرار:حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران کل، روسای ادارات

Print Friendly, PDF & Email


رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه اگر در ازدحام جمعیت کسی به کرونا مبتلا شود حق‌الناس به وجود می‌آید، گفت: هیئات مذهبی باید مدافع حریم انقلاب بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری باشند.

به گزارش دنیای اسرار:حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران کل، روسای ادارات و هیات امنای بقاع شاخص و روسای شورای هیئات مذهبی سراسر کشور اظهار کرد: هیئات مذهبی باید مدافع حریم انقلاب بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری باشند.

وی با بیان اینکه اعضای هیئات مذهبی از قانونمندترین افراد جامعه هستند، گفت: با فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عید قربان در خصوص برگزاری مراسم‌های محرم در سال جاری، حکم شرعی ما مشخص شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در اوضاع و احوال کنونی، آمار تلفات کرونا، مسیری را نشان می‌دهد که باید با دقت زیاد، فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیگیری شود.

خاموشی با تاکید بر اینکه اگر ازدحام جمعیت منجر به آلوده شدن یک شخص به ویروس کرونا شود، حق‌الناس بوجود می‌آید، افزود: اینکه حتی یک انسان در این شرایط آسیب نبیند برای ما بسیار مهم است.

وی با اشاره به سیاهپوش کردن شهرهای ایران اسلامی در ایام محرم، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا از ماذنه‌ها و بلندگوهای امامزادگان و مساجد، فضای شهر را به سمت و سوی عزاداری ماه محرم ببریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم انطباق شرایط فعلی با برگزاری مراسم محرم تاکید کرد و افزود: هیئات شاخص کشور باید با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و تعداد جمعیت کمتر، جلسات خود را برگزار کنند.

خاموشی با اشاره به ظرفیت ۲ هزار بقعه متبرکه برای برگزاری هیئات در ماه محرم، تاکید کرد: در کشور ۳۰۰ تا ۴۰۰ هیئت شاخص وجود دارد که از آن‌ها تقاضا داریم، مراسم‌های خود را در فضای باز بقاع متبرکه دارای ظرفیت برگزار کنند.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا بوسیله تحریم‌ها، کاری کند که نتوانیم از مشکلات خارج شود، افزود: راه برون رفت ما از این مشکلات توجه به نقشه راه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

رئیس هیئت امنا سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رسالت سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی و هیئات مذهبی است، تصریح کرد: انقلاب ما امام حسینی است، بنابراین هیئات مذهبی باید از این انقلاب دفاع کنند.

خاموشی با بیان اینکه هدف ما برگزاری هدفمند و آرمانی مراسم محرم است، گفت: طرح شمیم حسینی پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عید قربان، به سمت رویکرد اجتماعی و خدمت مومنانه پیش رفته است؛ امسال سعی کنیم تا در ایام محرم جریان طبخ غذا را به‌سوی اطعام خشک سوق دهیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.