تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
کد خبر : 20467

شناسایی ۳۴۲مرکز مرتبط با سلامت در شهر اصفهان/بررسی ایمنی و استاندارد های لازم در مراکز درمانی شهر

شناسایی ۳۴۲مرکز مرتبط با سلامت در شهر اصفهان/بررسی ایمنی و استاندارد های لازم در مراکز درمانی شهر

معاون خدمات شهری و جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان:شناسایی ۳۴۲مرکز مرتبط با سلامت در شهر اصفهان/بررسی ایمنی و استاندارد های لازم در مراکز درمانی شهربه گزارش دنیای اسرار: حسین امیری با اشاره به اهمیت شناسایی و ایمن سازی مراکز درمانی گفت: با توجه به اینکه در سالهای اخیر اهمیت جنبه های رفتاری و فرهنگی

Print Friendly, PDF & Email

معاون خدمات شهری و جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان:
شناسایی ۳۴۲مرکز مرتبط با سلامت در شهر اصفهان/بررسی ایمنی و استاندارد های لازم در مراکز درمانی شهر
به گزارش دنیای اسرار: حسین امیری با اشاره به اهمیت شناسایی و ایمن سازی مراکز درمانی گفت: با توجه به اینکه در سالهای اخیر اهمیت جنبه های رفتاری و فرهنگی مدیریت ایمنی افزایش یافته است اما با این حال تجربه نشان می دهدکه علیرغم بکارگیری فاکتورهای حفاظتی شدید ،احتمال بروز حوادث بزرگ در مجموعه های با ریسک بالا همچنان وجود دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: بیمارستان و مراکز درمانی اولین مکانی هستند که بعد از بروز هر حادثه‌ای اهمیت پیدا کرده و مراجعه کننده دارند. به همین دلیل لازم است تا ایمنی و آمادگی آنها پیش از وقوع حادثه بررسی شود.
جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان تاکید کرد: پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازگشت به شرایط اولیه چهار فاز اصلی مدیریت بحران به شمارمی آیند و باید برای چنین موقعیت‌هایی آموزش دیده و اقدامات مناسب صورت پذیرد تا هزینه کمتری در مقابل بلایا پرداخت شود.
وی ادامه داد: یکی از راهکارهای مقابله با خطرات شناسایی مراکز درمانی و اجرای ایمن سازی این مراکز و همچنین برخورد با مواردی است که رعایت نکات ایمنی را نمی نمایند تا شاهد حادثه ایی تاسف بار نباشیم.
حسین امیری گفت: به منظور بالا بردن ایمنی باید مناطق حیاتی و بیمارستانی را شناسایی کنیم و یکی از مراکز حیاتی، بیمارستانها، آزمایشگاه‌ها، درمانگاه‌ها و مراکزی که مردم در حوزه سلامت به آن نیازمند هستند می باشد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به طرح شناسایی مراکز درمانی شهر اصفهان اشاره کرد و گفت:طرح شناسایی مراکز درمانی با هدف بررسی ایمنی و الزام به اجرای ایمن سازی این مراکز اجرایی شده است و با مجموعه هایی که رعایت موارد ایمنی را نمی نمایند و یا در کاربرهای غیر درمانی فعالیت می نمایند از طریق مراجع ذیصلاح برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.
امیری ادامه داد: طی یکماه گذشته توسط عوامل شهرداری اصفهان تعداد ۳۴۲ مرکز درمانی و خدماتی مرتبط با سلامت شناسایی شده است از این تعدا می توان به ۳۴ بیمارستان و ۶۵ درمانگاه اشاره کرد.
وی با اشاره به نقاط تمرکز مجموعه های درمانی گفت: مناطق شش، یک، سه و چهار شهرداری اصفهان به ترتیب بیشترین تعداد مراکز درمانی را به خود اختصاص داده اند.
معاون شهردار اصفهان مجموعه های درمانی شناسایی شده را به ده مجموعه تقسیم کرد و گفت: مراکز شناسایی شده شامل بیمارستانها، درمانگاه، مراکز تصویر برداری( رادیو لوژی، سنوگرافی، MRI) فیزیوتراپی کلینیک پزشکی، آزمایشگاه، ساختمان پزشکان، مرکز بهداشت و ساختمان پزشکان به همراه مراکز تصویر برداری و آزمایشگاه می باشد.
وی تاکید کرد: توجه به الزامات پدافندی از نکاتی است که باید به آن توجه کنیم؛ باید به سمتی حرکت کنیم که هر مجموعه ایی که ایجاد می‌شود رویکردش پدافندی باشد و ما به این مهم به‌عنوان یک الزام نگاه می‌کنیم.
وی ادامه داد: موارد شناسایی شده به مناطق پانزده گانه جهت رسیدگی ابلاغ گردیده تا بر اساس استانداردهای لازم مورد بررسی و بازرسی‌های مداوم قرار گیرند و همچنین در خصوص برخورد با مواردی که در کاربریهای غیر درمانی فعالیت می نمایند اقدامات لازم و قانونی صورت پذیرد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.