تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
کد خبر : 20473

اجرای۱۱ رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان پس از دو سال توقف

اجرای۱۱ رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان  پس از دو سال توقف

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت:رشته هایی همچون کاردانی حرفه ای امور فرهنگی، کاردان حرفه ای تربیت مربی مهدکودک، کاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی شاخه‌های مددکاری خانواده، کودک و اورژانس و کارشناس حرفه ای موسیقی، سینما و کارگردانی و کاردانی حرفه ای نوازندگی کلاسیک از جمله این رشته ها است. به گزارش دنیای

Print Friendly, PDF & Email

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت:رشته هایی همچون کاردانی حرفه ای امور فرهنگی، کاردان حرفه ای تربیت مربی مهدکودک، کاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی شاخه‌های مددکاری خانواده، کودک و اورژانس و کارشناس حرفه ای موسیقی، سینما و کارگردانی و کاردانی حرفه ای نوازندگی کلاسیک از جمله این رشته ها است.

به گزارش دنیای اسرار: بهزاد رضایی در نشست خبری بااصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در چهار گروه صنعت، خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر و کشاورزی ۲۶۳ کد رشته محل دارد که از این تعداد ۱۰۶ کد رشته در مقطع کاردانی و ۱۰۳ کد رشته در مقطع کارشناسی است.

رضایی بیان کرد:ثبت نام پذیرش دانشجویان دوره کاردانی از ۴ تا ۱۱ شهریور ماه و ثبت نام دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی نیز از ۱۱ تا ۱۷ شهریور ماه آغاز خواهد شد

وی با بیان اینکه سال تحصیلی دانشجویان این دانشگاه از ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود و ثبت نام دانشجویان مجازی خواهد بود، تصریح کرد: دانشجویان جدید الورود از اواسط مهر ماه کلاس های درسی خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان اظهارکرد:برای سال جاری ۱۱ هزار و ۳۰۵ نفر در دوره کاردانی و ۷ هزار و ۵۸۷ نفر در دوره کارشناشی پذیرش خواهیم داشت.
وی از اجرای ۱۱ رشته جدید که پس از دو سال توقف در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان راه اندازی می شوند، خبر داد و افزود: رشته هایی همچون کاردانی حرفه ای امور فرهنگی، کاردان حرفه ای تربیت مربی مهدکودک، کاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی شاخه‌های مددکاری خانواده، کودک و اورژانس و کارشناس حرفه ای موسیقی، سینما و کارگردانی و کاردانی حرفه ای نوازندگی کلاسیک از جمله این رشته ها است.
وی  از پذیرش ۱۶ کد رشته جدید برای نخستین بار در استان اصفهان خبر داد و گفت: رشته هایی همچون کاردانی حرفه ای انتظامات و حراست فیزیکی، کاردانی چاپ و پوشاک، کارشناسی حرفه ای مدیریت کسب و کار اینترنتی و … از جمله این رشته ها است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان افزود: هدف ما تربیت نیروی کار ماهر برای اشتغال در حوزه‌های مختلف است و سعی کرده‌ایم از موازی‌کاری اجتناب کنیم.

وی با اشاره به وجود مشکلات بسیار مهم کشور در حوزه اشتغال خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان متعدد در رشته‌های مختلفی داریم، اما نتوانسته‌اند در رشته تحصیلی خود مشغول کار شوند که این موجب دلسردی و بی انگیزگی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شده و این دلسردی به خانواده و جامعه نیز منتقل شده است.

وی تأکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی تلاش می‌کند تا به سمت ایجاد رشته‌های همجوار در صنعت برود و فارغ‌التحصیلان بتوانند متناسب رشته تحصیلی خود کار ایجاد کنند. این سیاست در حوزه‌های صنعت، خدمات، علوم اجتماعی، فرهنگ و هنر و صنایع دستی دنبال می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان اظهار کرد: توسعه اقتصاد با جهش تولید ممکن می‌شود و ما برای تحقق این امر نیاز به فرد ماهر، کارآمد و کارآفرین داریم تا بتواند شغل ایجاد کرده و زمینه را برای تولید فراهم کند.



Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.