تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
کد خبر : 20524

طرح‌های محرک توسعه در ۳۱ شهرستان محروم کشور اجرا می‌شود

طرح‌های محرک توسعه در ۳۱ شهرستان محروم کشور اجرا می‌شود

معاون وزیر کشور: طرح‌های محرک توسعه در ۳۱ شهرستان محروم کشور اجرا می‌شود به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به شناسایی ۳۱ شهرستان محروم در دولت دوازدهم، گفت: طرح‌های اشتغال‌زا و محرک توسعه با برنامه‌ریزی دولت و وزارت کشور در این شهرستان‌ها

Print Friendly, PDF & Email

معاون وزیر کشور:

طرح‌های محرک توسعه در ۳۱ شهرستان محروم کشور اجرا می‌شود

به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به شناسایی ۳۱ شهرستان محروم در دولت دوازدهم، گفت: طرح‌های اشتغال‌زا و محرک توسعه با برنامه‌ریزی دولت و وزارت کشور در این شهرستان‌ها به اجرا درمی‌آید.

مهدی جمالی‌نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران آران و بیدگل بیان کرد: دولت دوازدهم ۳۱ شهرستان را در ۳۱ استان شناسایی کرد که تلاش داریم با اجرای طرح‌های توسعه محور در این نقاط نوعی تعادل بخشی به شهرها ایجاد شود و ضمن توزیع عادلانه خدمات و امکانات، شاهد توزیع متوازن جمعیت در کشور باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های مفصل دولت دوازدهم در مدت باقی مانده از دوره خدمت برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، افزود: قرار است با توجه به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشیم تا در چهار مرحله مبالغ خوبی از محل ماده ۵۸ در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار دهیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور بیان کرد: این کمک‌ها در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح‌های زیربنایی و زیرساختی در شهرهای کوچک و میانی است که در اولویت وزارت کشور قرار دارند و برای کلان‌شهرها هم اوراق مشارکت در نظر گرفتیم تا در سال پایانی دولت شاهد توسعه بیش از پیش در نقاط مختلف باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: افزون بر ۸۰۰ هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور داریم که بیشتر آنها ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و از این رو در حال برنامه‌ریزی برای تکمیل آنها هستیم تا سایر طرح‌های زیربنایی را سرعت ببخشیم.

جمالی‌نژاد اظهار داشت: بر این اساس هفته دولت امسال شاهد طرح‌های عمرانی به مراتب بیشتری نسبت به سال‌های گذشته هستیم، چنانکه ۱۸ هزار طرح عمرانی بزرگ با اعتبار افزون بر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف کشور بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی همچنین گفت: هفته دولت در استان اصفهان و آران و بیدگل نیز شاهد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی زیادی هستیم که یکی از ویژگی‌های مهم آنها حضور پررنگ خیرین است که در طرح‌های بزرگ عمرانی مشارکت داشتند و این مهم می‌تواند الگویی برای سایر نقاط کشور باشد.

به گزارش ایرنا، پنج طرح با ارزش افزون بر ۱۲۲ میلیارد ریال در چهارمین روز هفته دولت در آیین‌های جداگانه با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در آران و بیدگل افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت گرامی‌داشت یاد شهدای حادثه تروریستی سال ۶۰ به ویژه محمدعلی رجایی، رییس جمهوری و محمدجواد باهنر، نخست وزیر وقت با عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.