تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر : 20601

با هدف کاهش تلفات جاده ای، عملیات اجرایی باند دوم محور مبارکه–بروجن با سرعت در حال انجام است.

با هدف کاهش تلفات جاده ای، عملیات اجرایی باند دوم محور مبارکه–بروجن با سرعت در حال انجام است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد: احداث باند دوم محور مبارکه–بروجن با نگاهی ویژه و با سرعت مطلوب در دست اقدام است.* به گزارش دنیای اسرار، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه محور مبارکه-مجلسی-بروجن به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر بعنوان یکی از

Print Friendly, PDF & Email


معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد: احداث باند دوم محور مبارکه–بروجن با نگاهی ویژه و با سرعت مطلوب در دست اقدام است.*

به گزارش دنیای اسرار، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه محور مبارکه-مجلسی-بروجن به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر بعنوان یکی از اصلی ترین راه های مواصلاتی و شریانی استان اصفهان با استان های جنوبی کشور می باشد اظهار کرد؛ ۴۱ کیلومتر از این محور در حوزه راه‌های استان اصفهان واقع شده و این اداره کل با نگاه ویژه بمنظور ارتقاء سطح کیفی، حذف نقاط حادثه خیز و تصادفات رخ به رخ، چهار خطه نمودن مسیر را در دستور کار قرارداده است.

وی صدمات و خسارات ناشی از تصادفات جادهای، را امری مهم و قابل ملاحظه دانست و گفت: سلامت عمومی جامعه، چالشی است که تلاشها و اقدامات هماهنگ و یکپارچه ای را جهت پیشگیری‌های مؤثر و مستمر، میطلبد. مردم بطور روزانه با سیستم های مختلف و متعددی مواجه میشوند.که از بین تمامی سیستم های مذکور، سیستمهای عبور و مرور پیچیده ترین و خطرناکترین آن است.

 معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تصادفات ۴۸ ساعت گذشته در این محور اذعان داشت؛ با بررسی‌های بعمل آمده مهمترین عامل تصادفات اخیر، خواب آلودگی رانندگان، عدم رعایت سرعت مطمئنه، انحراف به چپ و دیگر مسائل مرتبط با ایمنی بیان شده است.

 وی با بیان اینکه محور مبارکه–بروجن دارای بارترافیکی سنگین و تردد بالای وسایل نقلیه است، اذعان داشت:  عملیات احداث باند دوم این محوراز سال ۱۳۸۶ آغاز گردید و طی سنوات گذشته حدود ۱۵ کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۷۹ میلیارد ریال به صورت چهار خطه احداث و مورد بهره برداری قرارگرفته است. 

 شاهسوندی عدم تامین منابع مالی و همچنین وجود معارضین در مسیر شامل اراضی کشاورزی، اراضی منابع طبیعی، فیبر نوری، لوله گاز و تیر چراغ برق وغیره را عامل اصلی متوقف شدن این پروژه در دوره‌ی زمانی مشخصی دانست و گفت؛ با پیگیری‌های بعمل آمده، این اداره کل در سال ۱۳۹۷ عملیات اجرایی ۵ کیلومتر دیگر از مسیر را با قراردادی به مبلغ ۲۷ میلیارد ریال آغاز نمود که متاسفانه مجددا”معارضین محور مانع از ادامه کار و فعالیت پروژه شدند.

 وی افزود جهت تکمیل این پروژه از هیچ کوششی دریغ نشده و پس از پیگیری بسیار برای باقیمانده مسیر به طول ۲۱ کیلومتر و همچنین تکمیل ۵ کیلومتر ابتدای مسیر که به صورت پراکنده کار شده بود، آزادسازی، مطالعات تکمیلی و مناقصه انجام پذیرفته است. و در حال حاضر عملیات اجرایی تا حد اجرای قشر اساس، تکمیل ابنیه فنی به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال توسط پیمانکار منتخب آغاز شده است.  معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سرعت مطلوبی برخوردار است عنوان کرد؛ جهت روسازی مسیر شامل اجرای بتن غلطکی و آسفالت، مطالعات لازم صورت گرفته که با برآورد تقریبی حدود ۴۵۰ میلیارد ریال در شرف فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار می باشد که امید است با توجه به برنامه زمانبندی پروژه نسبت به اجرا و تکمیل آن اقدام شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.