تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
کد خبر : 20888

مانور تعمیرات جهادی شرکت توزیع برق استان اصفهان برگزارشد

مانور تعمیرات جهادی شرکت توزیع برق استان اصفهان برگزارشد

با حضور مدیرعامل این شرکت؛ مانور تعمیرات جهادی شرکت توزیع برق استان اصفهان برگزارشدبه گزارش دنیای اسرار:به منظور افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه های توزیع برق و کاهش خاموشی های ناخواسته و جلب رضایت مشترکین برق و آمادگی گروه های اجرایی در مواجهه با بحران و از طرفی هم افزایی و تقویت ظرفیت های

Print Friendly, PDF & Email

با حضور مدیرعامل این شرکت؛
مانور تعمیرات جهادی شرکت توزیع برق استان اصفهان برگزارشد
به گزارش دنیای اسرار:به منظور افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه های توزیع برق و کاهش خاموشی های ناخواسته و جلب رضایت مشترکین برق و آمادگی گروه های اجرایی در مواجهه با بحران و از طرفی هم افزایی و تقویت ظرفیت های بالقوه درون و برون سازمانی ، شامل نیروهای شرکت و پیمانکاران و دستگاه های امدادی و امنیتی و همچنین شناسایی نقاط قابل بهبود ، با تشکیل مانور دور میزی با حضور مدیر عامل و معاونین و مدیران ستادی و اعضای کار گروه بحران و پدافند غیر عامل شرکت ، مقرر گردید که مطابق با دستورالعمل اجرای مانور تعمیرات جهادی ، مانوری بر روی یکی از فیدر های بحرانی در یکی از نقاط تحت پوشش خدمات شرکت برگزار گردد .
با تحلیل فیدر های بحرانی توسط امور دیسپاچینگ و دفتر فنی و با در نظر گرفتن تعداد خاموشی ها ، فیدر ۱۰ میمه ، از فیدر های شهرستان شاهین شهر ( بخش میمه ) که دارای بالاترین انرژی توزیع نشده و یکی از فیدر های بحرانی در بین فیدر های شرکت ( ۵۶۰ فیدر عمومی ) است انتخاب و سناریوی انجام تعمیرات بر روی این خط مطابق با دستورالعمل مذکور توسط دفتر فنی تهیه گردید .
فیدر ۱۰ میمه یکی از ۷۱ فیدر شهرستان شاهین شهر و میمه بطول ۱۸۰ کیلومتر می باشد . یکی از خطوط فرعی این فیدر بطول ۳۰ کیلومتر که روستا های رباط آقا کمال و چغاده و مراوند ( ۳ روستا ) و تعداد زیادی مرغداری و مزرعه را برقرسانی می کند که با توجه به ساختار شبکه و از طرفی پرنده خیز بودن مسیر تعداد خاموشی های ناخواسته در این خط بدلیل برخورد پرنده با خطوط می باشد و باعث نارضایتی مشترکین برق می باشد ( ۳۳ در صد از خاموشی ها این فیدر مربوط به این خط فرعی می باشد ) .
با توجه به سناریوی تهیه شده مقرر گردید که ۱۵ گروه اجرایی در طول مسیر ۱۴ کیلومتری تعیین شده اقدام به تعویض مقره ، نصب کاور مقره و تعویض جمپر های خط و تبدیل به کابل نمایند .
در روز مانور راس ساعت تعیین شده ( ۷:۳۰ ) گروه ها در محل حاضر و طبق گروه بندی صورت گرفته ( گروه A تا K ) مستقر و گروه های ارزیابی و نظارت و ایمنی و عملیات و اتفات و لجستیک سنگین نیز در جایگاه خود مستقر گردیدند .
کانکس فرماندهی ( اتاق فرماندهی بحران EOC سیار ) نیز مستقر و تیم فرماندهی که مطابق با سامانه فرماندهی حادثه ( ICS ) چینش شده بود ، ضمن کنترل گرو ها از نظر مسائل ایمنی و ابزار مورد نیاز ، با توجه به تقسیم کار ، اجناس مصرفی به تعداد تعیین شده بین گروه ها تقسیم و پس از اعلام توضیحات و سفارشات لازم گروه ها ساعت ۸:۴۵ به ابتدای محل های تعیین شده که بر روی پایه های برق مشخص شده بود اعزام گشتند .
لازم به ذکر است برای هر دو گروه ، یک ناظر و مسئول ایمنی تعیین شده بود که با گروه ها اعزام شدند .
طبق برنامه گروه های عملیاتی راس ساعت ۹ خاموشی فیدر را اعمال و با امتحان خط و ارت کردن آن خط را تحویل گرو ها دادند .
اتاق فرماندهی بحران مجهز به یک دستگاه بی سیم ثابت می باشد که با تمامی گروه ها که دارای بی سیم خودرویی و بی سیم دستی بودند و از طریق کانل بحران که قبلا برنامه ریزی گردیده در ارتباط بی سیمی بودند .
ضمنا فرکانس سازمان های امدادی نیز بر روی تمامی بی سیم ها و بی سیم فرماندهی اعمال شده و فعال است .
طبق سناریو ، یک دستگاه آمبولانس از هلال احمر در محل مستقر و اقدام به برپایی چادر امدادی نموده بود .
با توجه به بی برقی خط در روز برگزاری مانور از یک هفته قبل به مشترکین غیر خانگی در طول مسیر اطلاع رسانی شده و بر استفاده از مولد اضطراری تاکید گردید . که خوشبختانه در رو برگزاری مشکلی در این خصوص دیده نشد .
در سناریوی مانور برای تامین برق مشترکین در سه روستای واقع در محدوده مانور ، سه دستگاه مولد اضطرای سیار دیده شده بود که در روز برگزاری این سه دستگاه مولد به محل اعزام و پس از اعمال خاموشی ، تامین کننده برق این روستا ها بودند .
در طول زمان برگزاری مانور گروه های ارزیابی مطابق با فرمت های مشخص اقدام به ارزیابی گروه ها شامل ساعت حضور گروه ، نوع و کیفیت خودرو ، تجهیزات ایمنی فردی و گروهی ، آراستگی ، انجام تعهدات در مدت زمان تعیین شده ، نظم و انضباط ، کیفیت کار ، تعامل با سایر گروه ها ، نمودند .
در خاتمه در ساعت ۱۲:۰۰ با اتمام کار گروه ها پایان کار اعلام و پس از کنترل محیط کار و تایید ناظرین مقیم خط برقدار و به حالت عادی خود برگشت .
این مانور با حضور ۴۵ نفر نیروی برقکار شامل گروه اجرایی و عملیاتی و ۵ نفر تیم فرماندهی و ۸ نفر تیم نظارت و ایمنی ، ۵ نفر مدیران و کارشناسان ستادی ، ۷ نفر تیم خدماتی و ۵ نفر تیم لجستیک سنگین ، با ۱۶ دستگاه خودرو وانت و ۲ دستگاه بالابر و ۵ دستگاه خودرو سواری و سه دستگاه خودرو کامیون ( حامل مولد اضطراری ) برگزار گردید .
در نهایت با نصب تعداد ۵۰۰ عدد کاور مقره با ۱۰۰۰ عدد بست کمربندی آنتی یو وی و تعویض ۵۰ عدد جمپر پایه های انتهایی خط و تعویض ۱۰ عدد مقره ۲۰ کیلوولت ، تعمیرات طبق سناریو و در مدت زمان تعیین شده انجام و به این ترتیب برای رسیدن به اهداف که افزایش پایداری و قابلیت اطمینان و کاهش خاموشی های ناخواسته و جلب رضایت مشترکین و همچنین تمرین آمادگی گرو ه ای اجرایی بود تلاش گردید .
در خاتمه لازم است از اعضای کار گروه مدیریت بحران و پ غ ع و تمامی همکارانی که در فراهم آوردن مقدمات و برگزاری مانور همکاری و مساعدت داشتند خصوصا گروه های اجرایی شامل همکاران از شهرستان محل برگزاری و شهرستان های معین و همچنین گروه های شرکت های پیمانکاری تشکر گردد .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.