تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
کد خبر : 20935

کاهش چشمگیر مزاحمت‌های تلفنی در اورژانس اصفهان

کاهش چشمگیر مزاحمت‌های تلفنی در اورژانس اصفهان

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان: سهم استان سه پایگاه اورژانس هوایی است. به گزارش دنیای اسرار:غفور راستین رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در نشست خبری که به مناسبت ۲۶ شهریور ماه روز اوژانس برگزار شد گفت: ناوگان موجود در استان دارای استانداردهای مشابه کشورهای پیشرفته از جمله اروپا است

Print Friendly, PDF & Email

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان: سهم استان سه پایگاه اورژانس هوایی است.

به گزارش دنیای اسرار:غفور راستین رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در نشست خبری که به مناسبت ۲۶ شهریور ماه روز اوژانس برگزار شد گفت: ناوگان موجود در استان دارای استانداردهای مشابه کشورهای پیشرفته از جمله اروپا است و در این سازمان به صورت مداوم به روزرسانی تجهیزات و وسایل انجام می‌شود.
وی در ادامه گفت: در برخی از مناطق استان تجهیزات و امکانات در حد استاندارد نیست اما با این حال تمام استان از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب تحت پوشش اورژانس قرار دارد.
راستین با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای ۲۵۰ دستگاه آمبولانس که از این تعداد ۱۷۰ دستگاه آن فعال هستند تصریح کرد: مجموعه اورژانس اصفهان در سطح استان دارای ۱۵۴ پایگاه بوده که از این تعداد ۷۵ پایگاه جاده‌ای، ۷۸ پایگاه شهری و یک پایگاه هوایی در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه سهم استان اصفهان سه پایگاه اورژانس هوایی است تاکید کرد: استان اصفهان کریدور ترانزیت زمینی و هوایی است و تقریبا در مرکز کشور قرار دارد و ترانزیت شمال به جنوب و غرب به شرق از اصفهان بوده که این امر مسئولیت ما را در قبال حوادث ترافیکی بیش‌تر می‌کند که طی هماهنگی‌های انجام شده با هوانیروز اورژانس هوایی به صورت ۲۴ ساعته آماده باش است و در حوادث ترافیکی که جان یک انسان در خطر است از اورژانس هوایی استفاده می‌‌شود.
به گفته رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان بالگردی که در حال حاضر برای جابجایی بیمار استفاده می‌شود مناسب نیست و باید جایگزین شود.
وی در ادامه افزود: در صورتی که بستر لازم برای استقرار اورژانس هوایی فراهم شود قول وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور این است که دو بالگرد دیگر به استان اضافه شود.
راستین از تلاش فرمانداران سطح استان تقدیر و اظهار کرد: با همکاری اکثر فرمانداران سطح استان ۴۰ پد بالگرد در استان جانمایی شده که درحدود ۱۸ پد تا کنون مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی از انتقال ۳۰ بیمار واجد شرایط با بالگرد به مراکز درمانی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: از ابتدای سال تا به امروز ۹۷ هزار ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده است.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی به دو دسته حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی تقسیم می‌شود گفت: سهم حوادث غیر ترافیکی ۷۲ هزار و حوادث تصادفی و ترافیکی ۲۴ هزار و حوادث شهری ۱۷ هزار و حدود شش هزار مورد نیز حوادث جاده‌ای بوده است.
به گفته وی حوادث ترافیکی در شهر بیشتر از جاده‌ها رخ می‌دهد که دلیل اصلی آن عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی است.
راستین به فعالیت‌های اورژانس اصفهان در خصوص کرونا اشاره و اظهار کرد: حدود ۹ هزار بیمار مبتلا به کرونا توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.
وی با بیان اینکه ۱۱۴ نفر از پرسنل اورژانس به کرونا مبتلا شده‌اند تاکید کرد: با این حال یک ساعت نیز پایگاه اورژانس تعطیل نشده است.
به گفته رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در طول ۲۴ ساعت شبانه روز ۴ هزار امداد خواهی در سطح استان انجام می‌شود و با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی‌های مناسب طی سال‌های اخیر تعداد مزاحمت‌های تلفنی یا اشتباهات تماس با مرکز ۱۱۵ کاهش چشمگیری داشته و تعداد تماس‌ها از ۶ هزار به ۴ هزار تماس رسیده است‌.
وی با اشاره به اینکه اورژانس اصفهان با کمبود نیرو مواجه است گفت: این سازمان دارای یک هزار پرسنل‌ بوده که با کمبود ۳۰۰ نفر نیرو در استان مواجه است.
راستین از راه‌اندازی سامانه جدید در اورژانس اصفهان جهت ارسال مشخصات و آدرس امداد خواه خبر داد و خاطر نشان کرد: در این سامانه مشخصات آدرس و تعداد تماس‌های امداد خواه توسط موبایل به تکنسین‌های اورژانس ارسال می‌شود و تکنسین نمی‌تواند خلاف فعالیت خود را اعلام کند و در حال حاضر این سامانه در شهرستان‌های نجف آباد، لنجان، فلاورجان و مبارکه در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه اورژانس در شهرهای کوچک باید کمتر از هشت دقیقه و در کلانشهرها کمتر از ۱۲ دقیقه بر بالین امداد خواه حضور یابد خاطر نشان کرد: به طور میانگین این عدد در سراسر استان رعایت می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه توسعه و زیرساختی که در اصفهان در حال رخ دادن است متناسب با بحث‌های امدادرسانی نیست گفت: در اتوبان‌های شهید خرازی، صیاد شیرازی و میثمی بار ترافیک به شدت زیاد است و لاین امدادرسانی وجود ندارد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.