تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
کد خبر : 21119

تیران شهری با قدمت ۲۵۰۰ سال

تیران شهری با قدمت ۲۵۰۰ سال

شهردار شهر تیران: موقعیت جغرافیایی تیران فرصت خوبی است که باید از آن بهره ببریم و بسته سرمایه‌گذاری و گردشگری برای سرمایه‌گذاران در این راستا تعریف شده است. به گزارش دنیای اسرار:شهردار تیران در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز ایمنی و آتش نشانی با اشاره به بروز و ظهور ویروس کرونا

Print Friendly, PDF & Email


شهردار شهر تیران: موقعیت جغرافیایی تیران فرصت خوبی است که باید از آن بهره ببریم و بسته سرمایه‌گذاری و گردشگری برای سرمایه‌گذاران در این راستا تعریف شده است.

به گزارش دنیای اسرار:شهردار تیران در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز ایمنی و آتش نشانی با اشاره به بروز و ظهور ویروس کرونا گفت: بیماری کووید ۱۹ توانست تمامی عرصه‌های زندگی افراد را درگیر خود کند و شهرداری‌ها به شدت درگیر این بحث شده‌اند و این مبحث توانسته است که تاثیر بسزایی در روند کاری شهرداری‌ها بگذارد.
وی افزود: شهرداری تیران نیز در این جلسه از ابتدای شروع این بیماری تمامی دستوراتی که از سوی ستاد مبارزه با کرونا استان، به شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود را به اجرا گذاشته است.
حسن شفیعی در خصوص فعالیت‌های انجام گرفته از زمان پیدایش ویروس کرونا تا کنون گفت: بسته‌های بهداشتی در چندین نوبت در سطح شهر تیران توزیع شد و همچنین ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی شهر در دستور کار قرار گرفت و همچنان نیز ادامه دارد.
وی ادامه داد: توزیع مواد شوینده و ضدعفونی کننده در مراکز جمعیتی و مدارس در دستور کار بوده و برخی از مراکز جمعیتی و گردشگری تعطیل شده است که امیدواریم با همکاری شهروندان بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم.
شهردار تیران با بیان اینکه شهر تیران از شهرهای قدیمی و با فرهنگ و تاریخ استان و کشور است گفت: این شهر در عرصه‌های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس سربلند بوده و تاریخ پرافتخاری که در تاریخچه شهر وجود دارد کار ما را دشوارتر کرده است، چرا که هرچه شهر منسجم و تاریخ کهن‌تری داشته باشیم وظیفه شورای شهر و شهرداری سنگین‌تر می‌شود و خوشحالیم که در این عرصه شورای اسلامی شهر همراهی خوبی را با شهرداری داشته است.
شفیعی با اشاره به رویکردهای مثبت شهرداری و شورای شهر تیران تصریح کرد: طی دوره‌ی فعلی شورای اسلامی شهر تیران و شهرداری در بحث جذب سرمایه گذار در مباحث مختلف ورود پیدا کرده‌اند.
وی افزود: موقعیت جغرافیایی تیران فرصت خوبی است که باید از آن‌ بهره ببریم و در این راستا بسته سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران تعریف شده است.
شهردار تیران با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی و خدماتی در شهر تیران رقم خورده است، گفت: یکی از خواسته‌های اصلی شهروندان اصلاح ورودی شهر تیران است که علاوه بر نمای ورودی شهر، مشکلاتی از نظر ایمنی داشت، براین اساس اصلاح هندسی و تغییرات اساسی در ورودی شهر در دستور کار قرار گرفت که ۵۰ درصد هزینه اجرای این طرح به عهده شهرداری و ۵۰ درصد به عهده اداره راهداری و حمل و نقل استان گذاشته شده است.
وی به برآورد هزینه ۳۰۰ میلیارد ریالی طرح ورودی شهر تیران اشاره و خاطرنشان کرد: ظرف یکی دو ماه آینده با انتخاب پیمانکار اجرای این پروژه مهم را شروع می کنیم.
حسن شفیعی از اضافه شدن ۲ هکتار فضای سبز شهری به تیران خبر داد و گفت: سرانه فضای سبز شهر را از ۱۱ به ۱۲ و نیم متر مربع افزایش پیدا کروه است.
وی افزود: تاکید شورای شهر و شهرداری تیران بر توجه به مباحث میراثی است، به طوری که مرمت و بازسازی آسیاب آبی شهر، توجه به خانه های تاریخی، مرمت و بازسازی حمام تاریخی شهر از جمله برنامه‌ها در این زمینه است.
شهردار تیران ادامه داد: امسال ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای لکه گیری و ترمیم معابر اصلی و فرعی شهر هزینه شد، همچنین اصلاح هندسی میادین شهر در دستور کار است که به زودی انجام می شود.
وی با بیان اینکه شهر تیران از لحاظ شهرسازی شهر ویژه‌ای است، یادآور شد: بودجه سال گذشته شهر به طور کامل محقق شد و پیش بینی می‌شود امسال هم شاهد تحقق بودجه شهر باشیم.
شهردار شهر تیران با بیان اینکه سرمایه گذاران معمولا اطلاع دقیقی از ظرفیت‌های سرمایه گذاری ندارند، گفت: بسته پیشنهادی شهرداری تیران راهنمای گردشگران است و مباحث مختلف در این بسته دیده شده است.
وی به مشارکت بخش خصوصی در احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری اشاره و تصریح کرد: اتفاق خوبی که در شهر تیران افتاده ورود بخش خصوصی به پروژه فاضلاب شهر تیران است که پیشرفت فیزیکی نسبتا خوبی داشته و پیش بینی می‌شود ظرف امسال حداقل ۵۰ درصد شهر شبکه فاضلاب داشته باشد.
حسن شفیعی با بیان اینکه احداث پارک ویژه ای در شهر تیران در دستور کار است، توضیح داد: این پارک موضوعی است و موضوع آن مباحث میراث فرهنگی است که هم اکنون در حال طراحی است و پیشنهاد شده به نام طهران قدیم که نام قدیمی این شهر است در ورودی شهر احداث شود.
وی با تاکید براینکه تراکم در شهر تیران نداریم و اجازه تراکم مازاد در شهر نمی دهیم، افزود: اجازه ورود صنایع آلاینده را به شهر تیران نخواهیم داد.
اصغر صالحی، عضو شورای اسلامی شهر تیران نیز در این نشست گفت: شهر تیران در محور مواصلاتی دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری است که پتانسیل‌های قابل توجهی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد.
وی افزود: در سال ۹۸ بودجه شهرداری حدود ۱۲ میلیارد بود که با تفریغ بودجه به ۱۹ میلیارد رسید و پروژه های عمرانی و خدماتی خوبی در این شهر اجرا شد.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر تیران در ادامه این نشست، با اشاره به نقش شهرداری‌ها در توسعه و پیشرفت شهر گفت: نقش شهرداری‌ها قابل انکار نیست و جا دارد که قوانین مطابق با نیازهای مردم به روزرسانی شود تا شهرداری‌ها و شوراها در کل کشور بتوانند مطابق با خواسته و نیاز مردم اقدام کنند.
وی افزود: ما در شورای شهر تیران به این نتیجه رسیدیم، قوانینی که در اختیار شورای شهر است مانند؛ آیین‌نامه‌ها، دفترچه‌های عوارض و غیره… را که شورای شهر به عنوان یک حکومت محلی می‌تواند تدوین کند، به صورتی تدوین کنیم که نیازهای اساسی مردم را پوشش دهد. علی دادخواه با بیان اینکه شورای شهر تیران به مبحث گردشگری نگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی و تاریخی شهر ورود کرده و از آن در مباحث گردشگری استفاده کردیم تا توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر داشته باشیم.
وی افزود: بسیاری از ابنیه‌های تاریخی از بین رفته توسط مردم و شهرداری احیا گردید.
عضو شورای شهر تیران ادامه داد: شهر تیران از چهار جهت جغرافیایی ورودی دارد که اولین برنامه شورا و شهرداری اصلاح ورودی‌های شهر بود. وی افزود: در بحث حمل و نقل اتفاقات خوبی افتاد و قبل از اینکه با مشکل آلایندگی موجه شویم، صد دستگاه مینی‌بوس فرسوده از چرخه حمل و نقل شهری خارج شد.
دادخواه خاطرنشان کرد: تیران یکی از قطب‌های تعمیرگاهی ماشین آلات صنعتی است که دسترسی‌های خوبی را شهرداری در این زمینه ایجاد کرده است.
وی افزود: شهر تیران فاقد پارکینگ عمومی بود که با توجه به اهمیت موضوع چند پارکینگ‌ عمومی نیز در سطح شهر احداث گردید.

خبرنگار: شهره باقری

عکاس:احسان حسین آبادی
Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.