تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر : 21150

خبرهای خوب شرکت پالایش نفت اصفهان برای سهامداران

خبرهای خوب شرکت پالایش نفت اصفهان برای سهامداران

به گزارش دنیای اسرار:پروژه تصفیه گازوئیل شرکت پالایش نفت اصفهان بالغ‌بر ۸۸/۴۴ درصد پیشرفت داشته است و در ابتدای سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.عضو هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان ضمن اعلام این خبر گفت: با پایان یافتن پروژه تصفیه گازوئیل، تمام ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی شپنا، مطابق با استاندارد بین‌المللی یورو ۵ خواهد شد.مهدی

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:پروژه تصفیه گازوئیل شرکت پالایش نفت اصفهان بالغ‌بر ۸۸/۴۴ درصد پیشرفت داشته است و در ابتدای سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.
عضو هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان ضمن اعلام این خبر گفت: با پایان یافتن پروژه تصفیه گازوئیل، تمام ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی شپنا، مطابق با استاندارد بین‌المللی یورو ۵ خواهد شد.
مهدی صرامی بابیان اینکه این طرح در حال نهائی شدن مراحل نصب و پیش راه‌اندازی است، هدف از اجرای آن را بهبود فرآیندهای عملیاتی و افزایش کیفیت سوخت‌های تولیدی و حذف ترکیبات سولفور از دیزل تولیدی و تصفیه گازوئیل عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری رسمی از طرح، ترکیبات گوگردی محصول، از ۱۰ هزار به ۱۰PPM، کاهش می‌یابد.
معاون اقتصادی و بازرگانی شرکت پالایش نفت اصفهان طرح تصفیه گازوئیل را که با هزینه‌ای معادل ۴۹۵ میلیون یورو و ۳۱۹۱ میلیارد تومان احداث‌شده، بسیار سودآور دانست و اظهار داشت: با اتمام این طرح بالغ‌بر ۱۹۲ میلیون یورو مابه‌التفاوت ناشی از فروش گازوئیل کم گوگرد عاید این شرکت می‌شود.
پروژه گوگردزدایی از ته‌مانده برج‌های تقطیر در حال اجراست
به گفته معاون اقتصادی و بازرگانی شپنا، پروژه گوگردزدایی از ته‌مانده برج‌های تقطیر (RHU) از دیگر طرح‌هایی است که باهدف گوگردزدایی از ته‌مانده برج‌های تقطیر شرکت پالایش نفت اصفهان در حال انجام است و انشاءا… در سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد. صرامی با اعلام اینکه پیش‌بینی هزینه انجام این پروژه حدود ۶۰۰ میلیون یورو است، عنوان کرد: سود ناخالص ناشی از فروش نفت کوره کم گوگرد ۲۴۶ میلیون یورو است.
واحدهای تقطیر و گاز مایع شماره ۳ راه‌اندازی شده است
مهدی صرامی تصریح کرد در سال گذشته باهدف کاهش تنگناهای عملیاتی و کاهش بار ترافیکی خوراک نفت خام در واحدهای تقطیر راه‌اندازی شد. وی هزینه این پروژه را ۴۰ میلیون یورو و ۴۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد.
چند پروژه مهم دیگر در شرکت پالایش نفت اصفهان پایان یافت
پروژه ملی تصفیه و استفاده صنعتی از فاضلاب شهری از دیگر پروژه‌هایی بود که صرامی به آن اشاره کرد و گفت: این پروژه برای نخستین بار در کشور، در جهت صیانت از منابع ملی و کاهش مصرف منابع (آب شرب) و به ظرفیت ۷۵۰ مترمکعب در ساعت راه‌اندازی شده؛ طرح در مدت‌زمان ۲۴ ماه و با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان به سرانجام رسیده است. معاون اقتصادی و بازرگانی شپنا همچنین ضمن اعلام نهایی شدن طرح خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت و پست فشارقوی ۳۳/۲۳۰ کیلوولت اختصاصی، از ساخت ۱۸ سکوی بارگیری با هزینه‌ای بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان، برای ارائه فرآورده‌های سبک و سنگین خبر داد.
سهامداران صبور و امیدوار باشند
عضو هیئت‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان در پایان سخنان خود سهامداران شپنا را که این روزها با فشار فروش مواجه هستند، توصیه به صبوری کرد و تأکید کرد: با توجه به پروژه‌های مهم سرمایه‌ای این شرکت همچون تصفیه دیزل یا گازوئیل منافع آن عاید سهامداران بنیادی و صبور خواهد شد.
صرامی همچنین بابیان اینکه جلسه مجمع فوق‌العاده شپنا ۱۵ مهرماه با موضوع افزایش سرمایه ۴۹ درصد معادل ۲۵۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته برگزار می‌شود، درخصوص آخرین وضعیت تجدید ارزیابی از محل زمین شپنا گفت: کار کارشناسی این افزایش سرمایه مراحل پایانی را طی می‌کند و در تلاش هستیم فصل پاییز، تجدید. ارزیابی را انجام دهیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.