تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
کد خبر : 21186

از پیشتازی در نوسازی تاکسی تا پرداخت کرایه الکترونیک و محافظت کرونا

از پیشتازی در نوسازی تاکسی تا پرداخت کرایه الکترونیک و محافظت کرونا

مهمترین افتخارات و دستاوردهای سازمان تاکسیرانیاز پیشتازی در نوسازی تاکسی تا پرداخت کرایه الکترونیک و محافظت کرونابرای نخستین بار؛دریافت جایزه ملّی تعالی سازمانی توسط تاکسیرانی اصفهان به گزارش دنیای اسرار(علی وطن خواه) : مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: تاکسیرانی اصفهان به عنوان نخستین سازمان تاکسیرانی کشور و تنها سازمان

Print Friendly, PDF & Email

مهمترین افتخارات و دستاوردهای سازمان تاکسیرانی
از پیشتازی در نوسازی تاکسی تا پرداخت کرایه الکترونیک و محافظت کرونا
برای نخستین بار؛دریافت جایزه ملّی تعالی سازمانی توسط تاکسیرانی اصفهان

به گزارش دنیای اسرار(علی وطن خواه) :

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: تاکسیرانی اصفهان به عنوان نخستین سازمان تاکسیرانی کشور و تنها سازمان زیر مجموعه شهرداری اصفهان در جشنواره تعالی سازمانی در سطح کشور شرکت کرده و توانست تقدیر نامه یک ستاره و تندیس جشنواره را دریافت کند.
هادی منوچهری اظهار کرد: اعطای جایزه ملّی تعالی سازمانی مبتنی بر ارزیابی رویکردها و نظام‌های مدیریتی سازمان‌ها و نتایج موفقیت‌های آن‌ها توسط گروهی از ارزیابان خبره و بر اساس “الگوی تعالی سازمانی” است که وضعیت سازمان را در میزان دستیابی به انتظارات الگوی تعالی سازمانی مشخص می‌کند.
وی افزود: با معرفی “مدل تعالی سازمانی” و “جایزه ملّی تعالی سازمانی” از سال ۸۲ بسیاری از مدیران سازمان‌های ایرانی توانسته‌اند با استقرار مدل، به چارچوب مناسبی برای اعمال روش‌های نوین مدیریتی در سازمان خود دست یابند و نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود خود را بشناسند و در جهت تعریف برنامه‌های بهبود و اجرای آنها گام بردارند.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: تمام سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلف اعم از ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و بخش عمومی، در صورت انجام خود ارزیابی بر اساس الگوی تعالی سازمانی، به اجرا گذاردن برنامه‌های بهبود و فراهم‌سازی سایر مقدمات می‌توانند متقاضی جایزه ملّی تعالی سازمانی باشند.
منوچهری گفت: ارزیابان جایزه ملّی تعالی سازمانی، عمدتاً از بین مدیران و کارشناسان سازمان‌های مختلف، اعم از متقاضیان جایزه و سازمان‌هایی که مدل تعالی سازمانی را به عنوان چارچوبی برای مدیریت سازمان خود برگزیده‌اند، انتخاب می‌شوند و این موضوع خود به عنوان روش بسیار مناسبی برای تبادل تجربیات موفق سازمان‌ها شناخته شده است.
واگذاری ۷۵۰۰عدد روکش صندلی و۱۵هزار حلقه لاستیک رایگان بین رانندگان تاکسی در اصفهان
هادی منوچهری اظهار کرد: توزیع رایگان روکش صندلی بین رانندگان تاکسی به صورت گروه‌بندی بر اساس پلاک خودرو و با اطلاع‌رسانی انجام شده است.
وی هدف از اجرای این طرح حمایتی را کمک به بیش از ۷۵۰۰ راننده تاکسی استفاده کننده از سامانه هوشمند اعلام کرد و افزود: روکش صندلی توزیع شده غیر قابل فروش است و راننده موظف است ۴۸ ساعت پس از تحویل نسبت به نصب آن اقدام کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی دسته‌بندی‌ انجام شده برای ارائه بسته حمایتی از طریق کانال‌های ارتباطی مثل تاکسی‌خبر و خبرگزاری‌ها انجام شده است.
منوچهری گفت: هدف از ارائه بسته حمایتی شهرداری اصفهان به رانندگان تاکسی برای جبران خسارت نبود، بلکه برای حمایت از رانندگانی بود که از سامانه هوشمند تاکسی استفاده کرده بودند.
طرح ویژه تاکسیرانی برای دانش‌آموزان معلول اصفهانی
هادی منوچهری، رئیس سازمان تاکسیرانی با حضور در نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اعلام کرد که به پیشنهاد سازمان تاکسیرانی خدمات سرویس مدارس افراد دارای معلولیت با ۳۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود که البته با کمک و حمایت شهرداری اصفهان این امر محقق شد.
دریافت لوح تقدیر ،تندیس و رتبه عالی روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان
پانزدهمین جشنواره روابط عمومی های استان اصفهان با حضور قاسمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری برگزاروعلی وطن خواه مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی با رای هیات داوران مفتخر به دریافت تندیس ،لوح سپاس و رتبه عالی گردید.

معافیت رانندگان تاکسی دارای سامانه هوشمند از پرداخت هزینه برای تمدید کارت شهری
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: با دستور شهردار اصفهان مطالبات راننده‌های تاکسی شهر اصفهان به صورت ویژه پیگیری می‌شود که در همین راستا مقرر شد تمدید کارت شهری رانندگان تاکسی که شامل هزینه حق عضویت و پروانه بهره برداری است، به صورت رایگان انجام شود.

هادی منوچهری با بیان اینکه مشکلات سامانه هوشمند تاکسیرانی اصفهان به سال ۹۸ بر می‌گردد، اظهار کرد: طرح سامانه هوشمند تاکسیرانی در سال ۹۸ کلید زده شد، روند نصب این سامانه‌ها بر روی تاکسی‌ها از سال ۹۰ آغاز و بعدا بنا به دلایلی متوقف شد. وی گفت: یکی از دلایل توقف نصب این سامانه‌ بر روی تاکسی‌ها عدم همکاری رانندگان و شهروندان در استفاده از آن بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تاکید کرد: ادامه نیافتن فعالیت سامانه‌ هوشمند سبب مطالبه برخی رانندگان تاکسی از شهرداری اصفهان شد. از سوی دیگر در طول سال‌های اخیر تغییرات زیادی در مدیریت شهری و سازمان تاکسیرانی اصفهان اتفاق افتاد و متاسفانه این تغییرات مانع از برطرف کردن مشکلات تاکسیران‌ها شد.

حمایت از رانندگان تاکسی شهر اصفهان طی ۴ فاز
وی تصریح کرد: خوشبختانه مدیریت کنونی شهری و شورای پنجم شهر اصفهان درصدد برآمدند برنامه‌ای برای برطرف کردن مشکلات راننده‌های تاکسی تدارک ببینند. این برنامه‌ها در قالب چند فاز پیش بینی شد که فاز اول آن طرح ارائه بسته حمایتی رانندگان تاکسی بود.

منوچهری افزود: این بسته‌های حمایتی به رانندگانی تعلق گرفت که دارای سامانه هوشمند بودند و از آنجا که ۹۰ درصد رانندگان این سامانه را بر روی تاکسی‌هایشان داشتند، در نتیجه این بسته به تعداد زیادی از این راننده‌ها تعلق گرفت.

وی ادامه داد: فاز بعدی این برنامه ها که شهردار اصفهان، امروز در گفتگوی رادیویی خود از آن خبر داد، معافیت‌های پرداختی در قالب کارت شهری است. این معافیت‌ها به هزینه‌ تمدید کارت شهری رانندگان که هزینه حق عضویت و پروانه بهره برداری را شامل می‌شود، تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه راننده ها از پرداخت هزینه برای تمدید کارت‌ها معاف می‌شوند، اضافه کرد: این کارت‌ها به دستور شهردار اصفهان و بر اساس مصوبه شورای پنجم شهر اصفهان به طور رایگان تمدید می‌شود. وی خاطر نشان کرد: چگونگی اجرای فاز سوم و چهارم برنامه مدیریت شهری اصفهان برای حمایت رانندگان تاکسی نیز بعد از تصویب، اطلاع رسانی می‌شود.

کسب رتبه نخست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در کمیته نظام پیشنهادات سازمانها،مناطق و شرکتهای وابسته شهرداری اصفهان

در اولین جلسه رابطین و دبیران نظام پیشنهادات سازمانها،مناطق و شرکتهای وابسته شهرداری اصفهان که با حضور صادقیان معاون برنامه ریزی وتوسعه سرمایهای انسانی برگزار گردید
کمیته نظام پیشنهادات سازمان تاکسیرانی به نمایندگی محسن بشارت به دلیل همکاری شایسته در نحوارجاع،دریافت، بررسی و اجرای پیشنهادها تقدیر به عمل آمد.
کسب رتبه سوم مسابقات فوتسال کارمندان سازمانها و مناطق شهرداری
تیم فوتسال سازمان تاکسیرانی که در مسابقات سازمانها و مناطق توانست مقام سوم را کسب نماید
نصب بار کد خوان روی سه هزارتاکسی
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر بارکد خوان QR روی حدود ۳‌ هزار و تاکسی شهر نصب شده .
هادی منوچهری اظهار کرد: طی چند ماهه آینده ۷۰ درصد ناوگان تاکسیرانی شهر مجهز به نرم‌افزار پرداخت الکترونیکی کرایه «اصکیف» خواهد شد تا شاهد جمع‌آوری پول خرد در تاکسی‌های شهر باشیم.
وی تصریح کرد: نصب سامانه هوشمند روی تاکسی‌های شهر در سال‌های ۹۰ تا ۹۴ و تحمیل هزینه‌هایی به رانندگان تجربه‌ای ناموفق بود، اما در اجرای طرح جدید آموزش، نصب و راه اندازی سامانه هوشمند پرداخت کرایه تاکسی از طریق کد QR و اپلیکیشن اصکیف رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای رانندگان ندارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان این که از سامانه هوشمند پرداخت کرایه تاکسی توسط بخش خصوصی پشتیبانی نرم افزاری می‌شود، افزود: مهم‌ترین هدف استفاده از بارکد خوان در تاکسی‌های شهر افزایش ضریب ایمنی و امنیت با جلوگیری از برخورد فیزیکی برای تبادل اسکناس به ویژه در شرایط کرونایی فعلی است.
وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا پذیرفتن این سامانه از سوی رانندگان تاکسی و مسافران اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در کاهش خطرات ناشی از این ویروس بسیار اثرگذار باشد.
منوچهری گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال عدد سه به شماره ۳۰۰۰۱۷۳۰۳۰ و یا از طریق کافه بازار و گوگل پلی نسبت به دریافت و نصب اپلیکیشن اصکیف اقدام کرده و سپس در این نرم افزار با انتخاب گزینه پرداخت کرایه و اسکن بارکد، کرایه خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه اصکیف نقش بسزایی در تحقق مدیریت هوشمند خواهد داشت و در آینده نه چندان دور برای پرداخت کرایه در مترو و اتوبوس مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: سرعت پرداخت کرایه از طریق سامانه اصکیف با افزایش بهره‌وری سیستم ارتقا یافته به طوری که اگر بانک طرف حساب راننده تاکسی «ملت» باشد، کرایه پرداختی در همان لحظه به حساب راننده واریز شده و قابل برداشت خواهد بود، در غیر این صورت تسویه حساب سه مرتبه در هر شبانه روز انجام می‌شود.
آغاز واگذاری تاکسی‌های جدید در اصفهان با تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی

هادی منوچهری اظهار کرد: طرح نوسازی تاکسیهای شهر اصفهان با وام ۵۰ میلیون تومانی و با حمایت شهردار وشورای شهر اصفهان در حال انجام است که دراین طرح وام با سود ۵درصد به راننده ارائه میگردد و الباقی سود از حساب شهرداری به بانک عامل پرداخت میشود .
این نوسازی گام اساسی در زیبایی بصری ناوگان حمل ونقل عمومی در شهر توریستی اصفهان خواهد داشت .
حمایت‌های کرونایی سازمان از رانندگان

هادی منوچهری اظهار کرد: وام ۶ میلیون و ۲ میلیون تومانی از طریق سامانه کارا و بانک سینا به رانندگان تحت پوشش ارائه گردید .همچنین یک هزار بسته معیشتی شامل برنج،روغن،مرغ وحبوبات بین رانندگان با کمک ستاد فرمان امام توزیع و مرحله بعد طرح با حمایت مستقیم خود سازمان تاکسیرانی ادامه خواهد داشت.

نوسازی ؛بهسازی و خط کشی ایستگاههای تاکسی شهر اصفهان
این نوسازی گام اساسی در زیبایی بصری ناوگان حمل ونقل عمومی در شهر توریستی اصفهان خواهد داشت
همچنین نوسازی ،بهسازی و خط کشی ایستگاهها و تابلوهای تاکسی شهر اصفهان آغاز گردیده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.