تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر : 21409

نان در اصفهان ۲۰ درصد گران شد

نان در اصفهان ۲۰ درصد گران شد

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا – معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان از تصویب شدن افزایش ۲۰ درصدی قیمت نان در این استان خبر داد و گفت: این مصوبه در روزهای آینده به فرمانداری‌های شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود. اسماعیل نادری اظهار داشت: قیمت نان در کارگروه‌های تخصصی آرد و نام در استانداری و

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا – معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان از تصویب شدن افزایش ۲۰ درصدی قیمت نان در این استان خبر داد و گفت: این مصوبه در روزهای آینده به فرمانداری‌های شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

اسماعیل نادری اظهار داشت: قیمت نان در کارگروه‌های تخصصی آرد و نام در استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به شاخص‌های موجود، افزایش میانگین ۲۰ درصدی آن تصویب شد.

وی با تاکید بر اینکه تا قبل از ابلاغ قیمت‌های جدید به فرمانداری‌ها و اتحادیه نانوایان، هیچ نانوایی حق اضافه کردن قیمت‌ها را ندارد، گفت: این میزان افزایش قیمت بطور میانگین تعیین شد و فرمانداری هر شهرستان با توجه به شرایط موجود درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند.

نادری اضافه کرد: هیچ نانوایی نیز حق تعطیل کردن (بغیر از روز تعطیلی رسمی خود) را به بهانه‌هایی مانند افزایش دادن قیمت نان ندارد و لازم است اتحادیه نانوایان روی این موضوع نظارت بیشتری کند.

نادری یکی از عوامل اصلی برای قیمت نان را آرد اعلام کرد و اظهار داشت: با وجودیکه قیمت آرد تغییری نکرده است اما با توجه به تغییر سایر هزینه‌ها مانند حقوق کارگران، موادی مانند خمیر مایه و نمک و آب، برق و گاز، قیمت نان در اصفهان افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه درباره قیمت نان علاوه بر خواسته نانوایان، حقوق مصرف کنندگان نیز در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: موضوع قیمت نان با حساسیت ویژه پیگیری و میزان افزایش آن با در نظر گرفتن همه این ابعاد تعیین شد.

نادری خاطرنشان کرد: اگر نانوایی نسبت به قیمت‌های جدید معترض است می‌تواند آرد مورد نیاز خود را بصورت تمام آزاد خریداری کند.

وی با اشاره به اینکه نانوایی‌ها فقط حق فروش نان با معیارها و قیمت مصوب را دارند، افزود: آنها حق فروش نان با وزن یا کنجد بیشتر را ندارند.

حدود پنج هزار نانوایی در استان اصفهان فعال است که ۹۸۰ واحد آن در شهرستان اصفهان است.

افزایش قیمت گوشت مرغ مورد تایید نیست

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان درباره قیمت گوشت مرغ نیز تصریح کرد: قیمت مصوب برای هر کیلوگرم مرغ ۱۸ هزار و ۷۵۰ تومان است و افزایش قیمت‌های چند روز اخیر مورد تایید ما نیست.

نادری با بیان اینکه تشکل‌های مربوطه و تولید کننده گوشت مرغ متعهد به کنترل قیمت شدند، اضافه کرد: امروز در جلسه تنظیم بازار اصفهان این موضوع بررسی می‌شود.

وی درباره روغن نیز با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در این زمینه در بازار اصفهان وجود ندارد، گفت: دانه‌های روغنی با ارز ترجیحی وارد کشور می‌شود و در چند روز اخیر مشکلاتی درباره ظروف حلبی ایجاد شد که در حال پیگیری و برطرف شدن است.

وی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار و سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان از هفته گذشته به این موضوع ورود پیدا کرد، افزود: در تلاش برای وارد کردن روغن با ظرف‌های مختلف به بازار هستیم تا زمانیکه مشکل ظروف حلبی برطرف شود.

نادری با بیان اینکه افزایش قیمت رسمی برای ماده خوراکی روغن نداشتیم، خاطرنشان کرد: اما ممکن است هزینه‌های مترتب بر کالا مانند ظرف افزایش یافته باشد.

۲ هزار و ۴۰۰ واحد مرغداری شامل یکهزار و ۹۵۰ واحد گوشتی و ۴۵۰ واحد تخمگذار و مرغ مادر در استان اصفهان و ۲۰ کشتارگاه صنعتی مرغ در این استان فعالیت دارند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.