تاریخ انتشار : شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 21516

فرماندار اصفهان بر اهمیت نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت جوامع تأکید کرد

فرماندار اصفهان بر اهمیت نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت جوامع تأکید کرد

فرماندار اصفهان تصریح کرد: بسیاری از چالش ها و مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور ناشی از چالش ها و مشکلات موجود در سیستم آموزش و پرورش است که رفع این موانع تأثیر بسزایی در پیشرفت و توسعه کشور در عرصه های گوناگون خواهد داشت. به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی معاون

Print Friendly, PDF & Email

فرماندار اصفهان تصریح کرد: بسیاری از چالش ها و مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور ناشی از چالش ها و مشکلات موجود در سیستم آموزش و پرورش است که رفع این موانع تأثیر بسزایی در پیشرفت و توسعه کشور در عرصه های گوناگون خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که با حضور نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت قانون شوراهای آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۲ با هدف تعالی و ارتقاء سطح فرهنگ و آموزش و پرورش کشور ایجاد شد، انتظار می رود که با ظرفیت های خوبی که در این قانون پیش بینی شده است، بستر مناسب برای ارائه خدمات تعلیم و تربیت فراهم گردد.

فرماندار اصفهان افزود: ظرفیت های قانونی خوبی در قانون شوراهای آموزش و پرورش پیش بینی شده و بحمد ا… تاکنون تصمیمات خوبی در این شورا اتخاذ شده که می تواند به ارائه خدمات بهتر در آموزش و پرورش کمک کند.

سیستانی عنوان کرد: برای به هنگام کردن ظرفیت قانونی شورای آموزش و پرورش نیاز به تحول و جدیت بیشتری است و در این راستا، چون نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی واضع قوانین هستند ساز و کارهای لازم را برای نظارت بر اجرایی شدن دقیق این قوانین فراهم سازند.

وی  با اشاره به اهمیت نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت جوامع، اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان اساسی و بنیادین و به عبارتی رکن رکین توسعه در جامعه است که باید هرروز شاهد تحول و تکامل آن باشیم و در جهت رفع موانع و مشکلات آن گام برداریم.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: بسیاری از چالش ها و مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور ناشی از چالش ها و مشکلات موجود در سیستم آموزش و پرورش است که رفع این موانع تأثیر بسزایی در پیشرفت و توسعه کشور در عرصه های مختلف خواهد داشت.

سیستانی با تأکید بر اینکه مصوبات جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان باید با جدیت پیگیری شود، افزود: باید با مشارکت نمایندگان محترم مجلس برای بهره گیری از ظرفیت های قانونی و همچنین همکاری بین بخشی و جلب و جذب مشارکت های دستگاه های مختلف، زمینه را برای دفع موانع و مشکلات و ایجاد بستر مناسب برای پیشبرد اهداف، مهیا کرد.

وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش شهرستان اصفهان دارای منابع انسانی و اندیشمندان و فرهیختگان بسیاری است که باید راهکارهای جدید، کارآمد و مناسبی را ارائه نمایند و نمایندگان محترم مجلس با پیگیری و تحقق این نقطه نظرات و پیشنهادات، زمینه تعالی آموزش و پرورش را فراهم سازند.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا سیستم آموزشی کشور را دستخوش مشکلات فراوانی کرده است، اذعان داشت: علیرغم دستورالعمل های ستاد ملی کرونا و تمهیدات اندیشیده شده در این خصوص، با چالش ها و محدودیت های متعددی در امر آموزش مواجه هستیم که انشاء ا… با همفکری و هم اندیشی و با تکیه بر ظرفیت های اداری، اجرایی و امکانات موجود مشکلات فعلی مرتفع گردد.

سیستانی تأکید کرد: هدف اصلی جلسات شورای آموزش و پرورش، بازبینی، بازنگری و دقت عمل روی قوانین مربوط به حوزه آموزش و پرورش است و نمایندگان محترم در مقام نظارت بر اجرا، نسبت به بررسی و فعال نمودن ظرفیت های مربوطه اقدام نمایند.

دکتر مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه، تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش را حائز اهمیت دانست و بر لزوم بررسی راهکارهای ارائه شده در جلسات این شورا و پیگیری مصوبات آن تأکید کرد.

دکتر بانکی پور فرد نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز، با اشاره به اهمیت و جایگاه والای آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری و بزرگترین سرمایه است و باید به آن توجه ویژه ای شود تا بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع گردد.

وی تأکید کرد: برنامه های آموزش و پرورش نباید درگرو شرایط سفید، زرد و قرمز کرونایی باشد و هرگونه بی برنامگی و بلاتکلیفی باعث ریزش آموزشی می شود که برای سیستم آموزشی کشور خطرناک است.

دکتر طغیانی دیگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: فرهنگ و آموزش، اساس توسعه کشور است و علم و دانش، فرهنگ ساز است و حرکت جامعه را در مسیر آینده آن تعیین می کند.

وی افزود: ارتقاء کیفیت دانشگاه فرهنگیان و دانش آموختگان آن، بسیار حائز اهمیت است و تأثیر بسزایی در کیفیت آموزش و سیستم آموزشی کشور دارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.