تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 21595

بازدید از اولین کارگاه بازیافت تجهیزات شبکه کشور در اصفهان

بازدید از اولین کارگاه بازیافت تجهیزات شبکه کشور در اصفهان

در جریان سفر معاون وزیر نیرو در امور برق انجام شد بازدید از اولین کارگاه بازیافت تجهیزات شبکه کشور در اصفهان معاون وزیر نیرو در امور برق روز شنبه ۱۰ آبان ماه در جریان سفر خود به اصفهان، از اولین کارگاه بازیافت تجهیزات شبکه کشور که در شرکت توزیع برق استان اصفهان راه‌اندازی شده است،

Print Friendly, PDF & Email

در جریان سفر معاون وزیر نیرو در امور برق انجام شد

بازدید از اولین کارگاه بازیافت تجهیزات شبکه کشور در اصفهان

معاون وزیر نیرو در امور برق روز شنبه ۱۰ آبان ماه در جریان سفر خود به اصفهان، از اولین کارگاه بازیافت تجهیزات شبکه کشور که در شرکت توزیع برق استان اصفهان راه‌اندازی شده است، بازدید کرد.

به گزارش دنیای اسرار: همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از مرکز سمیع شرکت توزیع برق استان اصفهان که با هدف ارائه خدمات غیر حضوری در اواخر سال ۹۴ شروع به فعالیت کرده است، بازدید کرد.

این مرکز ۳۰ خدمت به صورت تلفنی و ۱۰ خدمت به صورت IVR (کلیدهای هوشمند) ارائه می‌دهد و اصلی‌ترین پل ارتباطی بین مشترکان و شرکت توزیع برق استان اصفهان محسوب می‌شود که روزانه پاسخگوی بیش از ۷۵۰۰ تماس مردمی است.

در همین رابطه امیر رمضانی، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان، اظهار کرد: مرکز سمیع با عنوان مکالمه به جای مراجعه در شرکت توزیع ایجاد شده است. در این مرکز حدود ۲۲ نفر از کارکنان شرکت توزیع برق استان اصفهان، تمام خدمات شرکت را برای مشترکان از جمله فروش انشعاب و خدمات پس از فروش را در این سامانه از هفت صبح تا ۹ شب به مردم ارائه می‌دهند.

وی افزود: خدمات مرکز سمیع در تمام شهرستان‌های استان اصفهان از خور و بیابانک تا پشت کوه فریدون شهر، می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند تا مراجعه حضوری برای دریافت خدمات برق کاهش یابد.

در این بازدید «سامانه دوربان» شرکت توزیع برق استان اصفهان نیز رونمایی شد. مرکز دوربان حراست شامل سامانه نظارت بر اماکن، تأسیسات، ناوگان خودرویی و نظارت نرم‌افزاری است. در این مرکز کلیه تأسیسات زیر بار شرکت به صورت آنلاین رصد شده و هشدارهای سرقت در کمترین زمان ممکن توسط اپراتور قابل ردگیری است.

همچنین کارگاه بازسازی و بازیافت تجهیزات شبکه با هدف بهره برداری مجدد از دارایی‌های صنعت برق راه اندازی شد که در آن تجهیزات برکناری شبکه مجدداً مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفته و به چرخه بهره‌برداری بازگردانده می‌شوند.

در این رابطه نیز مهدی پیرپیران، مدیر دفتر فنی شرکت توزیع برق استان اصفهان، گفت: پیش از این تجهیزات مستعمل بسیاری از شبکه‌های توزیع باز و به صورت مزایده به فروش می‌رفت. بعد از اینکه در برنامه استراتژیک شرکت موضوع مدیریت دارایی‌ها در اولویت قرار گرفت یکی از دارایی‌هایی که مدیریت چرخه عمر آن مد نظر مدیران شرکت قرار گرفت، تجهیزات مستعمل بود که به هر دلیل در حوادث، پروژه‌های بهسازی، بهینه سازی و تعمیرات از شبکه‌ها باز می‌شوند.

وی افزود: از دو سال پیش به این نتیجه رسیدیم با توجه به شرایط اقتصادی موجود که موجب توقف واردات بخشی از تجهیزات شد پروژه بازسازی و بازیافت تجهیزات استارت خورد تا بتوانیم به صورت بهینه از تجهیزات استفاده کنیم. اکنون حدود ۱۸ قلم کالا توسط پیمانکار و با کارفرمایی شرکت توزیع برق استان اصفهان مورد بازسازی و بازیافت قرار می‌گیرد.

مدیر دفتر فنی شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به اینکه دو دسته تجهیزات در این کارگاه بررسی و بازیافت می‌شود، گفت: بخشی از تجهیزات بدون انجام عملیات تعمیراتی صرفاً بر اساس تست و کنترل عملکرد و بخشی از تجهیزات نیز بعد از عملیات بازسازی، تعمیرات و تست و کنترل نهایی به چرخه عمر بازمی‌گردد.

به گفته پیرپیران، از ابتدای آبان ۹۸ که این پروژه راه‌اندازی شده تا کنون بیش از دو میلیارد تومان سرمایه از این محل به شرکت بازگشت داده شده است.

مسعود امینی، مدیر عامل شرکت کسری رخشان ماهر، که پیمانکار انجام این پروژه است نیز اظهار کرد: فعالیت این شرکت با توجه به نیاز شرکت توزیع برق استان اصفهان در راستای بازسازی و بازیافت تجهیزات شبکه است. در آینده نزدیک تست و آزمایش تجهیزات برق نیز برای این شرکت انجام خواهد شد.

وی افزود: امروز ۱۸ قلم از تجهیزات شبکه بازسازی، بازیافت، تعمیر، تست و تحویل انبار مرکزی داده می‌شود تا مجدداً در چرخه بهره برداری شرکت توزیع قرار بگیرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.