تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر : 21683

نشت یابی بیش از ۹هزار کیلومتر از خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز در سطح شهرستان اصفهان

نشت یابی بیش از ۹هزار کیلومتر از خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز در سطح شهرستان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از نشت‌یابی ۹هزار و ۴۲کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز این شرکت درسطح مناطق شش گانه شهرستان اصفهان خبر داد و گفت: نشت یابی مناطق ۲۲ گانه سطح استان نیز از مهرماه امسال آغاز شده است. به گزارش دنیای اسرار:، سید مصطفی علوی، با اعلام این خبر، افزود: هدف

Print Friendly, PDF & Email


مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از نشت‌یابی ۹هزار و ۴۲کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز این شرکت درسطح مناطق شش گانه شهرستان اصفهان خبر داد و گفت: نشت یابی مناطق ۲۲ گانه سطح استان نیز از مهرماه امسال آغاز شده است.

به گزارش دنیای اسرار:، سید مصطفی علوی، با اعلام این خبر، افزود: هدف از انجام عملیات نشت یابی، شناسایی و ثبت نقاطی که نشتی گاز دارند و اطلاع رسانی آن به تیم های کنترل و رفع نشتی است تا از خسارات جانی و مالی پیشگیری به عمل آید.

وی، ادامه داد: پس از شناسایی موارد نشتی توسط تیم‌های نشت‌یاب، موارد نشتی و مخاطره‌آمیز در اسرع وقت به واحد بهره‌برداری اداره گازرسانی اعلام و واحدهای مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن، نسبت به رفع نشتی اقدام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، همچنین گفت، از ابتدای شروع پیمان نشت یابی مناطق شش گانه اصفهان که مهر ماه سال گذشته آغاز گردید تا کنون بیش از ۲ هزار و ۲۱۴ مورد نشت زمینی، یک هزار و ۵۷۹ مورد نشت هوایی و ۴۹۳ نشت در ایستگاه  گازرسانی شناسایی و رفع گردیده است.

مهندس علوی، با توجه به لزوم تداوم خدمات گازرسانی و تامین مستمر گاز طبیعی برای مشترکین، این مهم را منوط به شناسایی و کنترل نقاط مخاطره آمیز ورفع هرگونه نشتی های موردی و احتمالی برشمرد و گفت: بیش از ۹ هزار کیلومتر شبکه توزیع و خط تغذیه و بیش از ۲۵۹هزار انشعاب مورد نشت یابی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عواملی همچون خوردگی داخلی و خارجی، تغییر بستر خاک و حوادث غیرمترقبه همچون زلزله و آب‌بردگی و… اغلب به ایجاد نشتی در خطوط لوله منجر می‌شود، افزود: با توجه به وجود حدود ۲۶ هزار کیلومتر خطوط شبکه تغذیه، توزیع و انشعابات در سطح استان اصفهان، عملیات نشت‌یابی در قالب دو پیمان بازرسی و کنترل نشت مناطق شش‌گانه و نواحی بیست‌ودوگانه استان به‌منظور حفظ ایمنی و حفاظت از سرمایه ملی به‌صورت پیمایشی و توسط دستگاه‌های نشت یاب FID یا لیزری انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، همچنین گفت: به‌منظور تحقق گازرسانی پایدار و ایمن، افزون بر نشت‌یابی روزانه، ثبت گزارش روزانه و ماهانه، موارد ناایمن شامل علمک معلق، حوضچه شیر بدون درپوش، علمک تصادفی، سرقت گاز، نصب توری و..و نیز در اسرع وقت به واحدهای بهره‌برداری و اچ‌اس‌یی گزارش می‌شود.

وی، با تأکید بر جدی گرفتن نشت گاز، به مشترکین عزیز توصیه کرد: به منظور حصول اطمینان از عدم وجود نشت گاز، لازم است مشترکین گاز خانگی سیستم های لوله کشی گاز داخلی منازل خود دائماً تحت کنترل داشته باشند و در صورت عدم حضور در منازل، شیر اصلی گاز را ببندند، علاوه بر آن علمک های داخل کوچه ها و خیابان ها نیز باید مورد توجه قرار گرفته و تحت هیچ شرایطی ضربه ای به آنها وارد گردد.

مهندس علوی، گفت: در صورتی که عملیات عقب نشینی در خانه ای اتفاق می افتد، مشترک باید بلافاصله جهت جمع آوری علمک نا ایمن، مراتب را با تلفن ۱۹۴ به شرکت گاز اطلاع دهد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.