تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
کد خبر : 21856

داغ آتش بر جان ناژوان

داغ آتش بر جان ناژوان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان روشن کردن آتش در ناژوان نفس شهر را میگیرد به گزارش دنیای اسرار:پارک طبیعی ناژوان به عنوان ریه دیار نصف جهان با سردتر شدن هوا بیشتر به تنگ می آید. این روزها برخی افراد بدون توجه به شرایط کرونا و با کاهش دمای هوا خود را از هر سمت و

Print Friendly, PDF & Email

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان

روشن کردن آتش در ناژوان نفس شهر را میگیرد

به گزارش دنیای اسرار:پارک طبیعی ناژوان به عنوان ریه دیار نصف جهان با سردتر شدن هوا بیشتر به تنگ می آید. این روزها برخی افراد بدون توجه به شرایط کرونا و با کاهش دمای هوا خود را از هر سمت و سو به ناژوان می رسانند و متاسفانه قبل از هر اقدامی بساط روشن نمودن آتش را فراهم نموده و زخمی بر پیکر این تفرجگاه طبیعی و شهر اصفهان می افکنند.
 حسین امیری با اشاره به اینکه متاسفانه اقدام برخی شهروندان و آتش روشن کردن در ناژوان، در فصل پاییز و زمستان باعث ایجاد تهدیدهای محیط زیستی برای شهر اصفهان می شود، گفت: آتش روشن کردن در بین درختان این منطقه فارغ از ایجاد مشکلات زیست محیطی باعث ورود دود و آلودگی هوا به محله های باغ فردوس، قائمیه، آتشگاه، نصرآباد و همچنین محله های همجوار می شود که مشکلات عدیده ایی را برای ساکنین این محلات به همراه داشته است.
معاون شهردار اصفهان در نشستی با حضور مدیران استانی و شهری که پیرامون معضل روشن نمودن آتش و کنترل آن در سطح پارک جنگلی ناژوان برگزار شد اظهار داشت: هوای پاک و خالصی که از ۱۲۰۰ هکتار فضای سبز و درختان ناژوان به شهر تزریق می شود، موقعیتی فوق العاده برای اصفهان محسوب می شود؛ بنابراین نباید با روشن کردن آتش و ایجاد آلودگی غیر از آسیب زدن به این این مجموعه دیگر نقاط شهر را نیز آلوده کرد.
امیری افزود: روشن کردن آتش علاوه بر وارد کردن خسارت به درختان، فضای سبز و المانهای پارک موجب تشدید آلودگی هوای شهر می شود و این تشدید آلودگی باعث می شود تا حجم زیادی دود از سطح پارک به سمت بالا حرکت کند که در بیشتر اوقات در پاییز و زمستان به دلیل پدیده وارونگی هوا در لایه های پایینی جو باقی می ماند و باعث بروز مشکلاتی برای بیماران تنفسی، قلبی، کهنسالان و به ویژه خردسالان می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهارداشت: نیروهای گشت سیار این شهرداری بر حاشیه زاینده رود نظارت مستمر دارند و در صورت مشاهده هر نوع آتش سوزی و رفتارهای پرخطر توسط شهروندان، اقدام های قانونی لازم را انجام می دهند.
وی به لزوم هماهنگی و همکاری نیروهای کنترل نظارت شهرداری با نیروی انتظامی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از نیازهای لازم جهت کنترل تردد و ایجاد محدودیت ها در سطح ناژوان اخذ دستور قضایی است که اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرفته است.
حسین امیری یکی دیگر از معضلات مهم ناژوان را نبود روشنایی در بسیاری از نقاط اصلی دانست و گفت: کمبود روشنایی مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است که با توجه به هماهنگی صورت گرفته با اداره برق و اداره کل مدیریت بحران استان مقرر گردید نقاط بحرانی مشخص و طرح های لازم جهت اجرای روشنایی در این نقاط مشخص و به اداره برق ارائه گردد.
معاون شهردار اصفهان در خصوص لزوم احداث ایستگاه آتش نشانی در محدوده ی ناژوان گفت: روال اداری در خصوص دریافت مجوزات لازم صورت پذیرفته است و به محض دریافت مجوز از اداره کل راه و شهرسازی استان شهرداری اصفهان نسبت به ساخت ایستگاه ثابت در ناژوان اقدام خواهد نمود.
وی افزود: با توجه به تردد زیاد شهروندان به پارک طبیعی ناژوان و روشن نمودن آتش؛ به منظور جلوگیری از بروز حادثه یک واحد آتش نشانی در شبها بخصوص شب های تعطیل و پنجشنبه و جمعه ها در منطقه ناژوان به طور ثابت مستقر می باشد.
در پایان نیز منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ضمن تشکر از مجموع اقدامات شهرداری اصفهان در کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا کنون گفت: شهرداری اصفهان بصورت یکپارچه در حوزه های مختلف اقدامات تاثیر گذاری انجام داده است.
شیشه فروش بر احداث ایستگاه آتش نشانی در محدوده ی ناژوان تاکید کرد و بیان داشت :احداث یک ایستگاه آتش نشانی در ناژوان لازم و ضروری می باشد و همچنین روشنایی در معابر در این مجموعه در پیشگیری از وقایع مختلف بسیار تاثیر گذار می باشد و مدیریت بحران استان آماده هرگونه همراهی در سرعت بخشیدن به اجرایی شدن این پروژه ها می باشد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.