تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر : 21916

بسیج پیشرو خدمت، امید آفرین

بسیج پیشرو خدمت، امید آفرین

به گزارش دنیای اسرار:فرماندا سپاه صاحب الزمان (عج): تبلیغات عمومی و فضا‌سازی میدانی با شعار «بسیج پیشرو خدمت، امید آفرین»، اجرا شده و در طول هفته بسیج نزدیک به دو هزار برنامه در استان در سطح نواحی و پایگاه‌ها اجرا خواهد شد. سردار مجتبی فدا در نشست خبری خود به مناسبت هفته بسیج ضمن تبریک

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:فرماندا سپاه صاحب الزمان (عج): تبلیغات عمومی و فضا‌سازی میدانی با شعار «بسیج پیشرو خدمت، امید آفرین»، اجرا شده و در طول هفته بسیج نزدیک به دو هزار برنامه در استان در سطح نواحی و پایگاه‌ها اجرا خواهد شد.

سردار مجتبی فدا در نشست خبری خود به مناسبت هفته بسیج ضمن تبریک این مناسبت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۲۵ آبان گفت: بسیج یکی از یادگارهای ماندگار امام راحل است که در طول ۴۲ سال انقلاب منشا خیرات و برکات بوده و می‌توانیم در شرایط و برهه‌های مختلف انقلاب آن‌ها را عنوان کنیم.
وی افزود: نقش بسیج در استقرار نظام اسلامی، مقابله با گروهک ها و ایجاد امنیت پایدار و حضور مقتدرانه در طول هشت سال دفاع مقدس کاملا مشخص است و شاهد این مدعا نیز ۲۳ هزار شهید اصفهان است که نیمی از آن‌ها بسیجی هستند.
فرمانده سپاه صاحب الزمام (عج) به نقش بسیج در سازندگی و اقدامات مقتدرانه در مقابله با جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: این یک مدال افتخار بر سینه بسیجیان است و هفته بسیج مناسبتی است که بتوانیم بخشی از اقدامات بسیج را بازگو کنیم تا قوت قلبی برای مردم و نیازمندانی باشد که چشم امید به نظام جمهوری اسلامی دارند.
وی افزود: تبلیغات عمومی و فضا‌سازی میدانی با شعار «بسیج پیشرو خدمت، امید آفرین»، اجرا شده و در طول هفته بسیج نزدیک به دو هزار برنامه در استان در سطح نواحی و پایگاه‌ها اجرا خواهد شد.
مجتبی فدا با بیان اینکه اولین روز هفته بسیج با روز «بسیج، سلامت و معنویت» نامگذاری شده است، گفت: در روز جمعه اولین روز از هفته بسیج، ۲۲ تیم بهداشتی به مناطق کم برخوردار استان اعزام خواهند شد.
وی افزود: همچنین با توجه به درخواست و نیاز سازمان انتقال خون و نیاز خونی با انتقال خون تفاهم نامه‌ای با بسیج بانوان انجام و پویش نذر خون «هر خانه یک‌پایگاه خون» انجام می‌شود.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: روز شنبه که با عنوان «بسیج فرزند مسجد خادم مردم» است؛ تقویت هزار حافظ سلامت که با همکاری تمام دستگاه ها به ویژه دستگاه هایی که در مسجد نقش ویژه دارند، انجام می‌شود.
وی ادامه داد: این قرارگاه در آموزش و توانمند سازی مردم، بیماری‌یابی و بیمار شناسی، جدا کردن و شناسایی بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای، قرنطینه، انتقال بیماران به مراکز درمانی و قطع زنجیره انتقال نقش ایفا می‌کند.
سردار فدا با بیان اینکه روز شنبه به صورت مجازی آیین تجلیل از مدافعان سلامت و کادر درمان برنامه ریزی شده است، ادامه داد: روز یکشنبه که با نام «بسیج مبتکر حل مسائل است» نام گذاری شده است.
وی تصریح کرد: یکی از نقاط قوت بسیج اقشار بسیج است و «پویش لبخند رضایت» که شامل خدمات عمومی به دانش آموزان نیازمند است نیز در این روز انجام می‌شود.
مجتبی فدا گفت: با توجه به شرایط کرونا افتتاحیه راهیان نور به صورت مجازی به عنوان اولین استان و اولین بار افتتاح خواهد شد.
وی افزود: راویان در مناطق حضور پیدا می‌کنند و دو هزار نفر در این برنامه به صورت واحد شرکت خواهند داشت.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) ادامه داد: در روز دوشنبه که با نام «بسیج الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی» نام گذاری شده، افتتاح ۵۳ پروژه محرومیت زدایی انجام خواهد شد.
وی افزود: همچنین در روز سه شنبه که «بسیج ولایی و تمدن ساز» نام گذاری شده ۵۰۰ گروه سرود در مناطق مختلف اجرا خواهند داشت و مرحله چهارم کمک مومنانه که توزیع یکصد هزار بسته معیشتی است اجرا خواهد شد.
سردار فدا با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بسیج سازندگی با کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ساخت ۱۱۵۰ واحد مسکونی برای محرومین در دستور کار است این تفاهم نامه است.
وی در ادامه گفت: روز چهارشنبه نیز روز «بسیج نیروی مقاومت ایران» نامگذاری شده که از وب سایت ایام الله رونمایی خواهد شد.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) گفت: همچنین توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه برای نیازمندان و ارتباط تصویری استاندار با دستگاه‌های مختلف و تقدیر از بسیجان دستگاه‌ها که به صورت مجازی برگزار می‌شود.
وی افزود: روز پنجشنبه «بسیج خدمت مومنانه و ایثارگری» نام گذاری شده که تجدید با آرمان های شهدا و عطر افشانی قبور شهدا است؛ در طول هفته جلساتی مختلفی به صورت ویبنار برگزار خواهد شد و مسابقاتی در نظر گرفته شد و توزیع ۱۰ هزار جلد کتاب و قرائت زیارت آل یاسین و دعای هفتم صحیفه سجادیه در عصر جمعه در بیمارستان صحرایی آیت الله صدوقی و شیفت ایثار نیز توسط کارگران بسیجی برگزار می‌شود.
سردار فدا ادامه داد: با توجه به اینکه قصد داریم دومین مرحله کنگره ۲۳ هزار شهید استان را برگزار کنیم؛ ۱۶ هزار آلبوم، زندگی نامه، خاطرات و عکس توسط سپاه و بسیج دانش‌آموزی بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.
وی افزود: تشکیل میز خدمت و توزیع ۷۰ هزار بسته بهداشتی در مناطق محروم نیز از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) گفت: اگر امروز می‌بینیم کشورها در بیماری کرونا موفق بودند این هست که مردم را توانمند و هوشیار کردند؛ تعطیلی و ایجاد محدودیت‌ها خوب است اما تنها راه کار نیست و شرایط اقتصادی مردم را نمی‌شود نادیده گرفت.
وی افزود: قرارگاه حافظان سلامت دارای فرایند طولانی مدت است و بخشی از اطلاعات خانواده‌ها ثبت شده است و در طرح غربالگری استان اصفهان یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانواده غربالگری شده است.
سردار فدا با اشاره به اقدامات در قرارگاه حافظان سلامت گفت: با قرنطینه، ضدعفونی و اجرای کامل دستورالعمل‌ها و زدن ماسک این زنجیره قطع خواهد شد و کمک‌های مومنانه نیز در این مدت ادامه خواهد یافت.
وی افزود: در مرحله اول چهار هزار تیم دو نفره از خواهران و برادران بسیجی تشکیل و به مناطق قرمز که در اولویت هستند اعزام می‌شوند که در مرحله اول نزدیک به ۸ هزار نفر درگیر این پروژه هستند که با محوریت دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خواهند کرد.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) گفت: ۱۴۰ نفر از بسیج طلاب در مراکز درمانی به صورت داوطلب حضور دارند و همچنین در دفن اموات و فوتی‌های کرونا بسیج طلاب حضور فعالی داشته و به همین دلیل تا کنون در استان هیچ فوتی بدون لحاظ شرایط شرعی دفن نشده است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.