تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر : 22096

با احداث نیروگاه فتوولتاییک منطقه ۱۵

با احداث نیروگاه فتوولتاییک منطقه ۱۵

به گزارش دنیای اسرار:تزریق سالانه ۱۲۰ مگاوات برق خورشیدی به شبکه برق سراسریمحدودیت دوام ذخایر فسیلی، آلودگی های زیست محیطی، افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش ضریب مصرف، همگی مباحث مهمی می باشند که می بایست در یافتن راهکار‌های مناسب برای حل آنها به خصوص بحران‌‌های زیست محیطی، راهکاری عملی یافت.در این میان استفاده

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:تزریق سالانه ۱۲۰ مگاوات برق خورشیدی به شبکه برق سراسری
محدودیت دوام ذخایر فسیلی، آلودگی های زیست محیطی، افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش ضریب مصرف، همگی مباحث مهمی می باشند که می بایست در یافتن راهکار‌های مناسب برای حل آنها به خصوص بحران‌‌های زیست محیطی، راهکاری عملی یافت.
در این میان استفاده از انرژی‌‌های تجدید پذیر یعنی استفاده از منابع انرژی که در مقایسه با طول عمر انسان‌ها به صورت مداوم در حال جایگزینی هستند مانند انرژی خورشید ، انرژی باد، انرژی امواج دریا، و … از بهترین راهکار‌‌های پیش روی بشر به شمار می‌رود.
حسین امیری با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در خصوص استفاده از انرژی های تجدید پذیر گفت: شهرداری اصفهان به عنوان شهر پیشتاز در استفاده از انرژی های تجدید پذیر (خورشیدی) تاکنون توانسته است بیش از ۵۰ % از سهم تکلیفی ۲۰ درصدی از مصرف انرژی خود را از طریق احداث نیروگاههای فتوولتاییک به انجام رساند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: سال جاری منطقه ۱۵ شهرداری موفق شده است به تنهایی و در شرایط بد اقتصادی و رشد تورم نسبت به تامین اعتبار احداث نیروگاه فتوولتاییک ، ۶ برابر سهم تکلیفی ۲۰ درصدی خود اقدام نماید .
وی به نیروگاه در دست احداث شهرداری منطقه ۱۵ اشاره کرد و گفت: نیروگاه در دست احداث شهرداری منطقه ۱۵با تامین اعتباری حدود ۱۲ میلیارد ریال در مرحله انتخاب پیمانکار می باشد .
امیری افزود: این نیروگاه با ظرفیت اسمی ۶۰ کیلووات و متشکل از ۳ دستگاه مبدل DC به AC و ۱۵۰ عدد پنل خورشیدی ۴۰۰ وات می باشد که قادر خواهد بود سالانه بیش از ۱۲۰ مگاوات برق خورشیدی تولید و به شبکه برق سراسری تزریق نماید .
حسین امیری دوره بازگشت سرمایه اولیه این نیروگاه حدود ۶ سال دانست و ادامه داد: در صورت افزایش قیمت خرید تضمینی توسط وزارت محترم نیرو دوره بازگشت سرمایه اولیه می تواند به ۴ سال کاهش یابد.
امیری به محل نصب نیروگاه فتوولتاییک منطقه ۱۵ اشاره کرد و ادامه داد: محل احداث نیروگاه ۶۰ کیلوواتی شهرداری منطقه پانزده واقع در محل پشت بام ساختمان اداری آن شهرداری می باشد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.