تاریخ انتشار : شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر : 22607

تجهیز اکونومایزر در کانال دو خروجی دیگ بخار شماره ۲ شرکت پالایش نفت اصفهان نصب شد

تجهیز اکونومایزر در کانال دو خروجی دیگ بخار شماره ۲ شرکت پالایش نفت اصفهان نصب شد

به گزارش دنیای اسرار:پروژه زیست محیطی تجهیز اکونامایزر (Economizer) به‌منظور استفاده بهینه از انرژی و افزایش راندمان دیگ بخارها در مسیر گازهای داغ خروجی آن‌ها و قبل از دودکش نصب شده است. مدیرپروژه نصب تجهیز اکونومایزر افزود: درنتیجه انجام این کار بخشی از انرژی تلف‌شده حاصل از احتراق دیگ بخارها که از طریق دودکش به

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:پروژه زیست محیطی تجهیز اکونامایزر (Economizer) به‌منظور استفاده بهینه از انرژی و افزایش راندمان دیگ بخارها در مسیر گازهای داغ خروجی آن‌ها و قبل از دودکش نصب شده است.
مدیرپروژه نصب تجهیز اکونومایزر افزود: درنتیجه انجام این کار بخشی از انرژی تلف‌شده حاصل از احتراق دیگ بخارها که از طریق دودکش به محیط اطراف وارد می‌شود، و از آنجایی که تجهیز اکونومایزر با آب ورودی دیگ بخار تبادل حرارت می‌کند، دمای گاز خروجی از دیگ بخار کاهش‌یافته و هم‌زمان دمای آب ورودی به دیگ بخار افزایش می‌یابد.
عباس بهزادی گفت: با توجه به اینکه دیگ بخارهای پالایشگاه به تجهیز اکونومایزر مجهز نبود، اجرای پروژه طراحی و نصب اکونومایزر بر روی دیگ بخار شماره ۲ در دستور کار قرار گرفت. در اجرای این پروژه و نصب یک دستگاه اکونومایزر بر روی بویلر مذکور، دمای گازهای داغ خروجی بویلر از °C340 به°C170 کاهش یافته و دمای آب ورودی بولر نیز از°C120 به °C190 افزایش یافته است. بررسی های اولیه نشان می دهد که بازده کلی دیگ بخار حدود ۷ درصد افزایش یافته است و موجب صرفه جویی سالانه حداقل حدود ۴۸۰۰ تن سوخت شده است.
با اجرای این پروژه، سالانه از انتشار حداقل حدود ۱۲۰۰۰ تن گاز گلخانه ای دی اکسیدکربن به اتمسفر جلوگیری می شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.