تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
کد خبر : 22859

هیات منتظران شهرستان لنجان هیاتی صددرصد مردمی

هیات منتظران شهرستان لنجان هیاتی صددرصد مردمی

موسس هیات منتظران شهرستان لنجان:۱۲ هزار بسته معیشتی و حمایتی بین۴ هزار خانواده نیازمند شهرستان لنجان توزیع خواهد شد. به گزارش دنیای اسرار:مهدی محمدی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیات منتظران شهرستان لنجان جزو ۵ هیات مذهبی جمهوری اسلامی ایران است گفت: از زمان تاسیس این هیئت ۲۱ سال می‌گذرد

Print Friendly, PDF & Email

موسس هیات منتظران شهرستان لنجان:
۱۲ هزار بسته معیشتی و حمایتی بین۴ هزار خانواده نیازمند شهرستان لنجان توزیع خواهد شد.

به گزارش دنیای اسرار:مهدی محمدی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیات منتظران شهرستان لنجان جزو ۵ هیات مذهبی جمهوری اسلامی ایران است گفت: از زمان تاسیس این هیئت ۲۱ سال می‌گذرد و در سال ۱۳۷۸ این هیات در بین الحرمین و کنار قبرستان بقیع تاسیس شد.
وی به مردمی بودن هیات منتظران شهرستان لنجان اشاره و تاکید کرد: این هیات زیر نظر هیچ شخص، نهاد و دستگاه دولتی نیست.
مدیر هیات منتظران شهرستان لنجان به وجود قومیت‌های مختلف در شهرستان لنجان اشاره و اظهار کرد: این هیات توانسته قومیت‌های مختلف از سرتاسر شهرستان لنجان را جذب خود کند.
وی در مورد عملکرد اصلی این مجموعه گفت: بزرگترین مراسم فاطمیه که تا کنون در کشور برگزار شده توسط این هیات بوده است.
محمدی به‌صحبت‌های حجت الاسلام والمسلمین خاموشی ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اشاره و تصریح کرد: ایشان از این مراسم به عنوان قله فاطمیه ایران نام می‌برند.
وی افزود: این مراسم هرساله ۱۲ شب با جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر و ۵۰۰ نفر خادم و با حضور دو الی سه نفر از شخصیت‌های اول جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شد که امسال به دلیل محدودیت‌های بهداشتی ویروس کرونا برگزاری این مراسم ممکن نبود.
مدیر هیات منتظران شهرستان لنجان به برگزاری مراسم روضه سیدالشهدا علیه السلام توسط مقام معظم رهبری در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) اشاره و خاطر نشان کرد: رهبری این مراسم را خود به تنهایی در حسینیه حضرت امام برگزار کردند و ما این کار را سرلوحه خود قرار دادیم.
وی همچنین به کمک‌های مومنانه مبنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: ما این کمک‌های مومنان را نیز به نام نذر حضرت زهرا (س) بین خانواده‌های کم درآمد و نیازمند شهرستان لنجان توزیع می‌کنیم.
مهدی محمدی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی و حمایتی با همایش بزرگی تقدیم مساجد خواهد شد تشریح کرد: مراسم رونمایی از این بسته‌ها در روز پنجشنبه ۲۵ دی ماه در مصلای حضرت ولیعصر(عج) زرین‌شهر برگزار خواهد شد که این برنامه دارای سه بخش رونمایی از ۱۲ هزار بسته، سالگرد سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس، شهید محسن فخری زاده و شهدای شهرستان لنجان و روضه خوانی برای شهادت حضرت فاطمه است.
وی افزود: همچنین در ۱۱ شهر از شهرستان لنجان رزمایش عظیمی در مصلی‌های آن شهرها برگزار خواهد شد و بسته‌های معیشتی و حمایتی بین مساجد تقسیم خواهد گردید که به طور کلی توزیع این بسته‌ها باعث برگزاری ۳۰ الی ۴۰ رزمایش بزرگ در مساجد سرتاسر شهرستان خواهد شد.
مدیر هیات منتظران با بیان اینکه در زمان کرونا تردد مردم به برخی از مساجد کم شده است اظهار کرد: توزیع این بسته‌ها در مساجد با حضور رئیس هیات امنای مساجد، روحانی و مرکز نیکوکاری آن مسجد خواهد بود و یکی از پیام‌های این مراسم بحث وحدت و اتحاد در هر مسجد است و این مراسم باعث شد که دوماه همه مساجد در شهرستان فعال باشند.
وی در خصوص بسته‌های معیشتی و حمایتی گفت: این بسته‌ها شامل سه پک معیشتی، بهداشتی و فرهنگی است.
وی ادامه داد: پک معیشتی شامل اقلامی چون برنج، روغن، ماکارانی، رب گوجه فرنگی و غیره و پک بهداشتی نیز شامل ماسک، الکل و دستکش برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی خانواده‌ها است.
موسس هیات منتظران شهرستان لنجان در خصوص پک فرهنگی نیز اظهار کرد: این بسته شامل کتاب “سبک زندگی فاطمی” است که یک مسابقه بزرگ کتابخوانی نیز از روی این کتاب برنامه‌ریزی شده است.
وی در ادامه افزود: دیگر محصول این پک مسابقه نقاشی است که فرزندان خانواده‌های کم درآمد را با سیره حضرت زهرا (س) و زندگی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی آشنا می‌کند و بچه‌ها باید تصاویر نمادین حضرت زهرا (س) و سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را نقاشی کنند و همچنین این بسته شامل لوازم التحریر است که برای سه نفر دانش آموز در این بسته‌ها در نظر گرفته شده است.
محمدی هدف اصلی این هیات را بردن روضه‌ها به داخل منازل دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم این خانواده‌ها را بیشتر با سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س) آشنا کنیم.
موسس هیات منتظران شهرستان لنجان در خصوص عملکردهای سابق این هیات اظهار کرد: نزدیک به ۱۹۸ شخصیت بین المللی و داخلی توسط این هیات وارد استان اصفهان و شهرستان لنجان شده‌اند که می‌توان به روسای قوای سه گانه و مسئولین سیاسی، کشوری و لشکری اشاره کرد.
وی با بیان اینکه هیات منتظران اولین و تنها هیات مذهبی در جمهوری اسلامی ایران است که توانسته تفاهم‌ نامه‌ای با عتبات عالیات کشور عراق امضا کند تشریح کرد: در سال ۹۶ این هیات با یک هیات رسمی و با حضور مسئولین شهرستان و استان وارد شهر بغداد شد و با مسئولین فرهنگی و مذهبی کشور عراق دیدار داشت و با تولیت عتبات در حرم حضرت علی بن ابیطالب(ع) ،حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ،حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع ) و حرم کاظمین(ع) تفاهم‌نامه ای را امضا کرد.
مدیر هیات منتظران شهرستان لنجان به برگزاری کنگره بزرگ شهدای مدافع حرم جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق اشاره و تصریح کرد: برای ایجاد یک تفاهم نامه بین دو کشور باید دو دولت در راس کار باشند ولی تفاهم نامه شهدای مدافع حرم کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق توسط هیات منتظران شهرستان لنجان ایجاد شد.
وی در خصوص دیگر اقدامات هیات منتظران شهرستان لنجان ابراز داشت: برای اولین بار در جهان اسلام کنگره بین المللی جبهه مقاومت با حضور شش کشور اسلامی برگزار شد.
محمدی افزود: این کنگره در سال ۹۶ با حضور دکتر لاریجانی ریاست سابق مجلس شورای اسلامی و ۱۱۷ مهمان داخلی و خارجی و خانواده معظم شهدا و با حضور شهید ابوالمهدی المهندس برگزار گردید.
وی به کنگره بین المللی در انتظار خورشید اشاره و اظهار کرد: این کنگره با حضور شش کشور اسلامی و حدود هزار نفر از منتخبین سراسر شهرستان اصفهان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
موسس هیات منتظران شهرستان لنجان در ادامه افزود: برای اولین بار تولیت حرم حضرت معصومه غبار روبی حرم را به این هیئت هدیه دادند.
وی با بیان اینکه هیئت منتظران از روابط عمومی بسیار خوبی در سطح جمهوری اسلامی ایران و شش کشور اسلامی برخوردار است: گفت ما در این چند سال ارتباط خوبی با آستان مقدس رضوی، حرم عبدالعظیم و کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) داشته‌ایم و این ارتباط باعث شده است که به صورت اتوماتیک با کشورهای عراق ارتباط پیدا کنیم و همچنین دکتر مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق خادم افتخاری این مجموعه است که همین امر باعث شد که ما بتوانیم ارتباط بهتری با عتبات‌عالیات داشته باشیم.
محمدی در خصوص برنامه‌های آینده هیات منتظران شهرستان لنجان گفت: حدود ۵ الی ۶ ماه است که با دفتر سید حسن نصرالله در ارتباط هستیم و قرار بر این است که ارتباط بعدی این مجموعه با حزب‌الله لبنان مبنی بر برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی و سیره شهدا باشد و قرار است بعد از کرونا بتوانیم در کشور لبنان هماهنگی لازم را در این خصوص انجام دهیم.
وی افزود: همچنین ارتباط خوبی با حرم حضرت زینب (س) و عتبات عالیات کشور سوریه داریم و همچنین با بسیج فاطمیون افغانستان جلسات بسیاری داشته‌ایم و اولین نشست ما نیز کنگره بزرگ بین المللی جبهه مقاومت بود.
موسس هیات منتظران شهرستان لنجان با بیان اینکه در دی ماه سال ۹۸ برگزاری کنگره بزرگ هشتمین خورشید ولایت با حضور ۱۱ کشور اسلامی در حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آغاز شد تشریح کرد: قرار بود تمام برنامه‌های این کنگره در شهر مشهد انجام شود و جلسات مکرری با آستان قدس رضوی هماهنگ شد و مسئولین شهر مشهد نماینده‌گان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و مدیران کل استان خراسان رضوی در جلسات هماهنگی برگزاری این مراسم حضور داشتند ولی متاسفانه به دلیل کرونا این کنگره برگزار نشد در حالی که نزدیک به ۳۰ درصد امور آن انجام شده بود و امیدواریم بتوانیم بعد از بین رفتن ویروس کرونا این مراسم را در کنار حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) برگزار کنیم.
وی با تاکید بر اینکه این هیات مذهبی یک نهاد صددرصد مردمی است ابراز داشت: خیرینی هستند که برنامه‌های این هیات را مدیریت و حمایت می‌کنند و بسیار سخت است که یک مجموعه بتواند نظر خیرین را به خود جلب کند چرا که خیلی از مجموعه‌ها از خیرین مبالغی گرفته‌اند ولی متاسفانه در جای دیگری آن مبالغ را هزینه کرده‌اند.
محمدی با اشاره به اینکه این هیئت توانسته است اعتماد مردم را جلب کند تاکید کرد: چه خیرینی که ساکن شهرستان لنجان هستند و چه لنجانی‌های خیری که خارج از شهرستان زندگی می‌کنند با اعتماد کامل کمک‌های خود را به این مجموعه هدیه می‌کنند.
وی در خصوص ساخت زائرسرا در کشور عراق گفت: بعد از دو سال زمین این زائر سرا تحویل این هیات شده است و تمام هزینه‌های ساخت و ساز آن نیز توسط خیرین مردمی تامین خواهد شد.
مدیر هیات منتظران شهرستان لنجان با بیان اینکه منظور مقام معظم رهبری از گفتن آتش به اختیار این است که با تمام قوا خدمت کنید اظهار کرد: متاسفانه برخی از مسئولین در مسائل فرهنگی، مذهبی و اجتماعی عملکردی ندارند و اگر فردی نیز بخواهد این فعالیت‌ها را انجام دهد مانع او خواهند شد و اگر رهبری فرمان آتش به اختیار را نمی‌دادند هنوز هم برخی از مسائل در این حوزه ادامه داشت.
وی در ادامه گفت: باید به کسانی که در راه فعالیت‌ مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی سنگ اندازی می‌کنند شک کرد چرا که این‌ها ایرانی نیستند و ضد ولایت و رهبری هستند.
موسس هیات منتظران شهرستان لنجان در پاسخ به خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر اینکه آیا هیات مننتظران به حزب یا جریان سیاسی وابسته است یا خیر، گفت:با توجه فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیات‌های فرهنگی و مذهبی مردمی و نهادهای کاملا مذهبی هستند و علت موفقیت‌های این مجموعه نیز مردمی بودن آن است، ما به هیچ جناح خاصی وابسته نیستیم و اصل برای ما رهنمودهای مقام معظم رهبری است که با دل و جان آن‌ها را می‌شنویم و استفاده از فرمایشات رهبری باعث شده که ما بتوانیم در کارمان موفق باشیم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.