تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 22890

آبرسانی به مجتمع ۹ روستایی موغاراردستان اصفهان از آب شیرین کن مهاباد

آبرسانی به مجتمع ۹ روستایی موغاراردستان اصفهان از آب شیرین کن مهاباد

به گزارش دنیای اسرار:در طرح ۱۰۰-۳۰۰ مقرر گردید آبرسانی به مجتمع ۶ روستایی سرهنگچه انجام شود بطوریکه پس از اجرای ۲۵ کیلومتر خط انتقال بیش از ۳۰۰ خانوار در این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند شوند. در سال جاری آبرسانی از آب شیرین کن مهاباد به مجتمع ۹

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:در طرح ۱۰۰-۳۰۰ مقرر گردید آبرسانی به مجتمع ۶ روستایی سرهنگچه انجام شود بطوریکه پس از اجرای ۲۵ کیلومتر خط انتقال بیش از ۳۰۰ خانوار در این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند شوند.

در سال جاری آبرسانی از آب شیرین کن مهاباد به مجتمع ۹ روستایی موغاردر استان اصفهان صورت گرفت.
مدیرآبفا اردستان اعلام کرد: در سال جاری با اجرای ۷ کیلومتر خط انتقال ، ۳۰۰ مترمکعب در روز آب از محل آب شیرین کن مهاباد به مجتمع ۹ روستای موغار انتقال می یابد .
رضا دهقانی افزود: روزانه ۱۵۰۰متر مکعب آب در محل آب شیرین کن مهاباد تولید می شود که علاوه بر رفع نیاز آب شرب مردم مهاباد روزانه ۳۰۰ مترمکعب آن به مخزن ۵۰۰ مترمکعبی موغارانتقال می یابد تا از این طریق آب سالم و پایدار مشترکین این مجتمع تامین شود.
وی جمعیت مجتمع روستایی موغار را ۲هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و تصریح نمود:آب شرب روستاییان در مجتمع موغار از طریق منابع محلی مانند چاه تامین می شد که متاسفانه به دلیل EC بالا آب چاهها شور می باشد که خوشبختانه با راه اندازی آب شیرین کن مهاباد و اجرای خط انتقال مردم این مجتمع هم از آب شرب سالم و شیرین بهره مند شدند.
وی درادامه پیرامون اجرای طرح ۱۰۰-۳۰۰ در منطقه اردستان گفت: در این طرح مقرر گردید آبرسانی به مجتمع ۶ روستایی سرهنگچه انجام شود بطوریکه پس از اجرای ۲۵ کیلومتر خط انتقال بیش از ۳۰۰ خانوار در این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند شوند.
دهقانی به اصلاح شبکه فرسوده آب دربرخی از روستاهای اردستان پرداخت و عنوان کرد:بدنبال اجرای طرح ۳۰۰-۱۰۰ در منطقه اردستان مقرر گردید شبکه فرسوده آب در روستاهای جنبه و مکان،کهنگ، تلک آباد به طول ۱۶ کیلومتر اصلاح و بازسازی شود که تا کنون این پروژه پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است
مدیر آبفا اردستان افزود: هم اکنون میزان هدر رفت آب در این روستاها ۳۶ درصد می باشد که پیش بینی می شود با اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده آب این رقم به ۲۴ درصد کاهش یابد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.