تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر : 23903

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی: بودجه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اصفهان صفر است

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی: بودجه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اصفهان صفر است

به گزارش دنیای اسرار:حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی  در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۴۲ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و دستاوردهای حوزه فرهنگ و هنر باید به سمع و نظر مردم رسانده شود. فرهنگ زیربنای توسعه کشور است، یعنی هر توسعه‌ای در کشور باید با زیرساخت فرهنگ اتفاق بیافتد. وی گفت:

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی  در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۴۲ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و دستاوردهای حوزه فرهنگ و هنر باید به سمع و نظر مردم رسانده شود. فرهنگ زیربنای توسعه کشور است، یعنی هر توسعه‌ای در کشور باید با زیرساخت فرهنگ اتفاق بیافتد.

وی گفت: ما بر اساس برنامه سند توسعه ششم ، برنامه ۵ ساله‌ای ارائه دادیم و  بر  این اساس سند و چشم انداز فرهنگ و هنر برای ۱۴۰۴ برای هر شهرستان ارائه شده است.

معتمدی ادامه داد: طراحی پروژه‌ها و ابرپروژه‌ها در کشور باید پیوست فرهنگی داشته باشد، اما ۹۰ درصد از پروژه‌ها این پیوست را ندارد و مشکل اصلی نیز همین مسئله است. این قانونی است که اجرا نمی‌شود. در شورای برنامه‌ریزی استان بارها درباره پیوست فرهنگی و رسانه‌ای پروژه‌ها تذکر داده‌ام که کار تمام ادارات باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به رونمایی سند فرهنگی تا پایان سال افزود:از سال ۱۴۰۰ این سند به فرماندار،نماینده مجلس، امام جمعه و رییس اداره فرهنگ و ارشاد هر شهرستان ارائه می‌شود و از این پس باید طبق نقشه راه حرکت کنند،زیرا هدف از این سند عدالت فرهنگی درشهرها و روستاهاست.

معتمدی درباره بودجه حوزه فرهنگ و هنر، تصریح کرد: هنرمندان و اصحاب رسانه مظلوم‌ترین قشر در برابر بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند. هنرمندان و اصحاب رسانه کمترین حقوق‌ها و پایین‌ترین امنیت شغلی را دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان همچنین به خسارت و آسیب به اصحاب فرهنگ و هنر در شرایط شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: به منظور حمایت از قشر هنرمندان در ارائه وام اقداماتی صورت گرفته است که از طریق سامانه کارا،  هزار و ۹۱۳ پرونده درخواست وام ۱۲ درصدی ثبت شده است که مبلغ درخواستی کلی آنها ۵۶۵ میلیارد ریال بوده که ۵۰ درصد درخواست‌ها پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین برای حمایت از مشاغل در توسعه کسب و کار فرهنگی  ۳۳۵ تقاضا ثبت شدکه در جمع  ۱۰۰ میلیارد تومان درخواست وام ۴ درصدی ارائه شده است که  از طریق شبکه بانکی پرداخت می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین به منظور حمایت از هنرمندان در کشور مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به هنرمندان در نظر گرفته شده که از طریق هنر کارت و عضو صندوق اعتباری هنر اختصاص یافته شده است.

معتمدی با بیان اینکه “اعتبار فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان صفر است” خاطرنشان کرد: بودجه فصل پنج در اختیار ما که باید کارفرهنگی کنیم نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: فرهنگ زیر ساخت توسعه کشور است و ابر پروژه‌هایی که در کشور می خواهد طراحی و اجرا شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد که ۹۰ درصد پروژه‌ها این پیوست را ندارد.

وی  افزود: باید تمام پروژه‌ها پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد و در جلسات شورای فرهنگی استان نیز پیوست فرهنگی و رسانه ای را مطالبه شده است  و تمام ادارات ما باید ارائه خدمات و تولیدات پیوست فرهنگی و رسانه ای داشته باشند.

حجت الاسلام معتمدی  همچنین از تشکیل ۹ کارگروه در زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی خبرداد و اظهار داشت: قرار است  دستورات شورای فرهنگ عمومی از این کارگروه ها بیرون بیاید و جنبه اجرایی پیدا کند.

وی با اشاره به تشکیل۲۲۰ کارگروه تخصصی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در گزارش شورای فرهنگ عمومی کشور،رصد خانه اجتماعی شورای فرهنگ عمومی،سند توسعه و ارتقای کار کرد مساجد و ۹ کارگروه تخصصی که از مصوبات استانی اصفهان بود، دستور اجرای کشوری برای همه استان‌ها گرفت.

حجت الاسلام معتمدی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه سیاست‌گذاری در قالب برنامه ریزی، حمایت و نظارت دارد اما دستگاه‌های دیگر در این زمینه وارد شده اند که به نظر می‌رسد مجلس شورای اسلامی باید قوانینی تصویب کند که سیاست‌گذاری بر عهده یک دستگاه یعنی فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و سایر دستگاه ها مجری باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: اگر بودجه‌های فعالیتی در اختیار بخش مردمی و خصوصی قرار بگیرد، آنها می‌توانند در حد اعجاز کار کنند. ظرفیت‌های مردمی را ۳۰ سال است که می‌شناسم و در کنار آن‌ها بودم. می‌دانم اگر حمایت از بخش مردمی شود، چقدر می‌توانند کار کنند. برای عدالت فرهنگی نیازمند اعتبار فرهنگی هستیم، چرا نباید مردم شرق استان اصفهان از فرهنگ و هنر بهره‌مند شوند و زیرساخت‌های فرهنگی در سطح استان توسعه یابد.

به گزارش دنیای اسراردر پایان از پوستر پویش ملی محتوای فرهنگی در فضای مجازی در این مراسم رونمایی شد.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.