تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر : 24081

آغاز احداث پکیج تصفیه خانه فاضلاب تودشک و بهره برداری از تاسیسات آبرسانی در ۳ روستای کوهپایه

آغاز احداث پکیج تصفیه خانه فاضلاب تودشک و بهره برداری از تاسیسات آبرسانی در ۳ روستای  کوهپایه

با حضور معاون استاندار و  فرماندار اصفهان  صورت گرفت: آغاز احداث پکیج تصفیه خانه فاضلاب تودشک و بهره برداری از تاسیسات آبرسانی در ۳ روستای  کوهپایه به گزارش دنیای اسرار:با حضور معاون استاندار، فرماندار اصفهان و سایر مقامات استانی و محلی  عملیات احداث پکیج تصفیه خانه فاضلاب تودشک آغاز شد، همچنین۱۲ کیلومتر  خط انتقال آب

Print Friendly, PDF & Email

با حضور معاون استاندار و  فرماندار اصفهان  صورت گرفت:

آغاز احداث پکیج تصفیه خانه فاضلاب تودشک و بهره برداری از تاسیسات آبرسانی در ۳ روستای  کوهپایه

به گزارش دنیای اسرار:با حضور معاون استاندار، فرماندار اصفهان و سایر مقامات استانی و محلی  عملیات احداث پکیج تصفیه خانه فاضلاب تودشک آغاز شد، همچنین۱۲ کیلومتر  خط انتقال آب به روستای جشوقان و مخازن آب روستاهای چیرمان و  آبچویه به بهره برداری رسید.

معاون استاندار در مراسم کلنگ زنی احداث پکیج تصفیه خانه فاضلاب تودشک گفت: در شرایط سخت اقتصادی که با شدیدترین تحریم ها روبرو هستیم اجرای چنین پروژه های سنگینی که هزینه قابل توجهی در بردارد، بسیار قابل تقدیر است .

حسین سیستانی راه اندازی پکیج فاضلاب در این منطقه را ضروری برشمرد و اعلام کرد: به منظور کاهش آلاینده های زیست محیطی و ارتقای سطح بهداشت عمومی، راه اندازی پکیج فاضلاب در محله نوبنیاد و مسکن مهر شهر تودشک ضروری به نظر می رسد.

وی خواستار سرعت بخشیدن به اجرای این پروژه شد و بیان داشت: انتظار می رود مسئولان امر در شرکت آبفا استان اصفهان، نهایت تلاش خود را به منظور در مدار قرار دادن این پکیج در ماههای اول سال آینده به خرج دهند تا مردم این منطقه هر چه زودتر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار گیرند.

فرماندار اصفهان با اشاره به تامین آب شرکت شهرک های صنعتی منطقه کوهپایه گفت: به منظور اشتغال پایدار و جذب سرمایه گذار، خوب است که شرکت آبفا و شرکت شهرکهای صنعتی در کوهپایه در تامین آب شرب همکاری داشته باشند. این درحالیست که تخصیص پساب تصفیه خانه فاضلاب تودشک نیزکه حدود ۴ لیتر در ثانیه است می تواند بخشی از آب مورد نیاز شهرک صنعتی تودشک را برطرف نماید.

مدیر آبفا کوهپایه در مراسم کلنگ زنی احداث تصفیه خانه فاضلاب تودشک گفت: احداث پکیج تصفیه فاضلاب به روش لجن فعال با ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز آغاز شده و مبلغ قرارداد اولیه این پروژه  حدود دو میلیارد تومان برآورد شده است.

عباس رحیمی با بیان اینکه با راه اندازی پکیج تصفیه خانه فاضلاب  تودشک جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش این تصفیه خانه قرار می گیرند، اعلام کرد: با راه اندازی  این پکیچ  ساکنان محله نوبنیاد و مسکن مهر تودشک تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار می گیرند.

وی پیرامون اجرای شبکه فاضلاب در محله نوبنیاد و مسکن مهر تودشک عنوان کرد: طول شبکه فاضلاب در این محله ها حدود ۱۳ کیلومتر است که تا کنون ۵ کیلومتر آن اجرا شده و با تامین منابع مالی، ۷ کیلومتر باقی مانده در آینده نزدیک در دستور کار قرار می گیرد.

مدیرآبفا کوهپایه تصریح کرد: جنس زمین در این منطقه سنگی و سخت است و غیر قابل نفوذ بودن خاک باعث شده چاههای فاضلاب بدلیل عمق پایین در زمان بسیار کوتاهی پر و سپس لبریز شوند که این امر مشکلات بهداشتی بسیاری برای مردم در بردارد.

رحیمی در ادامه با اشاره به بهره برداری از خط انتقال آب به روستای جشوقان بیان داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان عملیاتی شد و با اجرای این خط انتقال، جمعیتی بالغ بر ۶۶۰ نفر در ۲ روستای جشوقان و چیرمان  از آب شرب پایدار و سالم برخودار می شوند.

وی اجرای ۱۲ کیلومتر خط انتقال آب به روستای جشوقان را موجب کاهش هدر رفت آب در این منطقه دانست و اظهار داشت: با اجرای این خط از ۳۵ درصد کاهش هدر رفت آب در روستای جشوقان جلوگیری بعمل آمده است.

رحیمی افزود: احداث مخزن۱۰۰ متر مکعبی روستای چیرمان با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیون تومان و مخزن ۵۰ متر مکعبی آبچویه با هزینه ی ۹۵ میلیون تومان عملیاتی شد.

مدیر آبفا کوهپایه با بیان اینکه تامین پایدار آب شرب روستاییان از مهمترین پروژه های در حال اجرا می باشد خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال تاکنون ۱۷ روستا در منطقه کوهپایه تحت پوشش آب شرب پایدار قرار گرفته اند و از مدار آبرسانی سیار خارج شدند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.