تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر : 24286

رییس کل دادگستری استان: «احقاق حق و اجرای عدالت، هدف مشترک قضاوت و وکالت»

رییس کل دادگستری استان: «احقاق حق و اجرای عدالت، هدف مشترک قضاوت و وکالت»

رییس کل دادگستری استان و تنی چند از معاونان در نشست مشترک با هیأت مدیره کانون وکلای اصفهان روز وکیل مدافع را به جامعه وکلا تبریک گفتند. به گزارش دنیای اسرار: محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان در جمع اعضای هیأت مدیره مرکز کانون وکلای استان در اهمیت نقش و جایگاه وکالت در اجرای صحیح

Print Friendly, PDF & Email


رییس کل دادگستری استان و تنی چند از معاونان در نشست مشترک با هیأت مدیره کانون وکلای اصفهان روز وکیل مدافع را به جامعه وکلا تبریک گفتند.

به گزارش دنیای اسرار: محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان در جمع اعضای هیأت مدیره مرکز کانون وکلای استان در اهمیت نقش و جایگاه وکالت در اجرای صحیح عدالت گفت: قاطبه قضات وکیل را در محکمه همکار و کمک خود در کشف حقیقت می دانند؛ چرا که وکیل بر اساس سوگندی که یاد می کند همانند قاضی مسؤول اجرای صحیح عدالت خواهد بود و از آنجاییکه با زبان مشترک حقوقی در بیان واقعیات پرونده با قاضی سخن می گوید، علاوه بر صرفه جویی در وقت باعث افزایش بیشتر دقت و اتقان در آراء و رسیدگی ها شده و از این رو باعث اطمینان بخشی قاضی در مسیر احقاق حق و اجرای صحیح عدالت می شود.

وی افزود: البته وجود افراد ناآگاه در بدنه هر مجموعه ای غیر قابل انکار است، اما عملکرد این معدود افراد نمی تواند ارتباطی با کلیت موضوع و تحت الشعاع قرار دادن جایگاه ارزشمند وکالت داشته باشد و سیاست قوه قضاییه نیز بر این است که با برقراری ارتباط و افزایش تعامل با هماهنگی از هر گونه اختلاف و ایجاد شکاف که مخرب و آسیب زا در اجرای سیاستگزاری ها و رسیدن به اهداف مشترک است، جلوگیری بعمل آید و انتظار می رود وکلای محترم هم در این مقطع حساس و در اجرای هر چه بهتر سند تحول و سیاست های ریاست محترم قوه کمک کنند.

حبیبی برگزاری نشست های مشترک را مهم و مؤثر دانست و خواستار تشکیل کمیته همکاری های متقابل شد و افزود: توجه به مسایل حقوق عامه از سوی وکلا به عنوان یک دین توقع و انتظار بحقی است که می تواند در قالب تشکیل جلسات و انجام بحث ومکاتبه با مسؤولان عالی کشور در دستور کار جامعه وکالت قرار گیرد.

ایشان همچنین همکاری و اهتمام بیشتر وکلا را در برقراری صلح و سازش میان اصحاب دعوا مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: با توجه به اهمیت صلح و سازش در شریعت مقدس اسلام وکلا می توانند نقش مؤثری در افزایش آمار در این خصوص داشته و سعی نمایند با دعوت اصحاب پرونده به آشتی، کمک شوراهای حل اختلاف و شعب محاکم خانواده در کاهش آمار طلاق و ورودی پرونده و تشکیل پرونده های متعدد به دیگر محاکم باشند و این امر نیازمند فرهنگ سازی است.

رییس کل دادگستری استان در پایان بر ضرورت تقویت جدی امر نظارت تأکید کرد و بیان داشت: حفظ و ارتقای سلامت درونی و بیرونی مجموعه با اعمال نظارت های قوی و جدی می تواند باعث افزایش و جلب اعتماد بیشتر عمومی شده و ضامن حفظ شأن، کرامت و جایگاه باشد.

گفتنی است در این نشست اعضای هیأت مدیره کانون وکلا از همکاری های دستگاه قضایی و احترام متقابل قضات با جامعه وکالت تقدیر نموده و آمادگی خود را در همراهی و تعامل با دادگستری استان در پیشبرد اهداف عالی قوه قضاییه اعلام نمودند.

در این جلسه هر یک از مسؤولان قضایی و اعضای هیأت مدیره کانون وکلا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و پیشنهادات سازنده ای از سوی دو مجموعه ارائه و در دستور کار قرار گرفت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.