تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر : 24431

انتخابات مهمترین نماد دموکراتیک است

انتخابات مهمترین نماد دموکراتیک است

فرماندار اصفهان: انتخابات، مهمترین رویداد سیاسی کشور است که برای آن قوانینی پیش‌بینی شده و همه دستگاه‌های دولتی برای سهولت برگزاری آن همکاری خواهند داشت. به گزارش دنیای اسرار:حسین سیستانی در نشست خبری خود که در خصوص سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد گفت: در انتخابات

Print Friendly, PDF & Email

فرماندار اصفهان: انتخابات، مهمترین رویداد سیاسی کشور است که برای آن قوانینی پیش‌بینی شده و همه دستگاه‌های دولتی برای سهولت برگزاری آن همکاری خواهند داشت.

به گزارش دنیای اسرار:حسین سیستانی در نشست خبری خود که در خصوص سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد گفت: در انتخابات گذشته، یک‌هزار شعبه اخذ رای در استان اصفهان فعالیت کردند که در این دوره با توجه به شرایط بوجود آمده ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و جلوگیری از ازدحام و تجمع مردم، ممکن است این تعداد ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.
وی افزود: بر اساس تصمیماتی که تا کنون در وزارت کشور گرفته شده امکان برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی در کلانشهر اصفهان وجود دارد.
فرماندار اصفهان با اشاره به برگزاری مشترک انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر از ۲۰ تا ۲۶ اسفند به مدت هفت روز از طریق اپلیکیشن موبایلی یا رایانه شخصی و درگاه وزارت کشور و همچنین از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت امکانپذیر است که در هر سه حالت باید پس از نام‌نویسی مقدماتی و دریافت کُد رهگیری، داوطلبین به فرمانداری مراجعه کنند.
وی ادامه داد: پس از طی این مراحل، افراد می‌توانند با مراجعه به فرمانداری مدارک خود را تطبیق دهند و توصیه ما این است که داوطلبین از مسیرهای مشخص شده اقدام به ثبت نام نمایند و جهت حفظ سلامتی خود از مراجعه به فرمانداری خودداری کنند.
سیستانی خاطر نشان کرد: مراحل انتخابات از روز ۱۸ اسفند با دستور وزیر کشور آغاز می‌شود و پس از آن، مقدمات ثبت‌نام کاندیداهای شورای شهر و همزمان با آن تشکیل هیأت اجرایی انتخابات انجام خواهد شد.
وی با بیان‌اینکه فرماندار ۳۰ نفر از معتمدین شهرستان را به اعضای هیأت نظارت معرفی می‌کند، افزود: اعضای هیأت نظارت پس از طی فرایندی، این ۳۰ نفر را تأیید یا رد می‌کنند و در نهایت برای هیأت اجرایی، ۳۰ نفر از معتمدین، جلسه‌ای را با ریاست فرماندار و عضویت مسؤولان ثبت احوال و آموزش و پرورش برگزار خواهند کرد.
فرماندار اصفهان با بیان‌اینکه این شهرستان حدود ۱۸۰ روستا و چهار شهر دارد، افزود: بر اساس شرایط جمعیتی متناسب با سرشماری ۱۳۹۵، شهر اصفهان دارای ۱۳ عضو اصلی شورای اسلامی شهر و روستا و هشت عضو علی‌البدل، شهر بهارستان دارای هفت عضو رسمی و پنج عضو علی‌البدل و شورای اسلامی شهرهای زیار، قهجاورستان، کوهپایه، سجزی، ورزنه، نیک‌آباد، نصرآباد، حسن‌آباد جرقویه، تودشک، هرند، محمدآباد نیز دارای پنج عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل خواهند بود.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت شعب اخذ رای گفت: برای برگزاری یک امر مهمی مانند انتخابات که نقش اساسی در روند اجرایی کشور دارد، ۲۰ ستاد انتخاباتی پیش‌بینی شده تا شعب اخذ رأی را مدیریت ‌کنند.
سیستانی با بیان اینکه زمان انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر تقریباً همزمان خواهد بود گفت: حدود ۷۰ درصد از جمعیت شهر و روستاها می‌توانند همزمان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری رأی دهند.
وی افزود: انتخابات، مهمترین رویداد سیاسی کشور است که برای آن قوانینی پیش‌بینی شده و همه دستگاه‌های دولتی برای سهولت برگزاری آن همکاری خواهند داشت.
فرماندار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان استانی پیشرو است و همه شعبه‌های اخذ رای دارای شرایط برگزاری انتخابات با پهنای باند مناسب هستند.
وی افزود: دستگاه‌های متولی، بحث تکمیل نیازمندی‌های فیبرنوری را در دستور کار دارند و در شرایط لازم پهنای باند افزایش خواهد داشت.
سیستانی با بیان‌اینکه انتخابات باید طبق برنامه و زمان بندی دقیق و بر اساس قانون برگزار شود، افزود: با سیستمی شدن انتخابات، هم در هیأت اجرایی و هم در هیأت نظارت، زمان ثبت آرا بررسی خواهد شد و مثل سال‌های گذشته نیست که با پایان زمان، درب شعب بسته شود و افرادی که هنوز در داخل حوزه‌ها حضور دارند بتوانند رأی دهند زیرا در زمان مشخص، همه سیستم‌ها قطع خواهد شد.
وی افزود: امنیت انتخابات بطورکامل برقرار خواهد بود و انتخاباتی آرامی را در پیش رو خواهیم داشت.
فرماندار اصفهان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی حین رأی‌گیری اندیشیده شده است گفت: شعب اخذ رای قبل از آغاز کار و بطور متناوب تا پایان زمان رای گیری ضدعفونی خواهند شد.
وی افزود: ارائه دستورالعمل‌های پیشگیرانه در روز انتخابات به عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است و این دستورالعمل‌ها در تمام شعب اخذ رای لازم‌الاجرا می‌باشد‌
سیستانی با اشاره به اهمیت انتخابات و تأثیر آن در مردمسالاری دینی تصریح کرد: در طول چهل و سه سال گذشته، بطور میانگین هر سال یک انتخابات برگزار کرده‌ایم.
وی افزود: انتخابات به عنوان یکی از نمادهای مهم دموکراسی توانسته است نقش کلیدی در تثبیت‌ و تعیین شرایط خارجی و داخلی کشور داشته باشد.
فرماندار اصفهان گفت: بر اساس اعلام وزارت کشور، مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شورای شهر اصل گواهی نداشتن سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس‌دار و تصویر صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، کارت پایان خدمت و مدارک مربوطه، یک قطعه عکس ۳.۴ جدید، مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت، مدرک تحصیلی لیسانس یا معادل آن برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری(جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر است.
وی افزود: داوطلبین باید شرایط تابعیت جمهوری اسلامی، داشتن حداقل سن ۲۵ سال تمام، اعتقاد و التزام به اسلام و یا در اقلیت‌های دینی پایبند به اصول دینی خود، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار و مدرک دیپلم برای شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار را داشته باشند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.