تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
کد خبر : 24495

آیین افتتاح و بهره برداری از دو پروژه کارخانه آلیاژ پلاستیک و پردازش شرکت بازیافت لنجان

آیین افتتاح و بهره برداری از دو پروژه کارخانه آلیاژ پلاستیک و پردازش شرکت بازیافت لنجان

امروز پنجشنبه ۲۱ اسفندماه به مناسبت عید سعید مبعث و در راستای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست پروژه‌های شرکت بازیافت لنجان همزمان با آغاز دو پروژه دیگر در راستای چشم‌انداز ۱۴۰۴ به همت کارکنان، کارگران و هیات مدیره این شرکت و همیاری شهرداری‌های ۹ گانه شهرستان در جهت خدمات‌رسانی هر چه بهتر به مردم

Print Friendly, PDF & Email

امروز پنجشنبه ۲۱ اسفندماه به مناسبت عید سعید مبعث و در راستای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست پروژه‌های شرکت بازیافت لنجان همزمان با آغاز دو پروژه دیگر در راستای چشم‌انداز ۱۴۰۴ به همت کارکنان، کارگران و هیات مدیره این شرکت و همیاری شهرداری‌های ۹ گانه شهرستان در جهت خدمات‌رسانی هر چه بهتر به مردم شهرستان لنجان با حضور مسئولین استانی و شهرستان لنجان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دنیای اسرار: مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان در این آیین با بیان اینکه تولید پسماند امری اجتناب ناپذیر است گفت: باید با برنامه‌ریزی کامل، دقیق و با استفاده از تکنولوژی و تجربه در راستای حفظ محیط زیست تلاش کنیم.
وی افزود: قطعاً با اجرای صحیح قانون، منابع مالی، مشارکت و همراهی مسئولین و مردم اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد.
سبحان نظری با اشاره به اینکه دو پروژه انجام شده توسط این مجموعه با همراهی مسئولین و شهرداران شهرستان به نتیجه رسیده است، اظهار کرد: در ابتدای سال ۹۸ حدود ۲۵۰ تن ورودی پسماند کارخانه بازیافت لنجان بود و حدود ۷۰ درصد آن دفن می‌گردید که اصلاح و بازسازی سالن پردازش، کف سازی سوله و دیواره‌ها، راه اندازی پلت فرم‌ها و تعویض نوارها از ۱۶ متر به ۳۸ متر امروز میزان دفن پسماند در این کارخانه به ۳۰ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی سوله آلیاژ پلاستیک میزان دفن پسماند را به ۱۵ درصد می‌رسانیم گفت: ما روزانه ۵ الی ۷ تن نایلون دفن می‌کردیم که امروز با احداث این سوله این مقدار نایلون بازیافت خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان در ادامه افزود: سوله آلیاژ پلاستیک در دوخط احداث گردیده که یک خط آن تقریباً کامل شده و خط دیگر آن نیز ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و ۲۰ درصد باقی مانده در هفته آینده تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه بازیافت آلیاژ نایلون و نایلکس در این شهرستان به صورت پایلوت در سطح کشور توسط شرکت بازیافت لنجان انجام خواهد شد گفت: یکی از معضلات محیط زیستی در حوزه بازیافت نایلون است که ما توانستیم با کمک و همراهی کارکنان مجموعه شرکت بازیافت لنجان این امر را عملیاتی کنیم.
سبحان نظری در ادامه گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال و اقتصاد مقاومتی شرکت بازیافت لنجان توانسته است برای حدود ۱۵ نفر شغل ایجاد کند.
وی یکی از معضلات محیط زیستی شهرستان لنجان را نخاله‌های ساختمانی عنوان و تصریح کرد: با راه اندازی خط بازیافت نخاله‌های ساختمانی، این معضل رفع خواهد گردید و همچنین برای ۱۰ الی ۱۵ نفر دیگر نیز شغل ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان با اعلام یک خبر خوب برای شهرستان لنجان گفت: در ابتدای سال آینده خط پیرولیز و تولید گازوئیل در این مجموعه راه‌اندازی خواهد شد که تاکنون در هیچ نقطه‌ای از کشور به این موضوع ورود نشده است.
وی با بیان اینکه هزینه اولیه این پروژه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است تشریح کرد: بازه زمانی برای بهره‌برداری از خط تولید گازوئیل ۱۶ ماهه خواهد بود.
سبحان نظری با بیان اینکه امروز میزان دفن زباله در شهرستان لنجان به ۱۵ درصد رسیده و امیدواریم که در سال آینده این رقم به صفر برسد تصریح کرد: این طرح با ظرفیت تولید روزانه ۵ تن آغاز و در پایان مدت زمان ۱۶ ماه به ۵۰ تن در روز خواهد رسید.
فرماندار لنجان نیز در این آیین گفت: امروز شاهدیم که شرکت بازیافت لنجان شکل عملی‌تری به خود گرفته و بازیافت از دفن زباله‌های خانگی به مرحله استفاده عملیاتی از بازیافت تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه شرکت بازیافت لنجان اولین مجتمع بازیافت استان در شهرستان لنجان تاسیس شده است تصریح کرد: آخرین روز از هفته منابع طبیعی شاهد افتتاح پروژه‌های شرکت بازیافت لنجان هستیم که این پروژه‌ها در راستای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی افتتاح شده و از سرمایه‌های ملی ما محسوب می‌شوند.
خدامراد صالحی در ادامه گفت: دو سال پیش تلاش ما این بود که رئیس محترم محیط زیست شهرستان را متقاعد کنیم که شرکت بازیافت لنجان میتواند در زمینه‌های زیست محیطی به شهرستان لنجان کمک کند.
وی با بیان اینکه محوطه و محیط کارگاهی شرکت بازیافت لنجان در گذشته چهره ناخوشایندی داشته و هنوز هم به ایدآل مورد نظر نرسیده ‌است اظهار کرد: قول دادم کمک کنیم تا توانمندان این عرصه بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند و امروز شاهد هستم که خوشبختانه این قول به واسطه زحمات تلاشگران در شرکت بازیافت لنجان و مدیریت شهری شهرستان، شهرداران، شوراهای اسلامی شهرها و پرسنل زحمتکش و خدوم شهرداری‌ها عملی شده است.
فرماندار لنجان با بیان اینکه امروز خرسند و سرفراز هستیم و می‌توانیم امیدوار باشیم که طرح‌های بیشتری در راستای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی اجرا خواهد شد تصریح کرد: این طرح‌ها با کمک و همراهی بخش خصوصی که واقعاً در سطح استان شاخص هستند در آینده افتتاح می‌گردد و زمینه اشتغال را نیز فراهم خواهند کرد.
همچنین جواد گروهی نماینده بخش خصوصی در حاشیه آیین افتتاح و بهره‌برداری از دو پروژه شرکت بازیافت لنجان با اشاره به مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تولید گفت: دولت با حذف برخی قوانین محدودیت زا راه را برای بخش خصوصی هموار کند.
وی ادامه داد: یکی از بزرگترین سرمایه‌های کشور نخبگان هستند که دولت می‌تواند با حمایت از آنان در جهت پویایی اقتصاد کشور گام‌های بلندی بردارد.
به گفته گروهی ما می‌‌توانیم با بهره‌مندی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب حوزه اقتصاد کشور را همچون حوزه‌های دفاعی و نظامی قدرتمند کنیم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.