تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
کد خبر : 24503

فرهنگ سازی اولویت شرکت بازیافت لنجان

فرهنگ سازی اولویت شرکت بازیافت لنجان

مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان: خط بازیافت نخاله‌های ساختمانی با ظریفت ایجاد حدود ۱۲ شغل و توجیه اقتصادی می‌تواند نقش بسزایی در حل یکی از مشکلات زیست محیطی شهرستان لنجان داشته باشد. به گزارش دنیای اسرار:سبحان نظری مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان در نشست خبری که در حاشیه آیین افتتاح و بهره‌برداری کارخانه آلیاژ پلاستیک و پردازش

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان:
خط بازیافت نخاله‌های ساختمانی با ظریفت ایجاد حدود ۱۲ شغل و توجیه اقتصادی می‌تواند نقش بسزایی در حل یکی از مشکلات زیست محیطی شهرستان لنجان داشته باشد.

به گزارش دنیای اسرار:سبحان نظری مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان در نشست خبری که در حاشیه آیین افتتاح و بهره‌برداری کارخانه آلیاژ پلاستیک و پردازش با اصحاب رسانه برگزار شد اظهار کرد: این شرکت تا کنون فرآیند تولید کود کمپوست و جداسازی اقلام ارزشمند بازیافتی را در دستور کار خود داشته است.
وی با اشاره به جلسات محیط زیستی شهرستان لنجان گفت: در این جلسات دفن روزانه حدود ۷ تن نایلون به عنوان یک معضل بزرگ شناخته شد و بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کارخانه بازیافت لنجان منجر به راه‌اندازی دو خط تولید بازیافت نایلون و نایلکس گردید که امروز با افتتاح این دو خط می‌توان گفت که حدود ۹۰ درصد این معضل برطرف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان با بیان اینکه در کشور آلیاژ پلاستیک، نایلون و نایلکس با هم ترکیب و پس از تبدیل به کندر و گرانول به چرخه تولید باز می‌گردند تشریح کرد: در شرکت بازیافت لنجان برای هر کدام یک خط جداگانه راه‌اندازی کردیم تا در سال جهش تولید که به فرمایش مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، سهمی در تولید کشور داشته باشیم.
وی شهرستان لنجان را در مبحث پسماند و تفکیک بازیافت از مبدا یکی از شهرستان‌های سرآمد در کشور عنوان و تصریح کرد: متاسفانه از سال ۱۳۹۲ تفکیک مواد بازیافتی از مبدا از چرخه کار خارج شد.
سبحان نظری از راه اندازی رادیو بازیافت نیز خبر داد و افزود: با استفاده از پتانسیل اقبال فضای مجازی بین مردم و در راستای فرهنگ سازی، آموزش شناخت محیط زیست، پسماند و بازیافت، برنامه‌ای آموزشی در صفحه مجازی شرکت، تحت عنوان رادیو بازیافت در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: رادیو بازیافت از ۲۹ فروردین‌ماه سال آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان در خصوص جذب سرمایه‌گذار گفت: امروز باید نگاهی که به سرمایه‌گذار داریم را عوض کنیم، باید با سرمایه‌گذار صادق بود و با انعقاد قراردادهای منصفانه در جذب سرمایه‌گذار کوشا باشیم چرا که حضور سرمایه‌گذاران در صنایع تولیدی بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به افزایش تعداد زباله‌گردها در شهرستان ابراز داشت: متاسفانه فولادشهر در خصوص زباله‌گردها به یک معضل تبدیل شده که پس از بررسی و برنامه‌ریزی کامل با شهرداری‌ها وارد یک بحث قانونی شدیم.
سبحان نظری وظیفه تفکیک از مبدا را جزو وظایف شهرداری‌ها عنوان و تشریح کرد: بنابراین با شهرداری‌های شهرستان در خصوص تفویض این اختیار مکاتبه شد تا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده کانکس‌های سطح‌شهر، تفکیک از مبدا و آموزش به شرکت بازیافت لنجان محول گردد زیرا این موضوع یکی از اولویت‌های ما هست و چنانچه این اتفاق رقم بخورد شرکت بازیافت لنجان بر اساس یک طرح جامع نسبت به رفع این معضل اقدام خواهد کرد.
وی به نتیجه رسیدن اهداف شرکت بازیافت لنجان را در گرو همکاری مردم دانست و افزود: برای پیشبرد این هدف، فرهنگ سازی در حوزه بازیافت‌ و همکاری با سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان یکی از برنامه‌های سال ۱۴۰۰ این شرکت را تعامل و همکاری بیشتر با سازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه تولید نخاله‌های ساختمانی یکی دیگر از مشکلات محیط زیستی شهرستان است گفت: محیط زیست در این موضوع ورود پیدا کرده است و البته ضمانت اجرایی بازیافت نخاله‌های ساختمانی باید از طریق سازمان محیط زیست انجام شود.
سبحان نظری در ادامه اضافه کرد: برای حل این معضل اقدام به راه‌اندازی خط بازیافت نخاله‌های ساختمانی کردیم که با ظریفت ایجاد حدود ۱۲ شغل و توجیه اقتصادی می‌تواند نقش بسزایی در حل یکی از مشکلات زیست محیطی شهرستان داشته باشد.
وی با بیان اینکه برخی از مسائل شهری برای مدیریت شهری هزینه‌بر است تشریح کرد: زباله یکی از موارد هزینه بر است که باید در بودجه سالیانه شهرداری‌ها دیده شود و این موضوع از آن دسته موضوعاتی است که باید برای من مدیر و زیرمجموعه‌ و مردم فرهنگ سازی شود.
مدیر عامل شرکت بازیافت لنجان با اشاره به اینکه فرهنگسازی زمان‌بر هست ولی غیر قابل انجام نیست تاکید کرد:
فرهنگ سازی باید جزو سیاست‌های کلان قرار بگیرد و مدیران قبل از ورود به مسائل فرهنگی نباید به سود آن موضوع فکر کنند.
وی ادامه داد: ابتدا باید فرهنگ سازی انجام و بعد به مسائل اقتصادی پرداخته شود.
سبحان نظری با اشاره به اینکه نیروهایی که در حال حاضر در شرکت بازیافت لنجان مشغول به فعالیت هستند بومی منطقه هستند تشریح کرد: سیاست و اولویت ما در جذب نیروی کار بومی بودن نیروها است.
مدیرعامل شرکت بازیافت لنجان افزود: سوله آلیاژ پلاستیک در یک شیفت با ۱۰ فرصت شغلی که طبق قراردارد، پیمانکار موظف به جذب نیروی بومی از منطقه است و پس از راه‌اندازی شیفت دوم نیز ۱۰ نفر نیروی کار دیگر در این مجموعه مشغول بکار خواهند شد.
وی با بیان اینکه با دفن زباله از دو جهت به محیط زیست ضربه وارد می‌شود گفت: زمانی که نایلون دفن می‌گردد شیرابه‌های نایلون‌ها هم با آن دفن می‌شود و عملا دو ضرر برای برای محیط زیست خواهد داشت که با بحث تبدیل آن شیرابه‌ها را هم مدیریت کردیم.
سبحان نظری با اشاره به اینکه شیرابه‌ها با ماندن زباله ایجاد می‌شود تصریح کرد: با بازسازی و راه‌اندازی سوله پردازش دیگر چیزی بنام شیرابه نداریم و در گذشته به دلیل وجود خط کوچک و کمبود نیرو، زباله‌ها تا ۷۲ ساعت تفکیک نمی‌شدند که در حال حاضر این زمان به زیر ۸ ساعت رسیده است و تا پایان شیفت اول کل زباله تفکیک شده، زباله‌های خشک به قسمت بازیافت و زباله‌های تر به قسمت تولید کود انتقال داده می‌شوند.
وی افزود: قطعا با راه‌اندازی این خط تولید میزان تولید کود در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۸ دو برابر خواهد شد و تولید شیرابه از ۳۵ درصد به زیر ۳ درصد خواهد رسید.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.