تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر : 24651

بقاع متبرکه شهرستان اصفهان میزبان طرح آرامش بهاری

بقاع متبرکه شهرستان اصفهان میزبان طرح آرامش بهاری

به گزارش دنیای اسرار:رئیس ادارهاوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان  گفت : طرحآرامش بهاری از ۲۹ اسفند ۹۹ در بقاع متبرکه شهرستان اصفهان  آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد. حجت‌الاسلام روح الله بیدرام  با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام نوروز گفت: در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا کلاً طرح آرامش

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:رئیس ادارهاوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان  گفت : طرحآرامش بهاری از ۲۹ اسفند ۹۹ در بقاع متبرکه شهرستان اصفهان  آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد.

حجت‌الاسلام روح الله بیدرام  با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام نوروز گفت: در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا کلاً طرح آرامش بهاری تعطیل شد و امسال نیز با توجه به وضعیت‌های چهارگانه آبی، زرد، نارنجی و قرمز میزبان زائران و مسافران نوروزی در بقاع متبرکه و در قالب طرح آرامش بهاری هستیم.

وی با بیان اینکه این طرح در ۶ بقعه متبرکه سطح یک و شاخص و ۱۱بقعه سطح ۲ استان در حال برگزاری است، اضافه کرد: در فضای مجازی نیز برنامه‌های معنوی هر بقعه متبرکه اجرا می‌شود.

بیدرام  با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در محل برخی از امامزادگان شهرستان اصفهان  هم گفت: مراسم تحویل سال نو، برپایی غرفه کودک، برپایی غرفه نوجوان، برپایی غرفه نقاشی و برپایی غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و همچنین غرفه مشاوره وقف، اقامه نماز و مشاوره مذهبی در تعدادی از بقاع متبرکه شهرستان  برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: کاروان‌های نسیم انتظار به مناسبت سالروز میلاد امام زمان (عج) از بقاع متبرکه شاخص شهرستان  در سطح شهر و محله‌ها تردد کرده و اقدام به برنامه‌های مذهبی و جشن می‌پردازند.

حجت الاسلام بیدرام  در ادامه از اعزام ۵۰ مبلغ بومی و غیربومی به بقاع متبرکه مجری طرح  خبر داد و گفت: این اعزام مبلغ هم به‌صورت فضای مجازی و هم حقیقی در مکان‌هایی که امکان حضور وجود داشته است، انجام شده است.

این مقام مسئول در ادامه  تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه براساس رنگ‌بندی ستاد ملی مقابله با کرونا وظایفی را در راستای بازگشایی در بقاع متبرکه و میزبانی از زائران تعریف کرده که در شهرستان اصفهان  نیز بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی و رنگ‌بندی شهرها برنامه‌ریزی صورت گرفته است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان  بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان  توسط زائران و خادمان تاکید کرد و گفت: محوطه بقاع متبرکه روزانه توسط خادمان ضدعفونی و از ورود افراد بدون ماسک به صحن امامزادگان جلوگیری خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.