تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر : 24744

برگزیده شدن مجموعه پوستر “بشنو و باور نکن” در جشنواره “یاریگران زندگی”

برگزیده شدن مجموعه پوستر “بشنو و باور نکن” در جشنواره “یاریگران زندگی”

مجموعه پوستر “بشنو و باور نکن” در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر در اختتامیه جشنواره ملی “یاریگران زندگی” به عنوان اثر برگزیده معرفی و از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به عنوان تهیه کننده این مجموعه تجلیل شد. فراخوان جشنواره “یاریگران زندگی” از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور اعلام شد که

Print Friendly, PDF & Email


مجموعه پوستر “بشنو و باور نکن” در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر در اختتامیه جشنواره ملی “یاریگران زندگی” به عنوان اثر برگزیده معرفی و از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به عنوان تهیه کننده این مجموعه تجلیل شد.

فراخوان جشنواره “یاریگران زندگی” از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور اعلام شد که در این جشنواره نهادها، طرح های خود را برای مقابله با این آسیب ارائه دادند. سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز با ارسال مجموعه طرح های “بشنو و باور نکن” در بخش پوستر این جشنواره شرکت کرد که به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

سردار اسکندر مومنی در رابطه با این جشنواره اظهار داشت: جشنواره “یاریگران زندگی” محصول تلاش یکسال گذشته تمام سازمان‌های فرهنگ ساز در کشور بوده که امروز به نمایش در آمده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: مجموعه‌ها و دستگاه ها باید تلاش کنند که با کم کردن عرضه، اعتیاد را کاهش دهند زیرا این وظیفه ‌ما و حاکمیت است؛ کاهش عرضه مواد مخدر باعث مصرف کمتر توسط افراد می‌شود و لذا اولویت ما کاهش این موضوع بوده اما این اقدام برای ما کافی نیست.

وی ادامه داد: با جلسات برگزار شده و تصویب موضوعات مختلف در ابتدای امر، اولویت با اقدامات پیشگیرانه بود و اینکه با تولید محصولاتی در این زمینه نسبت به آگاه سازی مردم اقدام کرده و سعی بر حل این مشکل داشته باشیم.

مومنی تصریح کرد: با توجه به اینکه مخاطبین در شرایط کنونی با انبوهی از محصولات روبه رو هستند، باید تولیداتی را انجام دهیم که جوانان کمتر به سمت مواد مخدر بروند و بیشتر سرگرم این محصولات بشوند لذا در حوزه ستاد مواد مخدر جشنواره “یاریگران زندگی” برگزار شد تا محصولاتی که در این زمینه می بایست رونمایی شود به تولید برسد.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که در جشنواره محصولات فاخری رونمایی شود، گفت: اتفاقات خوبی را در این جشنواره شاهد بودیم و اقشار مختلفی از جامعه، محصولات فرهنگی را به ستاد مواد مخدر ارائه کردند.

اکثر آسیب های اجتماعی زیر مجموعه اعتیاد است

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در آیین مجازی اختتامیه این جشنواره گفت: استان اصفهان در مواجه شدن با آسیب های اجتماعی دارای مشکلاتی است که در این زمینه نهادها باید اولویت خود را انتخاب کرده و همه دست در دست یکدیگر برای بهتر شدن این شرایط تلاش کنند.

محمد عیدی اظهار داشت: نیاز است تمام کنشگران به مسئله “چیستی” بپردازند تا با حل موضوع اصلی بتوانند مشکلات موجود اجتماع را حل کنند.

وی افزود: تداخل انواع آسیب های اجتماعی با یکدیگر، اتفاقات خوبی را به همراه نخواهد داشت لذا ما باید با نگاهی دقیق به مسائل و رسیدن به یک جمع بندی در بین نهادها، تلاش کنیم تا برای شهر و کشورمان اتفاقات خوبی را رقم بزنیم؛ اگر در کشور اولویت ما اعتیاد است باید همه ما به این مسئله توجه کرده و با تمام تلاش سعی بر رسیدن به نتیجه مطلوب تری داشته باشیم.

عیدی ادامه داد: سازمان اجتماعی کشور اولویت بندی را  انجام داده که در آن اولین آسیب اجتماعی اعتیاد شناخته شده است که ستاد مبارزه با مواد مخدر در ابتدای این راه قرار دارد، ما نیز با در دست داشتن طرح اطلس از ریزترین مسائل آسیب های اجتماعی شهر با خبر هستیم که در آن همه موضوعات زیر مجموعه اعتیاد است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات و طرح هایی صورت گرفته تا بتوانیم به مسئله اعتیاد نگاه ویژه تری داشته باشیم که در همین راستا به ۴۰  اطلس مختلف دست پیدا کردیم که باید ظرفیت های آن را به اشتراک بگذاریم تا در شهرمان شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

گفتنی است؛ علاقه مندان برای مشاهده مجموعه طرح های “بشنو و باورنکن” می توانند به سایت esfahanfarhang.ir مراجعه کنند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.