تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 24954

نیاز به حمایت وزارت بهداشت برای تهیه پمپ های انسولین داریم

نیاز به حمایت وزارت بهداشت برای تهیه پمپ های انسولین داریم

عضو هیئت مدیره خیریه دیابت اصفهان:نیاز به حمایت وزارت بهداشت برای تهیه پمپ های انسولین داریم به گزارش دنیای اسرار:عضو هیئت مدیره خیریه دیابت اصفهان گفت: امروزه با مشکل جدی تهیه پمپ های تزریق انسولین برای بیماران تیپ یک دیابتی که شامل کودکان دیابتی است مواجهیم که نیاز به حمایت وزارت بهداشت است. سید مهدی ابطحی

Print Friendly, PDF & Email

عضو هیئت مدیره خیریه دیابت اصفهان:
نیاز به حمایت وزارت بهداشت برای تهیه پمپ های انسولین داریم
به گزارش دنیای اسرار:عضو هیئت مدیره خیریه دیابت اصفهان گفت: امروزه با مشکل جدی تهیه پمپ های تزریق انسولین برای بیماران تیپ یک دیابتی که شامل کودکان دیابتی است مواجهیم که نیاز به حمایت وزارت بهداشت است.
 سید مهدی ابطحی از وجود کمیته دارویی و تجهیزات پزشکی خیریه دیابت اصفهان خبر داد و افزود: در خیریه دیابت اصفهان بالغ بر ۸ هزار نفر عضو هستند که با هماهنگی معاونت غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تسهیلات خوبی در حوزه تهیه دارو و تجهیزات پزشکی برای بیماران دیابت تحت پوشش خیریه فراهم ساختیم.
وی بیان داشت: این خیریه در حد توان اقدام به تهیه انسولین، پمپ انسولین و سرنگ انسولین، تزریق و پانسمان برای زخم پای دیابتی ها و متفورین به دیابتی ها کرده است.
عضو هیئت مدیره خیریه دیابت اصفهان با اعلام اینکه از بیماران هم به صورت نقدی و هم به شکل کمک دارویی حمایت می کنیم، افزود: پمپ های انسولین وارداتی است و از آنجائیکه فناوری پیچیده ای ندارند لازم صنعتگران داخلی اقدام به تولید آن کنند.
وی افزود: شرکت های تولید کننده پمپ های انسولین گاها یا اروپایی هست یا کره ای که بعد از مدتی استفاده و نیاز به تعمیر، قطعات آن نیست و برای بیماران مشکل ساز میشود و مجبور به استفاده از پمپ انسولین جدید میشوند.
ابطحی با اشاره به اینکه نیاز به حمایت جدی دستگاه های دولتی از جمله وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بخش تجهیزات پزشکی دولتی در حوزه تامین پمپ های تزریق انسولین است، ادامه داد: پمپ تزریق انسولین مهمترین تجهیزات پزشکی برای دیابتی های نوع یک است که شامل کودکان دیابتی میشود.
وی با بیان اینکه انسولین و متفورین به صورت سهمیه ای به بیماران دیابتی اختصاص می یابد، افزود: تجهیزات مورد نیاز سه درمانگاه زنان برای زنان دیابتی باردار و درمانگاه چشم پزشکی و قلب و عروق تحت پوشش خیریه دیابت از طریق کمیته تجهیزات دارویی خیریه تامین میشود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.