تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر : 24988

آغاز عملیات تله متری چاه های سطح منطقه ۵ اصفهان

آغاز عملیات تله متری چاه های سطح منطقه ۵ اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:عملیات بهره برداری از سیستم تله متری چاه های سطح منطقه پنج آغاز گردید.هدف از اجرای این سیستم کنترل و نظارت بر تاسیسات منطقه است. با انجام این کار، رصد زمان روشن و خاموش شدن چاه ها، مدت زمان در مدار بودن، مقدار فشار خط و آبدهی استحصالی از چاه، مقدار ولتاژ،

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:عملیات بهره برداری از سیستم تله متری چاه های سطح منطقه پنج آغاز گردید.
هدف از اجرای این سیستم کنترل و نظارت بر تاسیسات منطقه است.
با انجام این کار، رصد زمان روشن و خاموش شدن چاه ها، مدت زمان در مدار بودن، مقدار فشار خط و آبدهی استحصالی از چاه، مقدار ولتاژ، آمپر، توان و کلیه اطلاعات آماری مربوط به تاسیسات موجود درچاه ها، گزارش آتش سوزی و زمان مراجعه افراد به داخل اتاقک چاه، ممکن می شود.
همچنین می توان باز و بسته نمودن والو ها (در صورت استفاده از والوهای برقی) را بدون مراجعه حضوری به چاه در منطقه انجام داد.
ازمهمترین مزایای نصب سیستم تله متری کاهش هزینه های بهره برداری، ثبت کلیه ی اطلاعات آماری بهره برداری ، جلوگیری و کاهش خطرات جانی و مالی ناشی از آتش سوزی و سرقت در چاه ها است.
مومنی، رئیس بهره برداری وتوسعه آب این منطقه خاطر نشان نمود که با توجه به تاکیدات معاونت بهره برداری مبنی بر لزوم اجرای سیستم تله متری و کنترل از راه دور تاسیسات شرکت آب و فاضلاب، در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ عملیات نصب و اجرای سیستم تله متری با همکاری واحدهای انرژی و تله متری ستاد آغاز گردید.
وی در ادامه افزود در ابتدا، تاسیسات مهم در منطقه شناسایی و جهت نصب سیستم تله متری اولویت بندی شد و ۵ چاه امین عرب، صدرا، گلستان، گل محمدی و فردوان با توجه به میزان آبدهی و مدت در مدارقرار گرفتن و بهره برداری جهت نصب سیستم تله متری انتخاب شدند. سپس عملیات نصب تابلو تله متری، داکت کشی و کابل کشی با نظارت و حمایت های ستاد شرکت توسط پیمانکارمربوطه در ماه های مرداد و شهریور۹۹به انجام رسید. در مرحله ی بعد همکاران واحد انرژی اقدامات لازم جهت اتصال تابلو تله متری به تابلو برق چاه ها را انجام دادند. سپس توسط همکاران واحد تله متری اقداماتی به منظور راه اندازی تابلو تله متری، اتصال تابلو به مخابرات و برنامه نویسی مودم ها جهت اتصال تاسیسات چاه ها به اداره ی منطقه صورت گرفت.
در نهایت با همکاری واحد تله متری ستاد عملیات مانیتورینگ و بهره برداری در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ با حضور مدیر آب وفاضلاب منطقه به مرحله بهره برداری نهایی رسید.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.