تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر : 25027

کلاهبرداری با ترفند سرمایه گذاری در استخراج ارز دیجیتال

کلاهبرداری با ترفند سرمایه گذاری در استخراج ارز دیجیتال

به گزارش دنیای اسرار: رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با تبلیغ در سایت دیوار با عنوان سرمایه گذاری در استخراج ارز دیجیتال از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد خبر داد. سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت:در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار: رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با تبلیغ در سایت دیوار با عنوان سرمایه گذاری در استخراج ارز دیجیتال از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد خبر داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت:در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه در سایت دیوار مورد کلاهبرداری قرار گرفته،  رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان  قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد فرد شاکی بدنبال در سایت دیوار با آگهی در خصوص  سرمایه گزاری در حوزه رمز ارز مواجه شده و از وی  با این روش مبلغ  80 میلیون ریال کلاهبرداری شده است.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد:  با رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان بر روی  این پرونده، مشخص شد  موارد دیگری مانند تبلیغات کسب درآمد با ترفند سرمایه گذاری در زمینه استخراج ارز دیجیتال  در سایت های واسطه گر اینترنتی نظیر دیوار در جریان است که کارشناسان این پلیس بلافاصله با انجام اقدامات علمی و تخصصی فردی که اقدام به بارگذاری این آگهی کرده بود را شناسایی و پس از کسب دستور از مقام قضایی وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: مجرمان سایبری با سو استفاده از عدم آگاهی کاربران از رمز ارزها و نبود قوانین و مقررات در خصوص ساماندهی این نوع ارزهای دیجیتال در کشور، ضمن ایجاد صفحات متعدد در شبکه های اجتماعی با وعده اهدا ارز دیجیتال و تشویق جویندگان کار جهت ثبت نام در صرافی آنلاین ارز دیجیتال اقدام به دریافت حساب کاربری کاربران کرده و با پرداخت سودهای کاذب و موقت از قربانیان کلاهبرداری می کنند. وی خاطر نشان کرد:  با توجه به شیب تند وقوع پرونده های کلاهبرداری در حوزه رمز ارزها، به شهروندان توصیه می کنیم  قبل از ورود به هر حوزه ای بویژه رمز ارزها، با اصول و قوانین و همچنین مخاطرات آن آشنا شوند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.