تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 25054

پروژه‌های عمرانی شمال اصفهان با سرعت درحال اجرا

پروژه‌های عمرانی شمال اصفهان با سرعت درحال اجرا

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: در سال جهش تولید جهت افتتاح، بهره‌برداری و اخذ اعتبار برای این پروژه‌های راهسازی این شهرستان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت. به گزارش  دنیای اسرار؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه این شهرستان در شمال استان اصفهان واقع شده است اظهار کرد: کاشان

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: در سال جهش تولید جهت افتتاح، بهره‌برداری و اخذ اعتبار برای این پروژه‌های راهسازی این شهرستان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت.

به گزارش  دنیای اسرار؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه این شهرستان در شمال استان اصفهان واقع شده است اظهار کرد: کاشان با قرارگیری بر روی شبکه سراسری راه های ایران و استقرار بر سر راه های ارتباطی اصلی شهرها و استان‌های شرقی، شمالی و غربی با شهرها و استان‌های مرکزی، جنوبی و جنوب شرقی همواره از موقعیت ممتازی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه اقبال عمومی جهت تردد از جاده‌های این شهرستان موجب شده تا پروژه‌های عمرانی کاشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شوند اذعان داشت: در سال جهش تولید جهت افتتاح، بهره‌برداری و اخذ اعتبار برای این پروژه‌ها تلاش‌های بسیاری صورت گرفت.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان به پروژه محور کاشان – بادرود اشاره کرد و گفت: آسفالت این محور به طول ۱۲ کیلومتر انجام شده و در مجموع حدود ۲۶ کیلومتر بازگشایی شده است همچنین برای ۸ کیلومتر باقیمانده مناقصه برگزار و پیمانکار منتخب دارد.

وی افزود: ساماندهی زیرگذر اسدآباد وتقاطع ابوزیدآباد در محور کاشان-بادرود همچنین پیگیری جهت اخذ تخصیص ردیف اعتبار برای آن تا مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال درسازمان برنامه وبودجه کشور از دیگر اقدامات انجام شده برای این پروژه است.

آراسته در خصوص وضعیت پروژه کنارگذر کاشان-آران وبیدگل واتصال به چرمشهر اظهار کرد: این پروژه بطول ۴ کیلومتر سالها متوقف بود که پس از پیگیری‌های ویژه جهت شروع فعالیت، افزایش اعتبار تا سقف ۲۵۰میلیارد ریال درسال ۱۴۰۰ با تغییرات اعتباری تملک ودارایی های سرمایه‌ای استانی وملی محقق می‌یابد.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های راهسازی این شهرستان، باند دوم محور کاشان-برزک بطول تقریبی ۴۵کیلومتر است که مشکلات احداث جاده مرتفع و مطالعات آن تکمیل شده است همچنین جهت افزایش اعتبار این پروژه نیز پیگیر‌ی‌های لازم بعمل آمده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: از دیگر پروژه‌های این شهرستان شامل آسفالت کمربندی سردار کریمی بطول ۶ کیلومتر و تکمیل پل ها و ابنیه آن، ساخت و تکمیل باند دوم کاشان سفیدشهر، احداث دهانه دوم پل نوش آباد و رمپ و لوپ‌ها، احداث گذرهای اتصالی کاشان سفیدشهر به کاشان نوش آباد، تکمیل و ایمن‌سازی پل راوند و … است که این اداره تلاش‌های بسیاری جهت تکمیل و احداث آنها بعمل آورده است.

اختصاص اراضی برای احداث اماکن عام المنفعه

وی از اقدامات این اداره در حوزه املاک و حقوقی به واگذاری اراضی این شهرستان جهت احداث مکان های عام المنفعه اشاره کرد و اذعان داشت: با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، تحویل اراضی جهت احداث خانه تکواندو، ستاد فرماندهی و کلانتری، طرح‌های گردشگری اقامتی، هتل، باغ موزه و نمایشگاه، بخشی از این واگذاری‌ها بوده است.

آراسته افزود: با توجه به اهمیت تعیین تکلیف وضعیت مسکن اقشار محترم ویژه و در راستای اجرای بند “ل” ماده ۴۴ قانون پنجم توسعه، به ۳۵۰ نفر از این عزیزان زمین مورد نیاز اختصاص داده شد.

وی بیان داشت: در راستای پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان کاشان تثبیت مالکیت و اسناد تک برگ آن اخذ شد.

افزایش ظرفیت مسکن ملی شهرستان کاشان به ۶ هزار واحد

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه ظرفیت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای هفتگانه این شهرستان از ۵۰۰ واحد به ۶ هزار واحد افزایش یافت اذعان داشت: الحاق ۵۰ هکتار زمین به محدوده کاشان جهت اجرای این طرح انجام شده و زمین مورد نیاز به بنیاد مسکن واگذار شده است.

وی گفت: در راستای حفاظت از انفال و عرصه‌های ملی، بیش از ۷۵ مورد تصرف به اراضی دولتی در هفت ماهه اخیر با دقت و هوشیاری عوامل یگان حفاظت استان و شهرستان رفع تصرف و به بیت‌المال بازگشت داده شد که ارزش این اراضی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.