تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر : 25139

تولید ۷۰۰ هزار تن تختال ماهانه؛ گام بلند فولاد مبارکه برای افزایش تولید و تامین نیاز کشور

تولید ۷۰۰ هزار تن تختال ماهانه؛ گام بلند فولاد مبارکه برای افزایش تولید و تامین نیاز کشور

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه خبر داد؛ تولید ۷۰۰ هزار تن تختال ماهانه؛ گام بلند فولاد مبارکه برای افزایش تولید و تامین نیاز کشور به گزارش دنیای اسرار:معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تولید ۷۰۰ هزار تن تختال در اولین ماه سال جاری گفت: با تولید بیش از ۷۰۰

Print Friendly, PDF & Email

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه خبر داد؛

تولید ۷۰۰ هزار تن تختال ماهانه؛ گام بلند فولاد مبارکه برای افزایش تولید و تامین نیاز کشور

به گزارش دنیای اسرار:معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تولید ۷۰۰ هزار تن تختال در اولین ماه سال جاری گفت: با تولید بیش از ۷۰۰ هزار تن تختال در فروردین ماه، هدف‌گذاری انجام شده محقق گردید. به علاوه ثبت رکورد ۱۴۴ ذوب در یک روز زمینه را برای افزایش تولید در فولاد مبارکه فراهم می‌کند.

عباس اکبری محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد درباره رکورد تولید ۷۰۰ هزار تن تختال در فروردین ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش از سال جاری، تولید ۷۰۰ هزار تن تختال درفروردین ماه هدف‌گذاری شد که خوشبختانه با تولید بیش از این مقدار در اولین ماه سال، این هدف محقق شد.

وی افزود: ثبت این رکورد راه را برای تولید بیش از ظرفیت اسمی البته به شرط تامین پایدار نهاده های تولید اعم از مواد اولیه و انرژی فراهم می‌کند.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه با اشاره به رکورد قبلی  ۶۶۲ هزار تن تختال در اسفندماه سال گذشته گفت: این رکورد با همت و تلاش بی وقفه  همه کارگران و مدیران  در فروردین ماه به بیش از ۷۰۰ هزار تن ارتقا یافت. این در حالی است که میزان تولید در فروردین ماه سال گذشته، ۶۳۶ هزار تن بوده است. این افزایش تولید در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، زمینه تامین بهتر مواد اولیه صنایع پایین دستی و صادرات بیشتر را فراهم می کند.

اکبری محمدی خاطرنشان کرد: این اعداد، اعداد بسیار بزرگی است؛ رکوردهای پیشین در حد چند هزار تن بوده در حالی که رکوردهای محقق شده در دو ماه اخیر واقعا جهش بزرگی در تولید فولاد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید ورق فولاد مبارکه در بیشترین حد ممکن قرار دارد، اظهار کرد: بر این اساس بخش عمده‌ای از مازاد تختال تولیدی به صورت خام صادر می‌شود. این در حالی است که با راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحد نورد گرم ۲، این ظرفیت مازاد نیز به ورق تبدیل شده و علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و تامین کامل نیاز داخلی، بخشی از نیازهای ارزی کشور را نیز در قالب صادرات تامین کند.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: علاوه بر رکورد ۷۰۰ هزار تن دو رکورد روزانه دیگر اعم از رکورد ثبت ۱۴۱ ذوب در ۶ فروردین و ۱۴۴ ذوب در روز مورخ ۳۱ فروردین نیز محقق شده است. ثبت رکورد ۱۴۴ ذوب در یک روز زمینه را برای تولید بیشتر تختال در این شرکت فراهم می‌کند.

اکبری محمدی گفت: این رکوردهای تاریخی با همت و تلاش پرسنل و حمایت مدیریت ارشد سازمان شکل گرفته و امیدوارم با انگیزه ای که در پرسنل و مدیران شرکت برای ارتقاء تولید وجود دارد  شاهد رکوردهای پیاپی دیگر باشیم.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.