تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر : 25316

ادامه آبرسانی سیار به ۳۰۵ روستا در استان اصفهان

ادامه آبرسانی سیار به ۳۰۵ روستا در استان اصفهان

در تابستان سال جاری صورت می گیرد؛ ادامه آبرسانی سیار به ۳۰۵ روستا در استان اصفهان به گزارش دنیای اسرار:معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از آبرسانی سیار به ۳۰۵ روستای استان در تابستان امسال خبر داد. ناصر اکبری اظهار داشت: وقوع خشکسالیهای مستمر موجب کاهش کیفیت منابع آبی

Print Friendly, PDF & Email

در تابستان سال جاری صورت می گیرد؛

ادامه آبرسانی سیار به ۳۰۵ روستا در استان اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از آبرسانی سیار به ۳۰۵ روستای استان در تابستان امسال خبر داد.

ناصر اکبری اظهار داشت: وقوع خشکسالیهای مستمر موجب کاهش کیفیت منابع آبی بسیاری از روستاها شده است افزود: در تابستانامسال با استفاده از ۶۰ دستگاه تانکر به ۳۰۵ روستا آبرسانی می شود.

وی در خصوص تعداد و پراکندگی روستاهایی که همچنان با استفاده از تانکر به آن ها آبرسانی می شود افزود: این روستاها به ترتیب ۱۸۵ روستا در نایین، ۱۶۱ روستا در اردستان، ۸۵ روستا در کوهپایه، ۶۳ روستا در چادگان، ۶۰ روستا در براآن و کرارج، ۴۳ روستا در نطنز، ۳۳ روستا در بویین و میاندشت، ۲۸روستا در فریدن، ۲۳ روستا در شهرضا، ۲۱ روستا در خور و بیابانک،۲۱ روستا در جرقویه ۲۱، ۷ روستا در شاهین شهر و میمه و ۵ روستا در تیران وکرون قرار دارند.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان با بیان این که در سال گذشته بیش از ۹۶ هزار متر مکعب آب شرب از طریق تانکر در اختیار روستائیان استان اصفهان قرار گرفت افزود: برخی از روستاها تحت پوشش آبفا نیستند اما به لحاظ رسالت و مسئولیت اجتماعی این شرکت که تامین آب شرب سالم و بهداشتی مردم است، آب این روستاها نیز از طریق آبرسانی سیار تامین می شود.

اکبری در بخش دیگری از سخنانش فاصله بسیار زیاد برخی از روستاها با تاسیسات آبرسانی و صعب العبور بودن مسیر دسترسی به آن ها را از دیگر موانع تامین آب شرب پایدار مناطق روستایی دانست و گفت: پس از یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی، خدمات رسانی به روستاها سرعت بیشتری گرفت و با اجرای طرح ۱۰۰ – ۳۰۰ اصلاح و بازسازی ۳۰۰  کیلومتر شبکه آب روستایی در بازه زمانی ۱۰۰ روزه در دستور کار قرار گرفت.

وی هدف از اجرای طرح ۱۰۰-۳۰۰ را تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار به روستاها عنوان کرد و افزود: در سال گذشته با اجرای این طرح، آب شرب پایدار  66 روستا در استان اصفهان تامین شد.

 معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان افزود: در این میان، منطقه کوهپایه با تامین آب شرب پایدار برای ۲۴ روستا بالاترین رتبه را در سال گذشته به خود اختصاص داد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.