تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
کد خبر : 25546

اصفهان قطب خشکبار، خواروبار و مواد غذایی کشور می‌‌شود

اصفهان قطب خشکبار، خواروبار و مواد غذایی کشور می‌‌شود

پروژه‌های سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان به ارزش ۴۱۵۰ میلیارد ریال پیش از ظهر امروز، یکشنبه دوم خردادماه در هشتاد و یکمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» با حضور معاون معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای شهر به بهره‌برداری رسید.

Print Friendly, PDF & Email

پروژه‌های سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان به ارزش ۴۱۵۰ میلیارد ریال پیش از ظهر امروز، یکشنبه دوم خردادماه در هشتاد و یکمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» با حضور معاون معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای شهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دنیای اسرار : امروز در ادامه این برنامه‌ها ۴۰ واحد کارگاهی در شهرک نیک اندیش، تحت عنوان بلوک‌های x,y,z با اعتباری حدود ۳۵ میلیارد تومان افتتاح شد تا واحدهای تراشکاری، در و پنجره‌سازی، ام. دی. اف کاری و مشاغلی که در سطح شهر آلاینده بوده و نوع فعالیت آن‌‌ها برای مردم مزاحمت ایجاد می‌‌کند، در این مکان مستقر شوند.
گفتنی است این واحدهای صنفی از طریق مزایده به افراد واگذار می‌‌شود و به اصنافی که نوع کسب و کار آن‌ها مزاحمت‌ برای شهروندان داشته باشند بر اساس آئین نامه مشوق‌های فروش به صورت تقسیطی واگذار می‌‌شود.
در حاشیه مراسم افتتاح و کلنگ زنی ۴۱۵۰ میلیارد ریال پروژه برای ساماندهی مشاغل شهری اصفهان مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دنیای اسرار، وظیفه و رسالت اصلی این سازمان را سازماندهی مشاغل شهری دانست و اظهار کرد: سازمان میادین شهرداری اصفهان مشاغلی را که محل استقرار آن‌ها در سطح شهر مناسب نیست و طی سال‌های گذشته در کنار یکدیگر ایجاد شده‌اند را ساماندهی می‌‌کند.
وی افزود: سعی داریم این مشاغل را در مجتمع‌های صنفی مانند مجتمع صنفی عمده فروشان خوار و بار، خشکبار و مواد غذایی شهر اصفهان ساماندهی کنیم.
مجیری با بیان اینکه مجتمع صنفی عمده فروشان خواروبار، خشکبار و مواد غذایی شهر اصفهان در میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان قرار گرفته است گفت: با توجه به اینکه استان اصفهان در مرکز کشور قرار دارد، این مجتمع از پتانسیل اقتصادی خوبی برخوردار است و سایر استان‌ها می‌توانند جهت تامین نیازهای خود در حوزه خوار و بار، خشکبار و مواد غذایی به این مجتمع مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان به بازار بارانداز ماهی در میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان اشاره و تشریح کرد: حدود شش الی هفت استان همجوار ما از این میدان ماهی خود را تامین می‌کنند و با توسعه آن در آینده ده الی یازده استان اطراف نیز می‌توانند برای تامین ماهی خود از این بازار استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ماهی‌ها از بنادر مختلف جنوبی و شمالی در شب به اصفهان آورده می‌شود تصریح کرد: نقش شهر اصفهان و میدان مرکزی میوه و تره بار بسیار مهم است زیرا ماهی‌ها از اصفهان به ۷ استان دیگر منتقل می‌گردد.
مجیری از افتتاح پروژه پرندگان ذبحی در تیرماه سال جاری خبر داد و افزود: بعد از ۲۰ سال مداومت مکانی برای پرندگان ذبحی آماده و ساخته شده که با افتتاح آن یکی از مشکلات دیرینه اصفهان به لحاظ آلودگی و بهداشتی در این خصوص حل خواهد شد.
وی افتتاح پروژه مجتمع پرندگان ذبحی را کاری بزرگ و مهم دانست و تاکید کرد: مسئولین سازمان دامپزشکی و بهداشت استان اصفهان نیز مهم بودن این امر را تصدیق می‌کنند.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های زیادی در حوزه ساماندهی مشاغل در حال شکل‌گیری است تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ بودجه این سازمان ۸۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۰ این بودجه به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و این امر نشان دهنده رشد، تلاش و پیگیری عوامل و کارکنان سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان است.
در ادامه این مراسم شهردار اصفهان به فرارسیدن سالروز حماسه سوم خرداد ماه، روز آزادسازی خرمشهر اشاره و اظهار کرد: در این روز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در کنار مجموعه پل‌‌ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی به اهتزاز در خواهد آمد.
وی با بیان اینکه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی از جهات مختلف در کشور نمونه بوده و به لحاظ سرعت در زمان ساخت نیز رکوردزنی کرده است گفت: طبق برنامه ریزی‌ها ساخت این پروژه باید ۳۲ ماه طول می‌کشید ولی با کار جهادی و تدابیر صورت گرفته این پل ظرف ۲۰ ماه ساخته شد.
نوروزی با بیان اینکه هیچ انسان منصفی نیست که در بخش‌های مختلف شهر حرکت بزرگ انقلابی را مشاهده نکند تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری در یک حرکت خردمندانه و جمعی، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در شورای شهر و هماهنگی با اجزای مدیریتی استان و همراهی با مردم حرکت‌هایی را آغاز کردند که امروز هر مسافری که به اصفهان می‌آید اذعان دارد که این شهر دچار تحولی بزرگ شده است.
وی با بیان اینکه در راستای هدف ساماندهی مشاغل شهری، امروز فاز نخست مجتمع صنفی عمده فروشان خوار و بار افتتاح شد تشریح کرد: این پروژه با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار افتتاح و کلنگ فاز دوم آن نیز به زمین زده شد.
به گفته شهردار اصفهان فاز نخست مجتمع صنفی خوار و بار شامل، ۴۵ سوله است تا واحدهای صنفی خیابان‌‌های صارمیه، جهاد و ولیعصر در این مجتمع مستقر، ساماندهی و از تردد ماشین‌های سنگین حمل بار به این خیابان‌ها که سال‌ها مورد اعتراض شهروندان بود، جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه فاز دوم مجتمع صنفی خواروبار نیز شامل ۶۶ واحد است گفت: کلنگ فاز دوم امروز به زمین زده شد و با استقرار واحدهای صنفی در این مجتمع میدان میوه و تره بار به قطب خشکبار در مرکز کشور تبدیل خواهد شد.
سید حسین قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان نیز در ادامه این مراسم به روز بهره‌وری و بهینه سازی مصرف که دوم خردادماه است اشاره و اظهار کرد: ما افتتاح پروژه‌‌های سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری که به فاصله یک روز از این مناسبت است را به فال نیک گرفته و امیدواریم این ساز و کارها باعث توزیع منطقی مشاغل باشد.
وی نظام توزیع کالا و خدمات را یکی از مشکلات امروز دانست و افزود: راه اندازی مجتمع‌‌هایی همچون مجتمع صنفی عمده فروشان خواروبار، خشکبار و مواد غذایی و مجموعه کارگاهی نیک‌ اندیش باعث حل مشکل چرخه توزیع می‌شود.
قاصی عسگر در ادامه گفت: استفاده هرچه بیشتر و بهتر از فناوری اطلاعات در این مجتمع‌های صنفی می‌تواند کارساز باشد.
به گفته وی در سه سال گذشته‌ در بعد سازندگی و رفع مشکلات شهری به ویژه رفع گره‌های کور ترافیکی اقدامات ارزنده‌‌ای توسط شهرداری انجام شده که جای قدردانی دارد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.