تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
کد خبر : 25581

هم اندیشی با مردم بود که مسیر اداره موفق شهر را رقم زد/ بیشترین میزان جذب اوراق مشارکت از سوی مدیریت شهری اصفهان

هم اندیشی با مردم بود که مسیر اداره موفق شهر را رقم زد/ بیشترین میزان جذب اوراق مشارکت از سوی مدیریت شهری اصفهان

شهردار اصفهان در شصت و سومین نشست هم اندیشی اصفهان فردا: هم اندیشی با مردم بود که مسیر اداره موفق شهر را رقم زد/ بیشترین میزان جذب اوراق مشارکت از سوی مدیریت شهری اصفهان شهردار اصفهان گفت: هم اندیشی با مردم و معتمدین محلی مناطق اصفهان مسیر پیشرفتی را برای اصفهان مشخص کرده که همگان

Print Friendly, PDF & Email

شهردار اصفهان در شصت و سومین نشست هم اندیشی اصفهان فردا:

هم اندیشی با مردم بود که مسیر اداره موفق شهر را رقم زد/ بیشترین میزان جذب اوراق مشارکت از سوی مدیریت شهری اصفهان

شهردار اصفهان گفت: هم اندیشی با مردم و معتمدین محلی مناطق اصفهان مسیر پیشرفتی را برای اصفهان مشخص کرده که همگان در شهرهای مختلف به آن اذعان دارند.   

به گزارش  ذنیای اسرار، قدرت اله نوروزی در شصت و سومین نشست هم اندیشی اصفهان فردا با حضور منتخبین شوراهای معتمدین مناطق شهرداری ضمن تشکر از نقش شایسته معتمدین در اداره بهتر شهر، اظهار کرد: یکی از شعارهای این دوره مدیریت شهری از سال ۹۶ این بود که اداره شهر باید بر اساس نقطه نظر مردم باشد و نکاتی که امروز معتمدین در این جلسه ابراز داشتند به چراغ راه مدیران مناطق شهرداری و به طرح های مختلف تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه اداره خوب امروز شهر ریشه در هم اندیشی ها با مردم دارد، تصریح کرد: شنیدن نقطه نظر نخبگان در این جلسات کمک بزرگی برای سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای برنامه هاست، اگر امروز اصفهان در میان سایر کلانشهرهای کشور پیشرو و بودجه ۲ هزار و ۷۵۰ میلیاردی سال ۹۶ به ۱۰ هزار میلیارد تومان فعلی رسیده و اگر ۴ هزار میلیارد تومان از برخی شهرهای همتراز جلو افتاده به دلیل همین همفکری ها و کار مدیریتی مشارکتی است.

شهردار اصفهان افزود: هم اندیشی با نخبگان محدود به اصفهان نیست چراکه جلسات متعددی نیز با تمام اصفهانی های مسئول در تهران برگزار کرده ایم و نقطه نظرات این افراد نیز کمک بسیاری به ما کرده است.

وی اضافه کرد: ضعف در همه افراد و همه سیستم ها وجود دارد و ما این ضعف ها و خطاها را تحت نظارت مردم قرار داده ایم و دلسوزی ها و پیام های مردم این نقاط ضعف را به نقاط قوت بسیاری تبدیل کرد. معتمدین هم در این مسیر بسیار کمک کرده اند تا شهر بهتر اداره شود و در واقع هم اندیشی ها بود که مسیر اداره موفق شهر را رقم زد.

نوروزی تاکید کرد: این هم اندیشی ها امروز مسیر پیشرفتی را برای اصفهان مشخص کرده که همگان در شهرهای مختلف به آن اذعان دارند و رشد و پیشرفت پروژه ها مایه تعجب بسیاری شده است.

وی با اشاره به پروژه های شاخص عمرانی شهر اصفهان، گفت: در این دوره ۱۵ درصد باقیمانده خط یک مترو ظرف ۴ ماه به اتمام رسید، خط دو را با سرعت آغاز کردیم و امروز سیزدهمین ایستگاه آن در حال ساخت و چهاردهمین ایستگاه در حال مذاکره است، ۸۰ کیلومتر اتوبان حلقه حفاظتی با عرض ۷۰ متر با ۲۳ تقاطع غیرهمسطح در حال انجام است که تنها برای یک بخش آن آن با نام شهید سلیمانی هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان انجام گرفته است که هیچکدام کارهای کوچکی نیست.

*صرفه جویی های مالی در کنار پیشرفت های بزرگ

شهردار اصفهان با بیان اینکه با وجود همه اقدامات انجام شده و افزایش درآمدها، کاهش میزان فروش اموال غیرمنقول داشته ایم، افزود: در سال ۹۶، ۳۵۵ میلیارد تومان اموال غیرمنقول فروخته شده و در سال ۹۹ که بودجه به ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید ۱۳۸ میلیارد تومان اموال غیر منقول فروخته شده است که کار بسیار بزرگی است.

وی صرفه جویی انجام شده در سال ۹۷ را ۱۷۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: با این مبلغ می شود پلی مانند پل بزرگ شهید سلیمانی را بسازیم.  


*بیشترین جذب اوراق مشارکت

نوروزی با بیان اینکه اوراق مشارکتی که شهرداری طی این ۴ سال جذب کرد از سایر شهرهای ایران بیشتر بود، تاکید کرد: ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان پول به شهر اصفهان آمد که اگر آن را به دو تقسیم کنیم به معنای ورود ۱ هزار و ۹۰ میلیارد تومان بودجه دولتی در این شرایط سخت به شهر است که کاری بسیار بزرگ محسوب می شود.

وی میزان وصول درآمد شهرداری طی ۴ سال گذشته را ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: با همین درآمدها بوده که این تحولات اقتصادی بزرگ صورت گرفته و هر نقطه از شهر دستخوش تحول عمرانی شده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: ۱ هزار و ۱۶۰ توافق آزادسازی داشته ایم که به معنای ایجاد زمینه مساعد برای توسعه و آبادانی شهر، تعریض خیایان ها و احداث میادین و … است؛ همچنین ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی شناسایی شد که در جاهای دیگر قرار داشت.

وی با بیان اینکه مشارکت را در سرمایه گذاری این شهر تعمیم دادیم، اضافه کرد: یک هزار و ۸۳۲ میلیارد سرمایه گذاری یا مشارکت مردمی در این دوره رقم خورد که سهم شهرداری در سال ۹۶ ، ۵۳ درصد بود که اکنون به ۲۳ درصد رسیده است و به معنای این است که سهم بخش خصوصی را به ۷۰ درصد رسانده و از سهم شهرداری کم کرده ایم که نشان دهنده مشارکت بیشتر مردم در سرمایه گذاری برای شهر است.

*رایزنی های هفتگی در پایتخت

نوروزی تاکید کرد: با وجود شرایط سخت، دوشنبه های هر هفته در تهران حضور پیدا می کنیم و در سفر همین هفته به تهران ۳۰ دستگاه اتوبوس و ۵ دستگاه خودروی ون خریداری کردیم تا معلولین و جانبازان بتوانند از آن استفاده کنند، با حضور در دیوان محاسبات نیز ۴۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت که سرنوشت نامعلومی داشت زنده شد و این ارتباطات با کسانی که در تهران و اصفهان هستند نتایج خوبی برای اصفهان داشته است.

وی ادامه داد: در همین جلسات به ما گفته شد که مردم باید در بودجه ریزی و تقسیم بوده ها مشارکت کنند به همین دلیل ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه با نظرات مردم و همکاری مدیران مناطق اختصاص یافته است تا گره های مردم باز شود و ما باید به گونه ای عمل کنیم که همه نظرات را ارزشمند بدانیم.

شهردار اصفهان گفت: معتمدین با شهرداری های مناطق برای رفاه بهتر شهروندان در مناطق همکاری بیشتری داشته باشند و از شهرداران مناطق نیز می خواهم که با معتمدین رابطه بیشتری داشته باشند تا با درک عمیق تر از مسائل، مدیریت بهتری داشته باشند. اگر هر فردی نیز بخواهد در انجام این اقدامات خلل ایجاد کند باید بداند این موضوعات به ضرر مردم است.

وی با اشاره به ساماندهی محور چهارباغ، تاکید کرد: پس از پایان کرونا که رفت و آمد به این خیابان اضافه می شود و گردشگران در این خیابان حضور پیدا می کنند، علاوه بر تحولی که صورت می گیرد اشتغالزایی، ایجاد محلی برای گفت و گو بین مردم و شهروندان مختلف رقم می خورد و این کارها انجام نمی شد اگر این ارتباطات با مردم و معتمدان محلی وجود نداشت. 

نوروزی ضمن تاکید بر لزوم انتقاد به مدیران شهرداری از جانب مردم، تصریح کرد: انتقاد سازنده در چارچوب ادب و اخلاق باعث افزایش دقت نظر مدیران شهری می شود چراکه راه هدایت مدیران و عمل صحیح، باز کردن در نقد برای همه مردم نسبت به همه مدیران در همه سطوح کشوری است.      


Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.