تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر : 25585

کسب بهترین عملکرد کیفی محصولات «شرکت فولاد مبارکه» از تاریخ راه اندازی/ بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه به ۹۱ درصد رسید

کسب بهترین عملکرد کیفی محصولات «شرکت فولاد مبارکه» از تاریخ راه اندازی/ بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه به ۹۱ درصد رسید

فولاد مبارکه در شاخص کیفیت محصولات رکورد زد؛ کسب بهترین عملکرد کیفی محصولات «شرکت فولاد مبارکه» از تاریخ راه اندازی/ بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه به ۹۱ درصد رسید در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ همزمان با رشد چشمگیرتولید شرکت بالاترین بازده کیفی محصولات شرکت در نواحی فولاد سازی ، نورد گرم ، نوردسرد و فولاد

Print Friendly, PDF & Email

فولاد مبارکه در شاخص کیفیت محصولات رکورد زد؛

کسب بهترین عملکرد کیفی محصولات «شرکت فولاد مبارکه» از تاریخ راه اندازی/ بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه به ۹۱ درصد رسید

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ همزمان با رشد چشمگیرتولید شرکت بالاترین بازده کیفی محصولات شرکت در نواحی فولاد سازی ، نورد گرم ، نوردسرد و فولاد سبا بدست آمد که منجر به کسب رکورد ۹۱% در کل شرکت و بهبود ۲% نسبت به سال قبل گردید که این رکورد از ابتدای راه اندازی تاکنون بی نظیر است.

به گزارش دنیای اسرار،علیرضا کی یگانه مدیر واحد کنترل کیفی شرکت فولاد مبارکه  اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری، همزمان با رشد چشمگیر تولید شرکت بالاترین بازده کیفی محصولات شرکت در نواحی فولاد سازی، نورد گرم، نورد سرد و فولاد سبا به دست آمد که منجر به کسب رکورد ۹۱% در کل شرکت و بهبود ۲% نسبت به سال قبل شد که در شرکت فولاد مبارکه رکورد محسوب می شود.

وی افزود: رکورد بازده کیفی شرکت فولاد مبارکه از آنجا مهم است که تمام نواحی تولیدی بالاترین عملکرد کیفی خود را در این ماه با توجه به حجم و ظرفیت تولید محصولات کیفی به دست آوردند.

مدیر واحد کنترل کیفی شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد:  در اردیبهشت ماه سال جاری، بازده کیفی واحد فولاد سازی ۹۵٫۳ % ، نورد گرم ۹۹٫۴ % نورد سرد ۹۶% و فولاد سبا ۹۸٫۴ % شد که کسب این رکورد در کنار افزایش تولید کمی، منجر به سود آوری شرکت، رضایتمندی مشتریان و به دنبال آن کاهش ضایعات خواهد بود.

وی در پایان از تمام مدیران نواحی تولیدی و کارکنان کنترل کیفی که درکنار پرسنل نواحی تولیدی در ردیابی و اعلام به موقع عیوب و مشکلات خطوط اهتمام کردند، تشکر و قدردانی کرد.

اهتمام ویژه ناحیه فولادسازی همراه با رکورد کمی تولید به کیفی سازی محصولات

غلامرضا سلیمی نیز در گفت وگو با خبرنگار فولاد در توضیح رکورد تولید کیفی محصولات ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه در اردیبهشت ماه اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال، شرکت فولاد مبارکه به عنوان سازمانی متعالی و پیشرو همگام با رکورد کمی در تولید به کیفی سازی محصولات اهتمام ویژه ای دارد.

وی افزود: اگرچه هدف گذاری در بنگاه های اقتصادی بزرگ بر افزایش کمی محصولات تولیدی است اما در شرکت فولاد مبارکه و ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم، شاخص کیفیت محصولات هم هدف گذاری شده است.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: در سال گذشته نسبت به سال ۹۸، تمام پارامترهای کیفی شامل ذوب های خارج از استاندارد و کاهش عیوب محصولات تولیدی با بهبود ۰٫۵ تا ۲٫۵ درصدی همراه بود که باید نسبت به مقیاس تولید ۷ میلیون تن فولاد خام سنجیده شود.

وی اضافه کرد: روند کیفی سازی محصولات در دو ماه ابتدای سال تداوم داشت و در اردیبهشت ماه رکورد کیفی سازی محصولات در تاریخ شکل گیری شرکت فولاد مبارکه ثبت شد. بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه به ۹۱ درصد رسید که سهم ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم، در رسیدن به این شاخص ویژه و مهم است.

سلیمی با تاکید بر اینکه افزایش کمی در تولید بر بهبود کیفیت محصولات موثر است، تصریح کرد: کیفی سازی محصولات در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه شامل ذوب های خارج از استاندارد با ۲٫۳۵ درصد و میزان بهبود۰٫۲۸ درصدی، همراه شد که بهترین شاخص کیفی در این بخش است و مهمترین پارامتر بازده کیفی محصولات تولیدی در شرکت فولاد مبارکه محسوب می شود.

وی افزود: درصد عیوب تختال در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه که سهم مهمی در بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه دارد که در اردیبهشت ماه با ۷٫۶ بوده است.  

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: یکی از پارامترهای سنجش کیفی محصولات این ناحیه درصد ناخالصی نورد گرم با منشا فولادسازی است که در ناحیه نورد سرد و شرکت های بهره بردار محصول تختال شناسایی می شود که در ماه گذشته به ۲٫۵۲ درصد کاهش یافت و به پایین ترین مقدار ممکن در دو سال گذشته رسید.

وی اضافه کرد: بازده کیفی فولادسازی در اردیبهشت ماه به ۹۵٫۳ درصد افزایش یافت که میزان بهبود این بازده یک رکورد محسوب می شود.

سلیمی گفت: پارامترهای مذکور در بازده کیفی محصولات شرکت فولادمبارکه سهم مهمی دارند و ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم توانست علاوه بر رکورد در تولید فولاد خام این شاخص کیفی سازی محصولات را هم ارتقا بخشد.

وی دستیابی به دستاورد کیفی سازی محصولات ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه را همگام با رکورد در بخش تولید محصول آماده به کار نگه داشتن تجهیزات، نگهداری و تعمیرات به موقع و بازرسی انجام گرفته و تلاش پرسنل این واحد دانست.

به گفته مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه چنانچه محدودیت های تامین انرژی به ویژه برق برطرف شود متناسب با ارتقاء کمی تولید فولادخام کیفی سازی محصولات شرکت فولاد مبارکه محقق می شود.

بازده کیفی محصولات نورد گرم در فولاد مبارکه به ۹۹٫۴ درصد رسید/ افزایش بازده کیفیت محصولات با وجود کاهش مصرف آب

بنا بر این گزارش، علی حاجیان نژاد مدیر ناحیه نورد گرم نیز در راستای تحقق شعار سال اظهار کرد: تلاشگران ناحیه نورد گرم موفق به ثبت رکورد جدید در افزایش بازده کیفی ماهیانه محصولات نورد گرم، در اردیبهشت ماه شدند. این موفقیت بزرگ در شرایط سخت تحریم و بیماری کرونا با تلاش و همدلی همکاران ناحیه نورد گرم و در راستای تحقق اهداف سازمانی به دست آمده است.

وی افزود: با توجه به روند افزایشی تولید محصولات گرم کیفی و بالا رفتن انتظارات کیفیتی مشتریان در سالهای اخیر، افزایش کیفیت محصولات گرم، همواره از جمله اهداف مهم ناحیه نورد گرم بوده است. رکورد قبلی بازده کیفی محصولات نورد گرم در سه سال گذشته، مربوط به شهریورماه ۱۳۹۸و به مقدار۹۶٫۴  درصد بود که این رکورد در اردیبهشت ماه به مقدار ۹۹٫۴ درصد ارتقا یافته است.

مدیر ناحیه نورد گرم تصریح کرد: عمده مصارف ورق های گرم تولیدی ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه، در ساخت لوله های انتقال سیالات (آب، نفت و گاز)، پروفیل و لوله های ساختمانی، صنایع خودرو سازی، صنایع لوازم خانگی و صنعتی، مخازن تحت فشار، اسکلت فلزی و صنایع سوله سازی، صنایع کشتی سازی و سازه های دریایی، صنایع فلزی سبک و سنگین، تولید کنندگان ورق های گالوانیزه و رنگی و … است که علاوه بر تامین نیازهای داخل کشور، صادرت محصولات گرم نیز در شرایط سخت تحریم صورت پذیرفته است.

وی اضافه کرد: افزایش کیفی محصولات ناحیه نورد گرم، در ادامه دست آوردهای کسب رکورد کاهش مصرف آب تا مقدار ۰٫۲۲ مترمکعب به ازای هر تن تولید کلاف گرم (صرفه جویی ۱۵۵ هزار مترمکعب آب در سال) و همچنین کسب رکورد کاهش قراضه و افزایش بازده وزنی تا مقدار۹۷٫۴۶  درصد در سال گذشته تحقق یافته است.

حاجیان نژاد این دستاورد مهم را به تمامی همکاران و ذی نفعان گروه فولاد مبارکه تبریک گفته و از حمایت های مدیریت عالی شرکت و زحمات تمام همکاران ناحیه نورد گرم و پشتیبانی سایر نواحی کمال تشکر کرد.

ارتقاء کیفیت محصولات ویژه واستراتژیک؛ گامی بلند در زمینه پشتیبانی از صنایع خودرسازی و لوازم خانگی

 بهزاد بهادرانی مدیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه با اشاره به دستاوردهای این ناحیه در راستای تحقق شعار سال اظهار کرد: رکوردهای کیفی در سال جدید با بهبودبخشی کیفیت کلاف در سیکل شرکت فولاد مبارکه، بررسی کارشناسی، پیگیری مسائل بین نواحی و انجام آزمایشات مختلف و در نهایت اجرای اقدامات اساسی از نیمه دوم سال گذشته آغاز شد که منجر به  نتایج چشمگیری تا پایان اردیبهشت ماه شده است.  

وی افزود: در این راستا کیفیت کلافهای رویه خودرو (MB)در سال ۹۸، با تولید ۸۱ هزار تن و شاخص کیفی ۵۴٫۴ درصد، به تولید ۱۲۸ هزار تن و رشد ۵۷٫۸ درصد در سال ۹۹ ارتقاء یافت. همچنین در ادامه روند صعودی کیفی سازی محصولات ناحیه سرد، کیفیت کلافهای رویه خودرو در اردیبهشت ماه سال جاری به رکورد ۸۴٫۸ در شرکت فولاد مبارکه و ۹۴ درصدی در ناحیه نورد سرد رسید. مقدار متوسط کیفیت محصولات این ناحیه در سال گذشته ۸۵ درصد ثبت شده بود.

بهادرانی گفت: کلافهای رویه خودرو (MB)در گذشته به کشور وارد می شد که اکنون شرکت فولاد مبارکه موفق شده است بخش عمده نیاز داخل این محصول مهم را تامین کند و به رقابت با شرکت های خارجی بپردازد.

وی افزود: در ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه، کیفیت تمام محصولات تولیدی در اردیبهشت ماه سال جاری از ۸۵٫۷ درصد در سال ۹۸ به ۹۶ درصد افزایش یافته است.

مدیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه با اعلام افزایش رضایت مندی مشتریان محصولات رنگی لوازم خانگی از محصولات تولیدی ورق رنگی، گفت: آخرین رکورد کیفی محصول رنگی در آبان ماه سال گذشته محقق شده بود که این رکورد در اردیبهشت ماه با ثبت ۸۳٫۶۱ درصد ارتقا یافت.

وی دستاوردهای اخیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه در ارتقاء کیفیت محصولات را مرهون تلاش  همکاران سایر نواحی تولیدی، ناحیه نورد سرد، گروه فنی تولید، کنترل کیفی و برنامه ریزی تولید دانست و بر تداوم افزایش کمی و کیفی دراین ناحیه تاکید کرد. 

ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی مجتمع فولاد سبا همگام با رکورد تولید/ بهبود کیفیت محصولات تولیدی گامی در جهت رضایت مشتریان

مصطفی عطایی پور در گفت وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: مجتمع فولاد سبا در دومین ماه از سال جاری در راستای تحقق شعار سال، علاوه بر ثبت رکورد کیفی محصولات به میزان ۹۸٫۴ درصد مطابق با سفارش مشتری، به رکورد تولید محصولات به میزان ۱۲۹٫۳۴۰ تن و رشد ۶ درصدی نسبت به برنامه تدوین شده دست یافت؛ این رکورد در حالی به دست آمد که رکوردکیفی قبلی در این واحد صنعتی ۹۷٫۶۱ درصد در مردادماه سال ۱۳۹۳ حاصل شده بود.

مدیر مجتمع فولاد سبا تصریح کرد: اجرای اقدامات اصلاحی تعریف شده درخصوص بهبود شرایط ابعادی، شکلی و دمای تختال های تحویلی واحد ریخته گری سبا در بهبود کیفیت محصولات تولیدی نقش داشته است.

وی اضافه کرد: بهبود شرایط تجهیزاتی و دستگاه های اندازه گیری مجتمع فولاد سبا و برگزاری جلسات کیفیت و گزارش و بررسی روند عیوب اصلی در راستای اقدامات اصلاحی هم درتحقق کیفی سازی محصولات مجتمع سبا موثر بوده است.

عطایی پور ارتقاء بازرسی های کیفی و تعاملات بین تیم های کیفیت و تولید را از ارکان مهم دستاورد کیفی سازی محصولات در این واحد صنعتی برشمرد و گفت: اهمیت کیفی سازی محصولات تولیدی در مجتمع سبا در رضایت مندی مشتری نهایی نهفته است چرا که مشتری درصدد تهیه باکیفیت ترین محصول است.

وی در پایان افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی در مجتمع سبا را ماحصل همدلی پرسنل این واحد در راستای بهبود مستمر و کاهش توقفات اضطراری، افزایش آماده به کاری خط و تعریف پروژه های بهبود در جهت افزایش سرعت تولید دانست و ازحمایت های تمام پرسنل که با روحیه جهادی درصدد تحقق شعار سال هستند، تشکر کرد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.