تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر : 26037

مجمع سالانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان برگزار شد

مجمع سالانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان برگزار شد

مجمع سالانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان یکشنبه بیست و سوم خردادماه به ریاست دکتر محمد‌تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون بصورت وبیناری برگزار شد. به گزارش  دنیای اسرار:مجمع سالانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان، یکشنبه بیست و سوم خردادماه به ریاست دکتر محمد‌تقی امیری خراسانی رئیس، فرهاد

Print Friendly, PDF & Email


مجمع سالانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان یکشنبه بیست و سوم خردادماه به ریاست دکتر محمد‌تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون بصورت وبیناری برگزار شد.

به گزارش  دنیای اسرار:مجمع سالانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان، یکشنبه بیست و سوم خردادماه به ریاست دکتر محمد‌تقی امیری خراسانی رئیس، فرهاد نژادفصیحی دبیر و میلاد مقیمی‌زاده مدیر روابط عمومی فدراسیون به صورت‌ وبیناری و حسین زیبایی معاون امور توسعه ورزش، نرگس قدوسی معاونت ورزش بانوان و گلنار حسینی مدیر روابط عمومی، حمید جمالی رئیس گروه قهرمانی و محمود یسلیانی رئیس گروه توسعه ورزش روستایی و عشایری اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان، اعضای هیات ورزش روستایی استان و اعضای مجمع در سرای ورزشکاران اصفهان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
در این جلسه مهدی اسدی رئیس هیئت ورزش روستایی استان اصفهان به ارائه عملکرد سالیانه و گزارش مالی هیات پرداخت و در پایان گزارش عملکرد هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان از اعضای مجمع رای اعتماد گرفت.
رئیس هیات ورزش روستایی استان اصفهان با اشاره به تجهیز خانه‌های ورزش روستایی در سطح استان اصفهان تصریح کرد: سال گذشته ۱۲۰ خانه ورزش روستایی سهمیه این استان بود که ۱۵۹ باب خانه ورزش در سطح استان ایجاد و تجهیز کردیم.
مهدی اسدی هدف هیات ورزش‌ روستایی استان اصفهان را احیا و ترویج بازی‌های بومی محلی عنوان کرد و گفت: در سال گذشته، ۱۰۵ برنامه در قالب جشنواره، پویش مجازی، مسابقه، المپیاد و دوره‌های آموزشی با وجود پاندمی کرونا توسط مسئولین ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در سطح استان اصفهان انجام شده است.
وی ادامه داد: حضور مستمر در کمیته‌های کارشناسی و راهبردی و نیز تاکید بر آموزش و اطلاع رسانی از دیگر موضوعات محوری هیات استان است.
به گفته اسدی، تا اکنون افزون بر دو هزار و ۴۰۰ بازی بومی محلی در کشور شناسایی شده است.

فرهنگ ورزش حرفه‌ای و قهرمانی با ظرفیت بالایی در استان اصفهان وجود دارد

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان که به صورت وبیناری حضور داشت، با بیان اینکه اصفهان در ورزش حرفه‌ای باشگاه‌های متنوعی دارد گفت: در حال تشکیل سازمان لیگ در فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی هستیم و امیدواریم بتوانیم ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی را به صورت لیگ برگزار کنیم.
وی با تاکید بر توسعه ورزش‌های بومی محلی به شکل حرفه‌ای تصریح کرد: امیدوارم که اصفهان دارای بیشترین تیم‌های شرکت کننده در این زمینه باشد، چون فرهنگ ورزش حرفه‌ای و قهرمانی با ظرفیت بالایی در این استان وجود دارد.
محمد‌تقی امیری خراسانی اظهار کرد: هیات ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان بر اساس ارزیابی استانی در سال ۱۳۹۹ رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرد و این موضوع نشان دهنده پتانسیل، مدیریت و تلاش بالا در این هیات است.
وی برگزاری المپیاد ورزش دختران روستایی و عشایری و برگزاری نخستین المپیاد خانه‌های ورزش روستایی را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در درست اقدام است و بزودی برگزار خواهد شد.
امیری‌خراسانی با اشاره به اینکه بیشترین آمار خانه‌های ورزش روستایی متعلق به استان اصفهان است تصریح کرد: قصد ما بر این است که میزبانی بخش پایانی نخستین المپیاد خانه‌های ورزش روستایی را به استان اصفهان بدهیم.

بهینه‌سازی خانه‌های ورزش روستایی استان اصفهان انجام خواهد شد

معاون امور توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در این جلسه جا دارد که از زحمات آقای اسدی و اعضای هیات ورزش روستایی استان تقدیر و تشکر کنیم زیرا در این چند سال جهت توسعه ورزش در روستاها تلاش‌های بسیاری کرده‌اند.
وی افزود: هیات ورزش روستایی استان اصفهان در اکثر سال‌ها رتبه نخست کشوری را از سوی فدراسیون کسب کرده است.
حسین زیبایی با اشاره به المپیاد استعدادهای ورزشی کشور اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در سال ۱۴۰۰ رخ داد، تصمیم وزارت ورزش مبنی بر مشارکت ۱۰ درصدی ورزشکاران روستایی در المپیاد استعدادهای ورزشی کشور بود.
وی ادامه داد: بر اساس این تصمیم ورزشکاران روستایی می‌توانند در سه رشته تنیس روی میز، شطرنج و دومیدانی در المپیاد شرکت کنند که این اقدام باعث توجه ویژه به ورزشکاران مستعد در روستاها خواهد شد.
زیبایی با بیان اینکه طرح ایجاد خانه‌های ورزش روستایی از سال ۹۲ در استان اصفهان کلید خورد تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰ خانه ورزش در روستاهای استان اصفهان داریم که برخی از این خانه‌های ورزش نیاز به بروزرسانی و بهینه‌سازی دارند و ممکن است تجهیزات آن‌ها دیگر قابلیت استفاده نداشته باشند.
وی افزود: در گروه توسعه ورزش روستایی و عشایری اداره‌کل ورزش و جوانان استان، ارزیابی خانه‌های ورزش روستایی انجام خواهد شد تا با همکاری هیات ورزش روستایی این بروزرسانی انجام شود.
معاون امور توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: ایجاد کمیته ورزش روستایی در سایر هیات‌های ورزشی موضوع مهمی است و با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که فدراسیون ورزش روستایی با برخی از فدراسیون‌ها داشته، لازم است دیگر فدراسیون‌هایی که امکانات لازم برای توسعه آن رشته در روستاها وجود دارد، نسبت به انعقاد این تفاهم‌نامه اقدام کنند.
وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته جشنواره‌های خیلی خوبی در سطح استان برگزار می‌شد که متاسفانه این فرصت بخاطر شیوع ویروس کرونا از دست رفته است و امیدواریم که هر چه زودتر همه مردم دنیا از شر این ویروس منحوس رهایی یابند و شاهد برگزاری این جشنواره‌ها که در روحیه مردم روستایی و شرکت‌کنندگان نیز تاثیر بسیار مثبتی داشت، باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.